الگوریتم پاندا گوگل را بشناسید

4

در چند سال اخیر گوگل از الگوریتم های متفاوتی استفاده کرده است تا بتواند سایت های ارزشمند با اطلاعات مفید را در ابتدای لیست های جست و جو قرار دهد و یا سایت های بی کیفیت را حذف نماید.تا کنون از الگوریتم ها متفاوتی مانند الگوریتم پاندا،الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار برای این منظور استفاده شده است.همچنین الگوریتم RankBrain که ما تا الان پیرامون این ۳ هوش مصنوعی گوگل در سایت لرن دی ال مقالاتی را منشر کردیم.

الگوریتم پاندا شاید موفق ترین الگوریتم گوگل بوده است که با در نظر گرفتن موارد مختلفی مانند حجم به اندازه کلمات کلیدی،کپی نبودن متن،کیفیت موارد نوشته شده در محتوا و غیره توانسته است از سایر الگوریتم ها پیشی بگیرد.در این بخش به طور کامل شما را با ویژگی های الگوریتم پاندا آشنا می کنیم.

الگوریتم پاندا گوگل چیست

تاریخچه الگوریتم پاندا

در سال ۲۰۱۱ گوگل دنیای آنلاین را با اولین آپدیت الگوریتم پاندا متحول کرد.این الگوریتم در ابتدا ۱۲ درصد از نتایج جست و جو را تحت تاثیر وخود قرار داد.الگوریتم پاندا فعالیت خود را برای مبارزه با وب های اسپم و بی کیفیت آغاز کرد و باتوجه به کارایی بالا، در سال ۲۰۱۶ گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نه به عنوان یک بخش جداگانه بلکه بخشی از هسته الگوریتم جست و جوی آن است.

آشنایی با بقیه الگوریتم های گوگل :

اهداف الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا تمرکز خود را بر روی سایت ها و صفحات با کیفیت پایین قرار می دهد و ویژگی های زیر را در سایت های مختلف دنبال می کند:

  • حجم انبوه کلمات کلیدی:بسیاری از سایت ها بدون توجه به کیفیت محتوا حجم بالایی از کلمات کلیدی را پشت سر هم می آوردند تا سایت در نتایج بالاتر قرار بگیرد.از ویژگی های الگوریتم پاندا بررسی تعداد کلمات کلیدی است.
  • محتوای کم:این الگوریتم حجم محتواهای به کار رفته در سایت را نیز بررسی می کند.
  • محتوای نامناسب:الگوریتم پاندا،تطابق عنوان،کلمه کلیدی و سایر عناصر بهینه سازی سایت را مقایسه می کند.
  • لینک های جعلی:لینک هایی که با کلیک بر روی آن به سایتی که معرفی کرده وارد نمی شویم.
  • مطالب تکراری در سایت شما:الگوریتم پاندا مطالب تکراری را در خود سایت چک می کند.
  • مطالب تکراری در سایر سایت ها:این الگوریتم مطالب تکراری را علاوه بر خود سایت با سایت های دیگر نیز مقایسه می کند.
  • مزرعه های محتوا: سایت هایی که حجم زیادی از محتوا را صرفا برای اهداف جستجوگرها تولید می کنند.
  • مباحث گسترده: سایت هایی که بدون تمرکز موضعی، اغلب موضوعات زیادی را که با یکدیگر مرتبط نیستند را پوشش می دهند.
  • محتوای تولید شده توسط دستگاه: الگوریتم پاندا محتوای کم کیفیت تولید شده توسط نرم افزار را نیز پیدا می کند.
  • املای ضعیف و دستور زبان: این الگوریتم به دنبال اشتباهاتی که محتوای را برای خواندن یا درک مطلب سخت می کنند نیز هست.
  • استفاده زیاد از برچسب:الگوریتم پاندا نسبت به تعداد برچسب ها یا tag ها نیز حساس است.
  • وب سایت های بلاک شده:از دیگر ویژگی های جالب این الگوریتم آن است که سایت هایی را که تعداد زیادی از کاربران آن را بلاک کرده اند شناسایی کرده و آن ها را نیز جریمه می کند.

الگوریتم پاندا در سال های متوالی مورد استفاده سایت های بسیار بزرگی مانند ویکی پدیاو eBay قرار گرفته است و بسیاری از سایت های جدید بازاریابی برای داشتن محتوایی با کیفیت و عالی از این الگوریتم استفاده می کنند.

بهینه سازی الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۸

از آنجا که این الگوریتم جز هسته اصلی جست و جوی گوگل است آپدیت جداگانه ای برای آن وجود ندارد و تغییرات آن به دنبال اصلاح هسته جست و جوی گوگل خواهد بود.در واقع الگوریتم کنونی پاندا توانسته است نیاز های گوگل را برای بهینه سازی ،رتبه دهی سایت های با کیفیت و پیدا کردن سایت هایی با کیفیت پایین را برطرف کرده و نیازی به تغییرات اساسی ندارد.

بهینه سازی هایی که در الگوریتم پاندا اتفاق می افتد در عین حال که قالب اصلی و کلیدی آن را تغییر نمی دهد به دنبال اهداف خاص پنج گانه زیر است:

کیفیت محتوا

اطمینان حاصل کند که هر صفحه و محتویاتی که شما منتشر می کنید تحت این دسته بندی قرار نمی گیرند:

  • محتوای کم
  • محتوای نامناسب
  • محتوای تکراری
  • محصور شده یا تولید شده به صورت خودکار و نرم افزاری

بررسی تعداد کاربران سایت

الگوریتم پاندا تعدا کلیک های روی سایت،زمان بازدید سایت و درصد بازدید سایت های مختلف را جز اهداف بهینه سازی خود قرار می دهد.

بررسی نتیجه جست و جو

الگوریتم پاندا در بهینه سازی خود همچنین نظرات منفی کاربران را از بازدید سایت بررسی می کند این نارضایتی ممکن است که به دلایل مختلفی مانند سرعت پایین سایت،انتقال خودکار به سایت دیگر،خطای ۴۰۴،تبلیغات بیش از حد و تعداد زیاد لینک های وابسته در سایت باشد.

امنیت هنگام استفاده از سایت

یکی از اهداف مهم بهینه سازی الگوریتم پاندا توجه بیشتر به مسائل امنیتی مانند رمز گذاری امن،حفظ اطلاعات شخصی کاربر،داشتن حریم شخصی و حذف غلط های املایی و نگارشی است.

بهینه سازی بیش از حد

یکی دیگر از اهداف بهینه سازی الگوریتم مقابله با سایت هایی است که با استفاده بیش از حد از تکنیک های سئو مثلا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و استفاده از لینک های داخلی باعث افزایش رتبه سایت خود شوند.

نکته مهم در مورد آپدیت الگوریتم پاندا این است که بین کیفیت محتوا و تجربه کاربران گوگل بیشتر بر تجربه کاربران تمرکز می کند.زیرا سایتی که میزان رضایت بالای کاربران را داشته باشد قطعا محتوای آن نیز مورد پسند و با کیفیت است.

از کجا متوجه اعمال الگوریتم پاندا بر روی سایت خود شویم؟

  • اما اگر شما نیز یک وبلاگ و یا سایت شخصی دارید و یا یک سایت مخصوص یک شرکت و کمپانی بزرگ را مدیریت می کنید باید همواره بررسی کنید که سایت شما تحت تاثیرالگوریتم های مختلف گوگل قرار گرفته است یا خیر؟
  • اگر متوجه شدید تعدادی از پست های سایت دچار تغییر شده یا حذف شده اند،
  • اگر در مدت زمان بازدید و یا ماندن کاربران در سایت متوجه کاهش محسوسی شدید
  • اگر زمان ایندکس پست ها افزایش پیدا کرد و یا تعداد کلی بازدید از سایت کم شد
  • احتمالا سایت شما نیز تحت تاثیر الگوریتم پاندا قرار گرفته است.
  • برای رفع این مشکل باید این مساله را درنظر بگیرید که کل وب سایت را بررسی می کند بنابراین ابتدا ایراد سایت خود(طول متن،تعداد کلمات کلیدی،کپی و..) را پیدا و برطرف کنید و سپس حداکثر تا ۴۸ ساعت منتظر بمانید که سایتتان به حالت اولیه قبل از جریمه برگردد.

دیگر الگوریتم های گوگل  :

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

۲ دیدگاه
نمایش همه مفید ترین بالاترین امتیاز کمترین امتیاز یک دیدگاه ارسال کنید
  1. واقعا دستتون درد نکنه تشکر از سایت عالیتون

دیدگاه شما

14000+

کاربران فعال سایت

730+

محصولات فارسی سایت

18000+

تیکت های مشتریان

6

سال فعالیت حرفه ای

لرن دی ال
Logo