آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل چهارم سئو محتوا برای موتورهای جستجو

4

سئو محتوا : آیا محتوا و سئو دو اصطلاح مجزا هستند یا یک زوج آرمانی؟ بسیاری از بازاریابان فکر می کردند که آنها بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید بفهمیم که چگونه می توانید از مشارکت با آنها بهره مند شوید.در بین بازاریابان یک افسانه محبوب وجود داشت که یک محتوای کامل نیاز به سئو ندارد. حقیقت این است که آنها اشتباه کردند. ما به شما نشان خواهیم داد که چرا اشتباه می کردند.

سئو محتوا برای موتورهای جستجو

به طور اساسی، آیا می توانید محتوای باکیفیت بالا را بدون بهینه سازی داخل سایت یا بدون حتی یک بک لینک تصور کنید؟ به همین ترتیب، آیا می توانید یک وب سایت کاملا بهینه و پر از محتوا را تصور کنید که هیچ فردی تا به حال آن را نخوانده است؟

برخی از افراد هنوز هم فکر می کنند که :

  • سئو برای موتورهای جستجو است.
  • محتوا مربوط به انسان است.

آنها در اشتباه هستند! محتوا و سئو با یکدیگر همپوشانی دارند. در واقع شما باید محتوای بی¬نظیر را تولید کنید و به طور همزمان آن را برای موتورهای جستجو و افراد بهینه سازی کنید. این تکنیک گاهی به عنوان “SEO content ” یا ” “SEO copywriting شناخته می شود.

چه محتوایی باید ایجاد کنم؟

این اولین و مهمترین پرسش است. پاسخ (حداقل در نظریه) ساده است: “منحصربه فرد باشید”. ایجاد محتوای ابتکاری، چالش برانگیز و جذاب شروع بسیار خوبی است. محتوا و سئو از آغاز باید دست به دست هم دهند. انواع مختلفی از مطالب را می توانید انتخاب کنید:

وبلاگ ها

وبلاگ ها به خصوص در سال های گذشته بسیار متداول هستند. یک وبلاگ خوب منبعی عالی برای جذب کاربر نه تنها برای وبلاگ نویسان بلکه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی، تجارت خدمات نرم افزاری (SaaS) و ارائه دهندگان خدمات حرفه ای است.

وبلاگ نویسی همچنین راهی برای کسب سود با انجام کارهایی است که شما دوست دارید (وبلاگ نویسان مسافرتی، وبلاگ نویسان بازاریابی و غیره). وبلاگ های بی نظیر با مقالات مهم، راهنمای انجام کارها و چگونگی برخی موضوعات، می توانند شما را به یک اینفلوئنسر قابل احترام در صنعت تبدیل کنند.

اشارات سریع :

  • از بقیه متمایز شوید و مبتکر باشید.
  • جستجو و تحقیقات خود را انجام داده و از داده های منحصربه فرد استفاده کنید.
  • این کارها مربوط به طول محتوا نیست بلکه مربوط به کیفیت و ارزش افزوده برای مخاطبان است.
  • برای ایجاد یک نشان شخصی قوی ثابت قدم باشید.
  • با شرکت ها و اینفلوئنسر همکاری کنید.

شما می توانید با انواع محتوایی که در وبلاگ خود منتشر می کنید، فی الواقع ابتکار به خرج دهید.

نتیجه انواع محتوا بر اساس آمار که کاربران منتشر کرده اند

صفحه محصولات در سئو محتوا

داشتن صفحات باکیفیت محصول باید اولویت اصلی هر بیزینس آنلاین باشد. آن صفحات اغلب به عنوان لندینگ پیج (صفحات فرود) برای کمپین های تبلیغات کلیکی از جمله بازاریابی AdWords یا رسانه های اجتماعی پولی استفاده می شوند.

اشارات سریع

  • هنگامی که صحبت از تجارت الکترونیک به میان می آید، بی تکلف بودن ضروری است، پس به وضوح محصول توصیف شود، اینکه ان محصول به چه اندازه است و چگونه می توان آن را خریداری کرد.
  • از عکس های حرفه ای مربوط به آن محصول استفاده کنید و یک نوشته جذاب برای آن بنویسید.
  • سرعت وب سایت و میزان رضایت کاربران از همیشه مهم تر هستند.

نظردهی

آیا می خواهید اینفلوئنسر باشید؟ نظردهی (کامنت گذاشتن) چیز جدیدی نیست، اما در دنیای اینترنت، همه چیز قابل نظردهی است. شما می توانید نظرات خود درباره ابزارها، فیلم ها، کافه ها، رستوران ها، ابزارهای الکترونیک را بنویسید و آن را نامگذاری کنید.

اگر بتوانید یک اینفلوئنسر قابل اعتماد شوید، نظرات مردم را به سمت خود جذب می کنید و از نظرات سازمان یافته بهره می گیرید. نظردهی یک رکن اجتناب ناپذیر در بازاریابی اینفلوئنسر است.

اشارات سریع

  •  یک موضوع خاص انتخاب کنید.
  • خود را به این خاطر که برخی از شرکت ها برای نظرات ۵ ستاره هزینه خوبی می پردازند، برکنار ندارید.
  • استاندارد خود را بر مبنای آنچه که عالی یا ضعیف است ایجاد کنید.
  • داشتن ثبات همان کلید اصلی برای تبدیل شدن به یک برند قدرتمند است.

نمایش محتوا در نتایج گوگل با ستاره

مطالعات موردی و تحقیقات اصلی

به جهانیان در مورد اینکه چه کاری انجام می دهید، بگویید، داده های جالبی را که جمع آوری کرده اید، با دیگران به اشتراک بگذارید، نشان دهید استراتژی رضایت مشتری شما چگونه است یا چرا در راه اندازی تولید یک محصول جدید موفق نشدید. اهل تجربه کردن باشید، افسانه های مختلف را در صنعت خود تست کنید.

احتمالا بهترین چیز در مورد مطالعات موردی (case studies) این است که آنها همیشه بی نظیر هستند و اطلاعات جدیدی را برای مخاطبان به ارمغان می آورند.

اشارات سریع

  • وقت بگذرانید، تحقیق کنید، داده های بکر کافی تهیه کنید و صادق باشید (دروغ نگویید).
  • اگر در مورد شغل خود می نویسید، از افراد پشت صحنه شرکت خود را بگویید.
  • خجالتی نباشید، افراد به داستان های خشک موفقیت علاقه ندارند. ( buzzsumo )

آمار علاقه کاربران به استفاده از محتوا از راه های مختلف

اینفوگرافیک ها

همه اینفوگرافیک ها را دوست دارند! به اشتراک گذاری و بارگیری آنها آسان است. با این وصف، نویسندگان اغلب از آنها به عنوان یک جانشین متن استفاده می کنند. پس اگر اینفوگرافیک با تصاویر پیچیده با اتکا به نسخه کپی منتهی شود، آنها پتانسیل خود را از دست می دهند.

تولید اینفوگرافیک به معنای زیبا و راحت خواندن اطلاعات است.

اشارات سریع

  • اینفوگرافیک ها هنوز هم دارای اشتراک گذاری عالی و پتانسیل لینک¬دهی هستند، بنابراین حتما با داده ها و طراحی بازی کنید (یعنی اینفوگرافیک تولید کنید).
  • فقط از مهمترین داده ها استفاده کنید.
  • روایتگر یک قصه باشید، نمودارها و تصاویر اضافه کنید.
  • هنگام بارگذاری اینفوگرافیک به عنوان یک عکس، فراموش نکنید که حتما نسخه رونوشت (transcript) آن را بنویسید، زیرا ربات های خزنده نمی توانند متن داخل تصویر را بخوانند.

راهنماها، چگونه ها، ترفندها و نکات

بسیاری از اوقات، راهنماها به عنوان بخشی از وبلاگ ها منتشر می شوند. “راهنمای فلان کار”و یا “چگونگی فلان چیز” کلمات کلیدی جذاب هستند. شما می توانید چندین راهنما یا چگونه ها بنویسید، اما به یاد داشته باشید که در حال حاضر هزاران مورد از آنها وجود دارد.از دیگران کپی نکنید، ترفندها و نکات متمایزی را نسبت به رقبا ارائه دهید.

اشارات سریع

  • فیلم های خود را ضبط کنید، یا حداقل از تصویربرداری صفحه نمایش و اسکرین شات استفاده کنید.
  • نسبت به صاحب کالا یا فروشنده پیش دستی کنید تا احتمالا بتوانید بک لینک بگیرید یا در پروفایل های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  • اگر در حال نوشتن یک راهنما در مورد محصول خود هستید، برای دریافت ترافیک اضافی و بک لینک داخلی (internal backlink)، راهنما را در لندینگ پیج محصول قرار دهید.

تاپ لیست ها

یکی دیگر از قالب های محبوب محتوای نوشته شده که باید در بحث سئو محتوا به آن توجه داشته باشید. هزاران تاپ لیست در آن بیرون وجود دارد، بنابراین عاقلانه درباره موضوع فکر کنید.

نوشتن لیست ها فرصتی برای معین کردن موارد قابل دانلود در جهت جمع آوری چند جمله تاثیرگذار و مهم نوشته (lead)، به دست آوردن نظرات با ارزش و ایجاد یک موج تشکر از اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک است.

اشارات سریع

  • تیتر همه چیز را در مورد پست می گوید.
  • بر فکت های خارق العاده را تاکید کنید.
  • ساختار را ساده نگه دارید.
  • از منابع معتبر داده استفاده کنید.
  • از خوانندگان بخواهید دیگر موارد مرتبط با لیست شما را در نظرات خودشان پیشنهاد دهند.

مصاحبه ها

کسب اطلاعات و نظرات منحصر به فرد از یک مرجع صنعتی بسیار عالی است! این کار به ایجاد اعتبار، ترافیک، اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک یاری می رساند.

از این گذشته، مصاحبه شونده هایی که مخاطبان گسترده دارند، در صورت اشتراک گذاری مصاحبه، موجب ایجاد ترافیک بالای به صورت رایگان می شود. حتی می توانید (از مصاحبه) یک فیلم ضبط کنید یا پادکست تولید کنید.

اشارات سریع

  • سعی کنید با یک مرجع فکری (یعنی شخص مشهور در صنعت) مصاحبه کنید.
  • یک ساختار شفاف از مصاحبه تهیه کنید.
  • جریان سوالات باید به طور طبیعی باشد.
  • به مصاحبه شونده فرصت دهید تا افکار خود را بیان کند، چراکه جایی مخاطبان شما افراد کنجکاوی هستند.

ویدیوها

مشارکت بیشتر، اشتراک گذاری در شبکه¬های اجتماعی، لایک، بک لینک، لیدهای بیشتر (Lead) و تبدیل ها. این موارد بزرگترین مزیت های استفاده از محتوای ویدیویی است. فیلم ها می توانند نرخ تبدیل (conversion rate) را ۸۰% افزایش دهند.

اشارات سریع

  • اسکریپت بنویسید، نمونه خوانی (proofread) کنید و اسکریپت نویسی را تمرین کنید.
  • برای امور سخت افزاری و نرم افزاری و برای استخدام سازنده حرفه ای فیلم، بودجه آماده کنید.
  • برای ویدیو خود رونوشت بنویسید (transcript).
  • برای توجیه زمان و پولی که صرف کرده اید، یک برنامه بازاریابی یا حداقل برنامه ای برای اقدامات ابتدایی و بنیادین تهیه کنید.

البته، شما همیشه نیازی به تولید فیلم ندارید. با اشتراک گذاری یا قراردادن ویدیوی یک متخصص صنعت، پست خود را جذاب تر کنید! این کار می تواند محتوای شما را پرمایه سازد و باعث می شود که خواننده زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند.

کتاب های الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی معمولا برای تولید لید (Lead) استفاده می شوند. شاید (کتاب های الکترونیکی) بیشتر در صنعت تبادل الکترونیکی محصولات و سرویس ها باشند، اما هنوز بسیاری از وب سایت های تبادل الکترونیکی محصولات و سرویس ها وجود دارد که برای دانلود کتاب از آن ها فقط نیاز به یک آدرس ایمیل دارید.

هیچکس جزئیات تماس را دقیقا به آن صورتی که می خواهید، به شما ارائه نمی کند. شما باید دلایل خوبی را به خوانندگان عرضه کنید (که کتاب های الکترونیکی را مطالعه کنند). کتاب های الکترونیکی معمولا به صورت PDF ارائه می شوند و حاوی مطالب طولانی هستند.

اشارات سریع

  • مطلب خود را در قالب یک کتاب مناسب بنویسید: پس شما به یک موضوع معرکه، عنوان، مقدمه، نویسنده معتبر، ویرایش مناسب و طراحی جذاب نیاز دارید.
  • کاربران را تحریک کنید تا آن کتاب را بارگیری کنند: از کتاب های الکترونیکی با داده های بی نظیر و ترفندهای ویژه استفاده کنید به طوری که آن کتاب فقط در وب سایت شما در مقایسه با رقبایتان یافت شود.

طول مطلوب پست وبلاگ چه اندازه است؟

چند سال پیش، پست های طولانی که پر از کلمات کلیدی بود، به راحتی در رتبه های برتر قرار می گرفتند. به نوعی، به جایی رسیده بود که صدها مقاله تقریبا یکسان با همان کلمات کلیدی وجود داشت.

ایجاد محتوا به دلیل خود محتوا کارایی ندارد.

اگر مقاله ای می نویسید، باید توجه خواننده را به خود جلب کنید. مطلب شما با عنوان، پاراگراف اول، نوع محتوا و از همه مهمتر ساختار کلی محتوا شروع میشود. از <title> ، <h1، h2، h3،… و سایر برچسب های HTML به شکل درست استفاده کنید.

در حال حاضر، مطابق دیدگاه سایت Medium پست هایی با زمان خواندن تقریبی ۷ دقیقه ای ایده آل هستند. مطالعات زیادی درباره سئو وجود دارد. بیشتر آنها ثابت می کنند که رتبه پست های طولانی تر کمی بهتر شده اند.

ایجاد محتوا به دلیل خود محتوا کارایی ندارد.

در مورد مطالب تکراری در سایر مقالات یا بخش های وب سایت من تکلیف چیست؟

سئو محتوا : دیر یا زود، همه ما به نقطه ای میرسیم که باید چند کلمه ای را که در جای دیگر وب سایت خود نوشتیم، تکرار کنیم.

اگر محتوای تکراری زیادی در وب سایت شما وجود دارد، می توانید از ۳۰۱ redirects or rel=”canonical” استفاده کنید. می توانید در صفحات راهنمای Google Search Console اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر تصمیم ندارید متن را کپی کنید، آرام باشید و ادامه دهید. الگوریتم گوگل بین اینکه شما کپی را به صورت عمدی انجام دهید یا به عنوان بخشی طبیعی از محتوای جدید خود، تفاوت می کند.

اگر تصمیم دارید محتوای دیگران را کپی کنید، می توانید خواندن این راهنمای سئو را متوقف کنید. این کار یک سرقت ادبی است و ما به شدت با آن مخالف هستیم. لازم به ذکر است که هزینه ها و خطرات تقلید کردن از دیگران بسیار زیاد است. گوگل، شما را مجازات می کند و وب سایت شما را از نتایج جستجو کنار می گذارد.

یک ابزار محبوب برای پیداکردن سرقت ادبی، Copyscape است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس اینترنتی را درج کنید.

استفاده از سایت Copyscape

تولید مطالب عالی با یک تحقیق مناسب شروع می شود. به موضوع فکر کنید، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید، از دوستان خود پرسش کنید، در فیس بوک یا هر جای دیگر نظرسنجی انجام دهید.

پس از انتخاب موضوع، بازار را بررسی کنید و تمامی وب سایت های دارای رتبه برتر را با دقت بخوانید. از آنها کپی نکنید، تلاش کنید محتوای منحصربه فرد خود را تولید کرده و آن را بهینه سازی کنید. درست پس از این مراحل، می توانید شروع به تبلیغ آن کنید.

چه محتوایی باید ایجاد کنم؟

این اولین و مهمترین پرسش است. پاسخ (حداقل در نظریه) ساده است: “منحصربه فرد باشید”. ایجاد محتوای ابتکاری، چالش برانگیز و جذاب شروع بسیار خوبی است.

صفحه محصولات در سئو محتوا به چه معناست ؟

داشتن صفحات باکیفیت محصول باید اولویت اصلی هر بیزینس آنلاین باشد. آن صفحات اغلب به عنوان لندینگ پیج (صفحات فرود) برای کمپین های تبلیغات کلیکی از جمله بازاریابی AdWords یا رسانه های اجتماعی پولی استفاده می شوند.

تاپ لیست ها چیست ؟

یکی دیگر از قالب های محبوب محتوای نوشته شده که باید در بحث سئو محتوا به آن توجه داشته باشید. هزاران تاپ لیست در آن بیرون وجود دارد، بنابراین عاقلانه درباره موضوع فکر کنید.

طول مطلوب پست وبلاگ چه اندازه است؟

چند سال پیش، پست های طولانی که پر از کلمات کلیدی بود، به راحتی در رتبه های برتر قرار می گرفتند. به نوعی، به جایی رسیده بود که صدها مقاله تقریبا یکسان با همان کلمات کلیدی وجود داشت.

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل هفتم تجربه کاربر و سئو

تجربه کاربر و سئو دو جنبه بازاریابی دیجیتال هستند که پابهپای هم پیش می روند. در این فصل، ما بر روی مشارکت این دو تمرکز ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل ششم لینک سازی

در فصل ششم راهنمای سئو برای مبتدیان، در مورد لینک سازی، یکی از مهمترین نمودهای بهینه سازی موتور جستجو بحث خواهیم کرد. ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل پنجم تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق (روش انتخاب) در مورد کلمات کلیدی یکی از کارهای اساسی سئو است. در این فصل، نحوه یافتن جایگاه و موقعیت خود و نحوه ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل سوم سئو داخلی سایت و تکنیکال

سئو تکنیکال سایت شامل لیست کاملی از کارهایی است که باید انجام شود. چند سال پیش، بیشتر موارد سئو داخل سایت، مربوط به ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل دوم موتورهای جستجو

موتورهای جستجو : در فصل دوم، شما می آموزید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، چگونه افراد از آنها استفاده می کنند و ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل اول آشنایی با مفاهیم بهینه سازی وب سایت

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو، فرایندی برای بهبود رتبه های بالاتر نتایج طبیعی جستجو، در موتورهای جستجو است. هرچه ...
اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

دیدگاه شما

14000+

کاربران فعال سایت

730+

محصولات فارسی سایت

18000+

تیکت های مشتریان

6

سال فعالیت حرفه ای

لرن دی ال
Logo