مفهوم لینک UTM چیست؟

4

لینک UTM در واقع URL هایی است که چندین قطعه کد به آن متصل است که در نهایت به شما کمک می کند تا هر پیوند را با جزئیات کامل ردیابی کنید. برای اینکه مثالی از پیوند ردیابی UTM به شما ارائه دهیم ، چیزی شبیه به این است :

لینک UTM

نمونه لینک UTM

همانطور که مشاهده می کنید ، با پیوندی که می خواهید به اشتراک بگذارید ( در این مورد https://www.lilachbullock.com ) شروع می شود و سپس با چندین UTM دنبال می شود .

UTM مخفف Urchin Tracking Module است.در ساده ترین اصطلاحات ، پیوند UTM هر پیوندی است که با یک علامت سوال جایگزین شود. این همان چیزی است که به گوگل امکان می دهد برخی از وب سایت های کسب و کار را شکار کند.

برای پیوند دادن وب سایت خاصی به Google Analytics ، باید یک کد UTM به آن متصل شود. افزودن این کد به URL یک کسب و کار پیوندی به نام پیوند UTM را ارائه می دهد. Google Analytics مجموعه کاملی از تجزیه و تحلیل ها را بر اساس این پیوند خاص به تجارت ارائه می دهد.

لینک UTM چه کاربردی دارد

کاربرد لینک UTM چیست ؟

لینک UTM نه تنها به مشاغل می گوید که ترافیک وب سایت آنها دقیقاً از کجا ناشی می شود بلکه به آنها بینش مهم دیگری نیز می دهد. این اطلاعات شامل منابع و مسیرهایی است که بازدیدکنندگان برای رسیدن به وب سایت طی می کنند.

فقط این نیست. لینک های UTM همچنین به مشاغل اجازه می دهند تا دلیل ترجیح دادن مراجعه ویژه به سمت وب سایت خود را بدانند. این به آنها اجازه می دهد تا بفهمند آیا تلاش خاصی برای بازاریابی وجود دارد که به نظر می رسد پربار باشد یا دلیل دیگری وجود دارد.

چرا لینک UTM مهم است؟

لینک UTM نقش اصلی را در تجزیه و تحلیل تجربیاتی که برای ساده سازی تلاش های بازاریابی خود نیاز دارید ، ایجاد می کند. به عنوان مثال، مشاغلی که زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و روی آنها سرمایه گذاری ویژه ای کرده اند، می توانند ترافیکی را که از طریق لینک منتشر می کنند ردیابی کنند. البته این تنها در صورتی ممکن است که این پیوند به صورت لینک UTM ذخیره شده باشد.

با داشتن بینشی روشن از نحوه انجام پروسه فرایندهای موجود لینک UTM، مشاغل تجارت الکترونیکی می توانند به راحتی کمپین های فعلی را ساده کرده و برنامه های آینده را به گونه ای برنامه ریزی کنند که نتایج به مراتب بهتری ارائه شوند.

تجارت از طریق لینک UTM همچنین به یک کسب و کار اجازه می دهد پیوندهای خاصی را که بیشترین میزان بازدید را دارند و همچنین پیوندهایی که ضعیف ترین بازدیدها را دارا هستند را شناسایی کرده و روی آنها انور دهند. به این ترتیب ، آنها می توانند در مناطقی که واقعاً به آن نیاز دارند سرمایه گذاری کنند.

لینک UTM برای آزمایش استراتژیهای مختلف بسیار مناسب است، زیرا می تواند بیش از هر تجزیه و تحلیل منظم دیگری در مورد ترافیک به شما اطلاعات بدهد. به عنوان مثال ، لینک های UTM می توانند به شما بگویند :

  • کدام گروه های رسانه های اجتماعی بیشترین بازدید را دارند.
  • نظرات شما در مورد تبلیغات بیشترین فروش را دارد.
  • کدام نمایه های اجتماعی بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند.
  • کدام یک از انواع به روزرسانی ها از نظر میزان بازدید بهترین عملکرد را دارند.

روش دیگر برای استفاده از این نوع پیوندها اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه در شبکه های اجتماعی است، زیرا به شما امکان می دهد پیوندها را با این جزئیات ردیابی کنید. به عنوان مثال، اگر یک کمپین اجتماعی را هندل یا برگزار می کنید، می توانید از یک لینک UTM برای پیگیری کل کمپین خود به صورت جامع استفاده کنید.

یا اگر هدف شما تقویت این کمپین از طریق رسانه های اجتماعی است، می توانید با استفاده از پیوندهای UTM ببینید که چگونه هر بروزرسانی و هر پلتفورم شبکه بر نرخ کلی بازدیدها تاثیر می گذارد.

مفهوم لینک سازی لینک UTM

پارامترهای لینک UTM چیست؟

اما اگر می خواهید بفهمید پیوندهای UTM چه چیزی هستند و چگونه کار می کنند، باید معنی هر پارامتر UTM را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

منبع source

اگر قصد آنالیز این موضوع را دارید که ببینید ترافیک شما از کجا ناشی می شود، باید یک نرخ مشخص برای “منبع” ارائه دهید، که مشخصه دقیق منبع شما باشد به عنوان مثال، یک گروه خاص تلگرام، یک به روزرسانی خاص و غیره. در واقع، شما می توانید تا آنجا که می خواهید بروید و منبع دقیق ترافیک خود را آنالیز و ردیابی کنید.

medium

زمانی که شما لینک UTM خود را ایجاد می کنید، می توانید یک رسانه یا مدیا را به عنوان یک پارامتر به لینک UTM اضافه کنید. به این مفهوم که نوع ترافیکی که دریافت می کنید توسط این لینک مشخص می شود. به عنوان مثال ، این ترافیک می تواند ترافیک شبکه های اجتماعی، ترافیک ایمیل، بازدید وبلاگ و غیره باشد.

پویش campaign

سومین پارامتر بسیار رایج UTM که می توانید در لینک های خود استفاده کنید “کمپین” یا همان پویش است. این پارامتر، همانطور که از نامش پیداست، به کمپین ها و پوشش هایی که توسط شما برگزار می شوند اشاره دارد.

آموزش ساخت لینک UTM

به عنوان مثال، شما ممکن است یک بروزرسانی را که به یک پست وبلاگ پیوند دارد و بخشی از یک کمپین تبلیغاتی است را به اشتراک بگذارید. در این حالت، ممکن است عبارت “تبلیغ سایت” را به عنوان کمپین خود قرار دهید. یا شاید در بسیاری از موارد قصد شما،

تنها آزمایش کردن این استراتژی ها باشد. در این موارد می توانید کمپین خود را به عنوان “test” قرار دهید تا به شما کمک کند نتایج مختلف به دست آمده را به سادگی آنالیز کنید.

لینک سازی PBN چیست و چگونه کار می کند ؟

لینک سازی PBN ( یا شبکه وبلاگ خصوصی ) شبکه ای از وب سایت هایی است که فقط با هدف ایجاد لینک به یک وب سایت واحد برای ...

پارامترهای دیگری که باید در مورد آنها بدانید؟

این ۳ پارامتر متداول ترین پارامترهای یک لینک UTM هستند زیرا بیشتر اطلاعاتی را که شما برای پیگیری دقیق یک کمپین یا آزمون مورد نیاز دارید، ارائه می دهند. اما، شما با استفاده از برخی ابزارها می توانید امکانات سفارشی سازی شده بیشتری را اضافه کنید. بنابراین می توانید هر پارامتر UTM را که شخصاً به آن نیاز دارید را مطابق با نیاز و سلیقه شخصی خود ایجاد کنید، همچنین گزینه پارامترهای “پویا” که به شما اجازه می دهد تغییرات لازم به طور خودکار در لینک UTM شما ایجاد شوند.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

دیدگاه شما

14000+

کاربران فعال سایت

730+

محصولات فارسی سایت

18000+

تیکت های مشتریان

6

سال فعالیت حرفه ای

لرن دی ال
Logo