مزیت های کسب و کار های اینترنتی بسیار گسترده بوده و در مقایسه با شیوه های سنتی و قدیمی کسب و کار بسیار بیشتر می باشد. کسب و کار های اینترنتی شیوه های نوین فعالیت بوده که ارائه ی خدمات در آن در بستر اینترنت و بر پایه ی فضای مجازی انجام می شود.
مزیت های کسب و کار اینترنتی چیست
برای آنکه در مورد مزیت های کسب و کار های اینترنتی بیشتر بدانیم، ابتدا باید با تعریف و مفهوم کسب و کار اینترنتی آشنا شویم. کسب و کار های اینترنتی در واقع شیوه های نوین کسب و کار محسوب می شوند که فعالیت در این حوزه در بستر اینترنت و بر پایه ی آن شکل می گیرد.
کار کردن در این شیوه برخلاف فروشگاه های سنتی و کسب و کار های قدیمی، احتیاج به داشتن مکانی مشخص نداشته و محدودیت زمانی برای پاسخگویی به درخواست مراجعه کنندگان نیز ندارد. این امر خود یکی از مزیت های کسب و کار های اینترنتی است.
گسترش کسب و کار های اینترنتی از جمله دیجیتال مارکتینگ و انواع استارت آپ ها، نشان می دهد که استقبال از این شیوه کار برای کسب درآمد و ارائه خدمات به مشتریان با استقبال خوبی مواجه شده است.
اپلیکیشن هایی که در حوزه ی فروش انواع کالا و یا ارائه خدمات مختلف شکل گرفته اند نیز در این حوزه کاری قرار می گیرند. از مزیت های کسب و کار های اینترنتی امکان شروع فعالیت مد نظر با داشتن سرمایه ای اندک است.
برای مثال در طراحی یک سایت و شروع کسب و کار در فضای این سایت ایجاد شده، هزینه ی خاصی به جز طراحی سایت که هزینه اندکی نیز هست، وجود ندارد. برخی افراد خود قابلیت طراحی سایت مورد نظرشان را دارند و این امر صرفه جویی بیشتری را برایشان به دنبال دارد.
مزیت های کسب و کار های اینترنتی و راه های کسب موفقیت
در کسب و کار اینترنتی که هدف معرفی و فروش کالای خود باشد، سرمایه ی چندانی نیاز نبوده و به راحتی می توان فعالیت مورد نظر را شروع کرد. عمده ی هزینه ها در کسب و کار های اینترنتی، مربوط به تبلیغات و تامین کالا یا خدمات دیگر برای مشتریان است.
امروزه اکثر افراد در جامعه گوشی های تلفن همراه از نوع هوشمند دارند که قابلیت نصب انواع اپلیکیشن ها را بر روی خود دارد. به همین جهت طراحی و ساخت یک اپلیکیشن کارآمد برای ارائه خدمات به مشتریان بسیار مناسب و به صرفه است.
۷ دلیل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی
در اپلیکیشن ها به راحتی می توان فضایی برای معرفی کالا ها یا خدمات مد نظر ایجاد کرد و مشتری می تواند به راحتی با این برنامه ارتباط برقرار کرده و در هر ساعت از شبانه روز از آن بهره مند شود. از دیگر ویژگی های کسب و کار های اینترنتی، اطلاع رسانی بهتر به مشتریان و ارائه خدمات به شکل مناسب تر است.
به این معنا که در فضای اینترنتی مشتریان می توانند از نوع کالا یا هر خدمت دیگر آگاه شده و اطلاعات لازم را در هر فرصتی که داشتند کسب کنند. بنابراین انتخاب توسط مشتری نیز آگاهانه صورت می گیرد.
کسب و کار اینترنتی در بستر فضای مجازی
فضای اینترنت یا اپلیکیشن ها محدودیت نداشته و به همین علت در این فضا می توان به راحتی به تبلیغات وسیع پرداخت. به این وسیله می توان در هزینه ی تبلیغات و ارائه کاتالوگ برای معرفی کسب و کار مدنظر نیز صرفه جویی به عمل آورد.
این موضوع خود از ویژگی های کسب و کار های اینترنتی است که از طرفی کمک می کند تا دسترسی به اطلاعات فروشنده یا فروشندگان آسان تر نیز شود. در کسب و کار اینترنتی علاوه بر آن که با استفاده از اینترنت می توان به معرفی کالا و خدمات پرداخت، پس از رسیدن به موقعیت مطلوب می توان برای سایر شرکت ها نیز در همان فضای کسب و کار خود تبلیغات انجام داده و درآمد زایی کرد.
در صورت رسیدن به موفقیت و فراگیر شدن فعالیت در کسب و کار اینترنتی، احتیاجی به جذب مشتری و به دنبال مشتری بودن برای معرفی و فروش محصول مورد نظر وجود ندارد، زیرا کالاها یا خدمات مد نظر همیشه در معرض دید و مشاهده ی مراجعه کنندگان خواهد بود و مزایای خدمات ارائه شده توسط شما دهان به دهان توسط مشتریان چرخیده و شهرت نیز بالاتر می رود که خود از ویژگی های کسب و کار های اینترنتی است.
زمانی که در بستر اینترنت و فضای مجازی شروع به فعالیت می کنید، امکان جذب سرمایه گذار برای اجرای ایده و طرح شما وجود خواهد داشت و به راحتی می توان با سرمایه گذاران در ارتباط بود.
از دیگر مزیت های کسب و کار های اینترنتی، ارزیابی آسان تر فعالیت است. به این صورت که با استفاده از ابزار های بازاریابی آنلاین می توان چگونگی رشد و پیشرفت در روند کلی فعالیت را به دست آورد.
مزیت های کسب و کار های اینترنتی بر کسب و کار سنتی
همچنین از این طریق می توان به راه های بهتر برای جذب مشتریان نیز دست پیدا کرد. داشتن بازدهی بالا و بازگشت سرمایه در مدت زمانی کمتر نسبت به کسب و کار های قدیمی، از دیگر مزیت های کسب و کار های اینترنتی است.
برای ایجاد تغییرات در زمینه های مختلف مربوط به کار نیز می توان به سادگی عمل کرد و احتیاج به صرف هزینه و زمان زیاد برای این امر نکرد. در کسب و کار اینترنتی ارتباط گیری آسان تری با همکاران ایجاد می شود و راحت تر از کسب و کار های سنتی می توان این ارتباط را گسترده تر کرد.
همچنین در کسب و کار اینترنتی می توان مدیریت همزمان چند کار را به عهده گرفت که البته این موضوع پس از رسیدن به موفقیت و کسب تخصص و تجربه است. از دیگر مزیت های کسب و کار های اینترنتی می توان به حذف واسطه ها اشاره کرد.
در کسب و کار اینترنتی می توان به صورت مستقیم با مشتری ارتباط گرفت و هر گونه واسطه برای ارائه خدمات را حذف کرد. وجود سود زیاد نیز یکی دیگر از مزیت های کسب و کار های اینترنتی است زیرا در برابر هزینه ای که جهت ارائه خدمات و تبلیغ خود می کنید، فروش و سود بیشتری خواهید داشت.
در کسب و کار اینترنتی امکان کاهش قیمت محصول و کالاها برای مصرف مشتریان وجود دارد و این به علت حذف واسطه ها اتفاق می افتد.
به عنوان آخرین نکته از ویژگی های کسب و کار های اینترنتی می توان گفت که سرعت خدمات رسانی و ارائه ی محصولات به مشتریان به نسبت شکل های سنتی و قدیمی تر کسب و کار ها بیشتر بوده و این امر موجب ایجاد حس رضایت در مشتری و اطمینان از خرید در او می کند.
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. سوال اینه که میشه به همه اطلاعاتی که توی نت پیدا میشه اعتماد کرد؟ بهرحال بعضی چیزا مثل سلامت، موضوعات مهمیه..
سلام و عرض ادب
حمیدرضا جان از توضیحات شما سپاسگذاریم.اگر سایت معتبر باشه و حالا محتوایی که ارائه میده کامل باشه خب میشه بهش اعتماد کرد.ولی توی برخی از موارد بخصوص مثلا پزشکی و سلامت بهتر هست که با یک متخصص مشورت کنیم.اگر سایتی که شما محتوا پزشکی رو از اون مطالعه می کنید زیر نظر یک پزشک باشه خب میشه تا حدی به اون اعتماد کرد.ولی محتوا عمومی که با جان انسان سروکار ندارند رو میشه یکم با حساسیت کمتری به اونها نگاه کرد.
باتشکر