معرفی ابزار Google Trends و نکات مهم در استفاده از آن

5

Google Trends چیست؟ و چگونه می توان از آن در بهینه سازی سئو سایت استفاده نمود؟ این سوالاتی است که بسیاری از کسانی که برای کسب و کار خود سایت را ایجاد نموده اند و یا به عنوان شغل در زمینه ی مدیریت سایت های مختلف فعالیت می کنند، با آن رو به رو می شوند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از ابزار های آماری مهم گوگل پرداخته و نحوه ی استفاده از آن را برای کاربران بیان نماییم.

Google Trends یک ابزار آماری بسیار مهم برای سنجیدن میزان محبوبیت یک عبارت در بازه های زمانی مشخص در میان موتور های جستجوگر گوگل می باشد.

علاوه بر این در پاسخ به سوال Google Trends چیست؟ باید گفت که از این ابزار آماری می توان برای مقایسه کردن میزان محبوبیت چند کلمه یا عبارت کلیدی با هم نیز استفاده کرد.در واقع نقش کلیدی گوگل ترندز در بهینه سازی سایت و پیدا کردن کلمه ی جستجوی محبوب بین کاربران باعث شده است تا از آن به عنوان بهترین ابزار گوگل برای پیدا کردن یک کلمه ی کلیدی با مشخصات متفاوتی نام برد.

اگر صاحب یک کسب و کار باشید و با کلمات کلیدی کسب و کار خود برای رونق دادن به سایت و گسترش و موفقیت کسب و کار خود آشنایی نداشته باشید به راحتی از گوگل ترندز می توانید با مناسب ترین کلمات کلیدی در این زمینه آشنا شوید.

پیدا کردن محبوب ترین کلمه از نظر آماری بین مخاطبان آن منطقه ی جغرافیایی و در زمان مناسب کاری است که مدیران سایت ها به راحتی از طریق گوگل ترندز انجام می دهند تا از این طریق بتوانند رتبه بندی سایت خود را در میان موتور های جستجوگر بالاتر ببرند.

زمانی که یک کلمه ی کلیدی را با استفاده از محدودیت ها و ابزار Google Trends جستجو می کنید، اطلاعات آماری مرتبط با آن در قالب یک نمودار نمایش داده می شوند.در این نمودار محور افقی نشان دهنده ی زمان بوده و محور عمودی نمایشگر میزان محبوبیت کلمه ی کلیدی مورد نظر می باشد.

ابزار Google Trends برای جست و جو کلمه کلیدی

با توجه به اینکه گوگل ترندز فقط اطلاعات را به صورت آماری نمایش داده و از اعداد استفاده نمی کند برای درک بهتر میزان سرچ کلمه ی کلیدی بهتر است از ابزار دیگری مانند Keyword Planner استفاده نمود تا بتوانیم اطلاعات دقیق تری درباره ی کلمه ی کلیدی مورد نظر به دست آورد.

نکته ی مهم در به دست آوردن اطلاعات از طریق گوگل ترندز میزان آشنایی با نحوه ی استفاده از اطلاعات به دست آمده می باشد تا بتوانیم از این طریق سایت مورد نظر را برای موتور های جستجوگر بهینه سازی کنیم.
از مهم ترین ابزار Google Trends که باید در هنگام سرچ کلمه ی کلیدی آن ها را مشخص نماییم می توان به منطقه ی جغرافیایی، محدودیت زمان ( از سال ۲۰۰۴ به بعد)، نوع جست و جو و دسته بندی موضوعی اشاره نمود.

هر کدام از این گزینه ها توضیحاتی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • محصول
  • مشخصات محصول
  • ویدئو پیشنمایش
در این آموزش کوتاه شما روش پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و مترادف با فراخواهید گرفت،که استفاده از این کلمات با توجه به محتوای تولیدی شما در رشد امتیاز ...
افزودن به علاقمندی هاافزودن به لیست علاقمندیRemoved from wishlist ۲۵
مدرس آموزش

مهندس اسماعیل فدائی

زبان آموزش

فارسی

فایل پروژه

ندارد

زمان آموزش

۱۲ دقیقه

تعداد ویدئوها

۱ ویدئو

نوع آموزش

آموزش ویدئویی با کیفیت HD

حجم آموزش

۶۵ مگابایت

ناشر

لرن دی ال

انتخاب بازه ی زمانی

یکی از مهم ترین ابزار در انتخاب کلمه ی کلیدی برای مدیران وب سایت ها، میزان محبوبیت آن کلمه در بازه های زمانی مختلف می باشد.

انتخاب بازه زمانی در ابزار Google Trends

با توجه به همین موضوع می توانیم در Google Trends به راحتی بازه ی زمانی مورد نظر خود را انتخاب نماییم تا به صورت آماری متوجه شویم که کلمه ی کلیدی در آن بازه چقدر سرچ شده است.این بازه ی زمانی از سال ۲۰۰۴ شروع شده و می تواند با توجه به نوع و میزان مورد نظر کاربران تغییر یابد.شما حتی با توجه نیاز خود می توانید میزان محبوبیت یک کلمه ی کلیدی را در ۷ روز گذشته نیز سرچ نمایید.

نوع جست و جو

همانطور که می دانید امروزه همه ی ابزاری و محتوایی که روی سایت ها گذاشته می شوند باید مطابق با اصول سئو باشند تا بتوانند در بین موتور های جستجوگر رتبه ی بالایی را به دست آورند.
زمانی که کاربران تصاویر و یا حتی ویدیو های یک مربوط به یک کلمه ی کلیدی را سرچ می کنند، محبوبیت آن بالا می رود.به همین دلیل Google Trends این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند نوع محتوای مورد نظر خود را جستجو کنند.

انتخاب نوع جستجو در ابزار Google Trends
  • جستجوی تصویر در گوگل (Google Image)
  • جستجوی اخبار (Google News)
  • جستجوی محصول (Google Shopping)
  • و جستجو در یوتیوب از گزینه هایی هستند که با توجه به نیاز خود برای پیدا کردن میزان محبوبیت کلمه ی کلیدی می توان در اینجا از آن ها استفاده نمود.

دسته بندی موضوعی عبارت مورد نظر

برای راحتی کار و پیدا شدن بهتر نتایج، گوگل ترندز این امکان را به کاربران می دهد تا دسته بندی موضوع مورد نظر خود را مشخص نمایند تا بتواند آمار و اطلاعات مناسب تری برای وب سایت خود به دست آورند.دسته بندی موضوعی شامل همه ی موضوعات در وب سایت ها مانند ورزشی، کتاب و ادبیات، هنر و سرگرمی، کامپیوتر و دیجیتال و … می باشد.

انتخاب محل جستجو

یکی دیگر از ابزار مهم Google Trends برای پیدا کردن عبارت کلیدی به انتخاب منطقه ی جغرافیایی و کشور مورد نظر کاربران بر می گردد.این موضوع باعث می شود تا کاربرانی که در کشور های مختلف زندگی می کنند به راحتی از میزان محبوبیت آن کلمه در وب سایت های داخلی و یا حتی وب سایت های دیگر کشور ها نیز مطلع شوند.

انتخاب محل جستجو در ابزار Google Trends

کشور ایران نیز در این نوع از جست و جو وجود دارد و کاربران می توانند در هنگام انتخاب کلمه ی کلیدی این منطقه جغرافیایی را برای به دست آوردن آمار و اطلاعات انتخاب نمایند.Google Trends می تواند داده های به دست آمده را بر اساس هر ناحیه در کشور های مختلف دسته بندی نماید.

هنگام استفاده از ابزار Google Trends هر چه رنگ های ناحیه ی مورد نظر پر رنگ تر باشند نشان می دهد که عبارت مورد نظر در آن منطقه و ناحیه بیشتر سرچ شده است.گزینه ی Related Queries نیز نشان می دهد که کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ی مورد نظر کدام عبارات هستند.

علاوه بر این می توان تا ۵ عبارت را با هم در Google Trends با هم مقایسه نمود و میزان محبوبیت آن ها را به هم سنجید تا اطلاعات بسیار دقیق تری برای بهینه سازی و سئو سایت در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

۲ دیدگاه
نمایش همه مفید ترین بالاترین امتیاز کمترین امتیاز یک دیدگاه ارسال کنید
  1. سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون

دیدگاه شما

14000+

کاربران فعال سایت

730+

محصولات فارسی سایت

18000+

تیکت های مشتریان

6

سال فعالیت حرفه ای

لرن دی ال
Logo