ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی،یکی از جدیدترین روش های بازاریابی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت می توانید از آن برای معرفی محصولات خود به تعداد زیادی از خریداران و گسترش کسب و کارتان استفاده کنید. این ابزار به صورت مستقیم و یا برای بازاریابی های اندوه مورد استفاده قرار می گیرد.از ویژگی های ایمیل مارکتینگ آسان بودن تبلیغات و هزینه کم تر آن نسبت به سایر روش های بازاریابی است.
در این بخش توضیحات جامع و کاملی را راجع به ایمیل مارکتینگ به شما عزیزان می دهیم تا هر گونه ابهام راجع به آن برطرف شود.
ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه آغاز به کار کرد؟
اولین ایمیل ارسال شده در سال ۱۹۷۱ یا ۱۹۷۸ توسط ری تاملینسون آغاز عصر جدیدی از ارتباطات را رقم زد.گری تروک یک مدیر بازرگانی اولین کسی بود که یک سال بود یک ایمیل تجاری را به کاربران خود ارسال کرد و بازاریابی ایمیلی را مورد استفاده قرار داد.تنها تعداد چند صد نفر جزو لیست ارسال پیام آقای تروک قرار داشتند اما همین تعداد کم نیز باعث بهبود چشمگیر فعالیت کمپانی او شد.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا با مخاطبین خود در هر مکانی که باشند ارتباط برقرار کنید، برند خود را ارتقاء دهید و میزان فروش را تا اندازه چشمگیری افزایش دهید. شما همچنین می توانید کارهای بسیار دیگری مانند به اشتراک گذاری اخبار و معرفی محصولات و خدمات خود را به وسیله ایمیل مارکتینگ انجام دهید.
آموزش جامع ایمیل مارکتینگ سرویس میلرلایت
۳۰,۰۰۰ تومان
|
ایمیل مارکتینگ تا چه اندازه موثر است؟
قبل از استفاده از یک روش بازاریابی برای معرفی محصول خود باید تحقیقات جامعی در مورد میزان تاثیرگذاری آن انجام دهید.در میان روش های بازاریابی ایمیل مارکتینگ یک روش سریع،راحت و مقرون به صرفه است.DMA در سال ۲۰۱۵ تحقیقی را برای میزان تاثیر بازاریابی ایمیلی انجام داد.نتیجه تحقیق بسیار جالب بود.این تحقیق نشان داد که در ازای هر یک دلار برای بازاریابی ۳۸ دلار به طور متوسط فروش محصول بازده سرمایه گذاری(ROI) خواهد داشت.در واقع وقتی افراد قصد خرید محصول خاصی را دارند،ایمیل هایی را که از فروشگاه های معتبر و مورد علاقه خود دریافت می کنند،تاثیر زیادی بر خرید از آن فروشگاه دارد.
با این توصیف تعداد شرکت هایی که از روش ایمیل مارکتینگ برای معرفی محصول خود استفاده می کنند بسیار زیاد است،بنابراین باید بتوانید از یک قالب جذاب و پرطرفدار و شیوه های نوین برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید.
چگونه یک لیست ارسال ایمیل آماده کنیم؟
بعد از اینکه شما روش ایمیل مارکتینگ را برای ارتقا و توسعه کمپانی خود انتخاب کردید باید یک لیست تهیه کنید که ایمیل تبلیغاتی خود را برای آن ها ارسال کنید.ما به شما سه راه پرطرفدار و پر بازده را معرفی می کنیم تا از طریق آن بتوانید یک لیست کامل از مشتریان احتمالی خود تهیه کنید.
یک فرم ثبت نام در وب سایت خود ایجاد کنید. هنگامی که افراد برای اولین بار به وبسایت شما می آیند و برند و خدمات شما را لایک می کنند نشان می دهد که برند شما توانسته است توجه اولیه آن ها را به خود جلب کند.بنابراین یک فرم برای ثبت نام خبرنامه ایجاد کنید که در آن ایمیل کاربران ثبت شود سپس می توانید در هر زمان مورد نیاز ایمیل تبلیغاتی خود را برای این افراد بفرستید.
از شبکه های اجتماعی بیش از پیش استفاده کنید.این روزها تقریبا تمام افراد بیشتر وقت خود در استفاده از اینترنت را در فضای مجازی می گذرانند،بنابراین در این صفحات وبلاگ و محصول خود را معرفی کرده و یک فرم ثبت نام قرار دهید تا بتوانید به حجم قابل توجهی آدرس ایمیل دسترسی پیدا کنید.
می توانید از ترفندهای مختلف برای افزایش بازدید نیز استفاده کنید.برای مثال برای افرادی که ایمیل شما را به تعداد خاصی به اشتراک می گذارند،در خرید محصولات تخفیف قائل شوید.با این ترفند تعداد زیادی از کاربران ایمیل شما را در صفحات خود به اشتراک گذاشته و یا برای دوستان خود ارسال می کنند.
استفاده از پلت فرم مناسب
بعد از تهیه لیست مورد نظر خود برای ارسال ایمیل باید بدانید که از چه پلت فرمی برای کسب و کار خود باید استفاده کنید.برای این کار می توانید از افزونه Mailchimp استفاده کنید.این افزونه در واقع یک پل ارتباطی بین ایمیل و سایت وردپرس شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند که هم مناسب ترین پلت فرم را برای ایمیل خود انتخاب کنید و هم فرم های مختلفی مانند نظر سنجی،فرم تماس یا پرداخت در وبلاگ خود قرار دهید. Mailchimp برای یک لیست تا ۲۰۰۰ نفر ایمیل رایگان ارسال می کند.
سرویس ایمیل مارکتینگ mailerlite یکی از سرویس های محبوب در ایران است و به دلیل روابط بین المللی ایران و روسیه استفاده از این سرویس برای ما از داخل کشور راحت تر است و مانند دیگر سرویس های بزرگ دنیا که در کشورهای دیگر قرار دارند امکان بستن حساب ما وجود ندارد.
آموزش ساخت حساب کاربری در میلرلایت و شروع ایمیل مارکتینگ
دلایل موفقیت ایمیل مارکتینگ
دسترسی به تعداد زیادی از کاربران
فیس بوک بیش از یک میلیارد و توئیتر ۲۵۵ میلیون کاربر فعال دارد.شاید این ارقام شما را به این فکر بیاندازد که رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغ است.اما جالب است بدانید تعداد ایمیل های فعال در سال ۲۰۱۳،۳.۹ بیلیون بوده و انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ به ۴.۹ میلیون برسد.بنابراین یکی از ویژگی های ایمیل مارکتینگ دسترسی به تعداد زیادی از کاربران است.
فضای تخصصی تر ایمیل
معمولا افراد در فضاهای اجتماعی عکس ها و مطالب شخصی خود را به اشتراک می گذارند و علاقه ای به دیدن تبلیغ های گوناگون در صفحات اجتماعی ندارند.برعکس پسا الکترونیک یک رسانه حرفه ای تر و تخصصی تر برای دریافت اطلاعات است.طبق یک نظر سنجی ۷۲ درصد مردم علاقه مند به دریافت اطلاعات از طریق ایمیل بودند و فقط ۱۷ درصد صفحات اجتماعی را ترجیح دادند.
استفاده همیشگی از ایمیل
بسیاری از شبکه های اجتماعی تنها در یک دوره زمانی خاص محبوب و پرطرفدار شده و به بعد از مرور مدت زمانی کم کم از میزان استفاده آن ها کم می شود.برای مثال میزان استفاده خود از فیس بوک را در ۵ سال گذشته تا روزهای اخیر بررسی کنید.اما ایمیل از ابزارهای ارتباطی به شمار می رود که طی چند سال اخیر نه تنها استفاده از آن کم نشده است بلکه تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است.بنابراین ایمیل مارکتینگ می تواند یک سرمایه گذاری همیشگی برای برند شما باشد.
داشتن ROI بالاتر
همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد،با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید با صرف هزینه کم تر،بازدهی بالاتری داشته باشید.همچنین با توجه به اطلاعاتی که بازدید کنندگان سایت شما هنگام ثبت نام پر می کنند،می توانید یک گروه هدف را تشخیص داده و ایمیل های تبلیغاتی را فقط برای آن ها ارسال کنید.