عنوان سئو شده در افزونه Yoast SEO و تاثیر آن در بهینه سازی سایت

7

عنوان سئو شده در افزونه Yoast SEO دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. عنوان هایی که به خوبی بهینه سازی شده باشند می توانند جایگاه و رتبه سایت را ارتقاء دهند. بدین ترتیب افرادی که می خواهند در مدیریت سایت خود موفق تر عمل کنند، عنوان ها را با افزونه Yoast SEO بهینه سازی می کنند.

توضیحاتی در مورد افزونه Yoast SEO و عنوان سئو شده در آن

امروزه بسیاری از مدیران وبسایت ها در دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. معمولا برای اینکه بتوان محتوای منتشر شده بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بهینه سازی کرد، افزونه های بسیار مختلفی وجود دارد.

یکی از بهترین این افزونه ها، Yoast SEO می باشد. افزونه Yoast SEO دارای قابلیت های بسیار زیادی بوده و این موضوع باعث می شود تا بتوان به کمک آن قبل از انتشار، مقالات را سئو کرده تا بتوان از نظر گوگل رتبه مناسب تری دریافت کرده و به جایگاه های نخست دسترسی پیدا کرد.

افزونه Yoast SEO این توانایی را دارد که به راحتی عنوان و متن مقالات را طبق استاندارد های مد نظر گوگل بهینه سازی کند. عنوان سئو شده برای افزونه Yoast SEO دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

زیرا عنوان سئو شده می تواند در افزایش نرخ کلیک و همچنین ارتقاء جایگاه در گوگل تاثیر گذار باشد. بدین ترتیب اولین و مهمترین موردی که در افزونه Yoast SEO باید بررسی شود، عنوان مطلب می باشد. سئو بودن عنوان کمک می کند تا عنوان بر روی مخاطب تاثیر گذار تر باشد.

عنوان سئو شده در افزونه Yoast SEO

علت اهمیت عنوان سئو شده در افزونه Yoast SEO

شاید تا به حال چندین بار در گوگل موضوعی را سرچ کرده و با سایت های پیشنهاد شده از طرف گوگل روبرو شده باشید. معمولا در هنگام نمایش این سایت ها، گوگل سه عبارت را به کاربر نشان می دهد. این سه عبارت شامل عنوان، URL و خلاصه مطلب می باشند. هر سه گزینه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند. زیرا این سه گزینه از هر مطلب به عنوان یک ویترین از کل مقاله در اختیار کاربر قرار داده می شود.

اگر عنوان، URL و یا خلاصه مقاله دارای مشکلاتی بوده و یا جذاب نباشند، کاربر وارد سایت نمی شود. همین موضوع باعث می شود که یک سایت به خاطر انتشار یک محتوا، هیچ گونه جایگاه و رتبه ای کسب نکند. عنوان سئو شده می تواند از URL و خلاصه محتوا نیز اهمیت بیشتری داشته باشد.

زیرا عنوان عبارتی کوتاه بوده و بسیار درشت نمایش داده می شود. لذا اولین چیزی که به چشم مخاطب برخورد داشته و می تواند ذهن مخاطب را درگیر خودش بکند، عنوان سئو شده می باشد. از این رو در هنگام انتخاب عنوان باید توجه ویژه ای داشته و از هر عنوانی برای مقالات استفاده نشود.

تعداد کاراکتر های عنوان سئو شده در افزونه Yoast SEO

یکی از مهمترین مواردی که برای افزونه Yoast SEO اهمیت داشته و بر روی آن تاکید فراوان دارد، تعداد کاراکتر های یک عنوان می باشد. بدین ترتیب باید عنوان را با توجه به قوانین موجود در افزونه Yoast SEO بهینه کرده تا بتوان بهترین نتیجه را از انتشار مطلب به دست آورد. البته علاوه بر تعداد کاراکتر می توان به مواردی همچون مرتبط بودن عنوان و متن و خلاصه محتوا، جذاب بودن عنوان برای مخاطب، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و… اشاره کرد.

یک عنوان سئو شده از نظر افزونه Yoast SEO باید ۶۵ کاراکتر داشته باشد. کم بودن کاراکتر ها و یا زیاد بودن آنها می تواند بر روی سئو تاثیر منفی داشته باشد. معمولا عنوان هایی که طولانی بوده، به صورت کامل در نتایج گوگل نمایش داده نمی شوند. از این رو ممکن است ناقص به نظر رسیده و جذابیتی برای مخاطب نداشته باشد.

عنوان کوتاه نیز باعث می شود تا از همه ظرفیت ۶۵ کاراکتر استفاده نشود. زیرا معمولا نمایش هر مطلب، با توجه به کلمات موجود در عنوان اتفاق می افتد. بدین ترتیب تعداد کاراکترهای عنوان سئو شده دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سئو شده

معمولا افزونه Yoast SEO بر روی کلمات کلیدی حساسیت خاصی داشته و این موضوع باعث شده تا همه افراد ملزم به استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان شوند. زیرا در غیر این صورت از نظر سئو چراغ سبز نبوده و چراغ یا قرمز و یا نارنجی می شود. معمولا کلمه کلیدی اصلی نباید بسیار طولانی انتخاب شود تا بتوان عنوانی مناسب و کاربردی در ۶۵ کاراکتر ایجاد کرد. در غیر این صورت عنوان تولید شده از نظر سئو مناسب نبوده و به اصطلاح عنوان سئو شده نمی باشد.

علاوه بر اینکه حتما باید از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده شود، جایی که کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد نیز دارای اهمیت می باشد. بهترین جایی که می تواند بیشترین تاثیر را بر روی بهینه سازی سایت داشته باشد، ابتدای عنوان می باشد.

بدین ترتیب افرادی که می خواهند از هر مطلب بیشترین میزان تاثیر را در سئو یا بهینه سازی سایت داشته باشند، می توانند کلمه کلیدی کانونی یا اصلی را در ابتدای عنوان نیز به کار ببرند. بدین ترتیب حتی الامکان از قرار دادن کلمه کلیدی در وسط و یا پایان عنوان خود داری کنید.

اهمیت استفاده از تگ برای عنوان سئو شده

هر عنوان و یا سر تیتر باید در وردپرس با تگ مناسب انتشار یابند. در غیر این صورت کارایی که از آنها انتظار می رود را نخواهند داشت. تگ H1 مناسب ترین تگ برای عنوان سئو شده می باشد. بدین ترتیب با رعایت استفاده از تگ های مناسب، می توان گام های بسیار بلندی را در زمینه بهینه سازی سایت برداشت. زیرا این متا تگ ها در جستجوی گوگل تاثیر گذاری بسیار زیادی دارند.

تگ های HTML برای سر تیتر های موجود در هر مقاله نیز بر حسب اولویت H2 و H3 می باشند. بدین ترتیب افرادی که می خواهند به بهترین شکل ممکن محتوای منتشر شده در سایت های وردپرسی را سئو یا بهینه سازی کنند، باید استفاده از متا تگ ها را جدی گرفته و جای صحیح آنها نیز رعایت شود.

زیرا استفاده از تگ نا مناسب نیز می تواند تاثیراتی منفی بر روی بهینه سازی سایت داشته باشد. بدین ترتیب آشنایی با انواع تگ و جای صحیح استفاده از آنها، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. مدیران سایت ها و یا افرادی که در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت فعالیت دارند، باید به طور کامل با تگ های HTML و جای صحیح استفاده از آنها آشنایی داشته باشند.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

دیدگاه شما

14000+

کاربران فعال سایت

730+

محصولات فارسی سایت

18000+

تیکت های مشتریان

6

سال فعالیت حرفه ای

لرن دی ال
Logo