آشنایی کامل با قیف فروش در کسب و کارهای اینترنتی

7

امروزه تبلیغات رو به سوی هدفمند بودن و هوشمند شدن رفته اند و دیگر به مانند گذشته های نه چندان دور نیست. قیف فروش یکی از بارزترین راهکارهای نوین امروزی است که به کسب و کارهای شما رونق می بخشد. هنر بازاریابی با کسب و کارهای اینترنتی امروزه می تواند سیل عظیم مشتریان بالای قیف را به پایین قیف بکشاند تا با افزایش فروش به سودآوری دست یابید.

تفاوت بارز زندگی امروزی با گذشته های نه چندان دور

دنیای امروز به مانند روزگاران گذشته نیست که با کمبود امکانات و فقر تکنولوژی رو به رو بودیم. امروزه به لطف پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و صنعت در زندگی خود شاهد ابزارآلات جدیدی هستیم. با نگاهی به اطراف خود شاهد این پیشرفت ها خواهیم شد.

قیف فروش در کسب و کارهای اینترنتی

یکی از این پیشرفت های چشم نواز کسب و کارهای اینترنتی است که می توان از آن ها به صورت بهینه بیشترین بهره وری را داشت. بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در سطح وسیع با ترفندها و راهکارهای بسیار زیادی امروزه رایج گشته است که در گذشته نه چندان دور تنها با چسباندن آگهی های تبلیغاتی در درب و دیوار شهر صورت می پذیرفت؛ ولی امروزه حتی تبلیغات ها هم رنگ و بوی جدید به خود گرفته اند. با ورود صنعت کامپیوتر و تکنولوژی به زندگی انسان ها هر روز شاهد یک روش نوینی هستیم که می توان با اتکاء به آن به کسب و کارهای خود رونقی ویژه بخشید.

یکی از شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی اینترنتی استفاده از قیف فروش در کسب و کارهای اینترنتی است. اگر تاکنون نامی از این مدل بازاریابی اینترنتی نشنیده اید و حتی به ذهنتان هم خطور نکرده است؛ تا پایان با ما همراه باشید تا به طور کامل این مسئله را برای شما مورد واکاوی و سنجش قرار دهیم.

قیف فروش؛ انتخاب هوشمندانه ای برای افزایش فروش

شاید برای شما هم شنیدن قیف فروش برای نخستین بار جالب بوده باشد. بی تردید انتخاب نام قیف فروش برای یکی از روش های کسب و کارهای اینترنتی بسیار هوشمندانه و ظرافت مندانه بوده است. اگر بخواهیم دقیق تر مسئله را باز کنیم؛ بایستی شکل یک قیف را در ذهن خویش تصور کنید.

در ابتدای قیف دهانه ورودی آن بسیار وسیع است ولی هر چقدر به انتهای آن می رسیم، رفته رفته دهانه قیف کوچک و کوچک و کوچکتر می گردد. شاید از خود بپرسید که این توضیحات به چه معناست و اصلا چه فایده ای دارد؟

ولی وقتی با قیف فروش به عنوان یکی از کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید، به خوبی شما هم پی به این انتخاب هوشمندانه خواهید برد. اگر همچنان مشتاق پی بردن به این مسئله هستید تا با قیف فروش بیش از پیش آشنا گردید؛ ادامه مطلب را با دقت نظر بیشتری دنبال کنید.

منظور از قیف فروش در کسب و کارهای اینترنتی

با توجه به مطالبی که در بالا آورده شد؛ در این بخش می خواهیم به شکل تخصصی تر با قیف فروش در کسب و کارهای اینترنتی آشنا شویم. برای این منظور بهتر است در ابتدای امر برای آمادگی ذهن شما با مفهوم قیف فروش به مثالی بسیار شفاف و ساده روی آوریم تا بهتر با قیف فروش و افزایش فروش محصولات خویش آشنا شوید.

فرض کنید که فروشگاهی برای فروش محصولات مختلف وجود دارد و بازار فروش آن به حسابی خوابیده است. برای آنکه بخواهد رونقی در کسب و کار خویش صورت دهد، بایستی بر پایه اصل مشتری مداری گام بردارد.

به این صورت که اگر فردی به عنوان مشتری وارد مغازه وی شد، در همان ابتدا گربه را دم حجله بکشد و به گرمی از وی استقبال کند. اگر هنوز شکل قیف در ذهنتان نقش بسته است، تمامی مشتریانی که روزانه وارد این فروشگاه می شوند را شما می توانید در بالای قیف در نظر بگیرید که در حال گشت و گذار در فروشگاه مربوطه هستند. در صورتی که شما به عنوان فروشنده بتوانید با ارتباط گیری و ایجاد رفتار صمیمانه با مشتری خویش رفتار کنید، می توانید او را به انتهای قیف بکشانید.

به این ترتیب که اگر مشتری شما به بخشی از محصولات مغازه یا فروشگاه شما خیره شد، شما می توانید با پیشنهادات جذابی مثل تخفیف یا آف خوردن برخی از محصولات خود نظر وی را به خود جلب کنید تا از آن ها دیدن کند تا بتوانید او را مشتاق به خرید از خود کنید تا به ته قیف فروش شما برسد.

اگر به خوبی یک فروشنده متبحر باشید، می توانید با پیشنهادهای دیگر مثل ست کردن شلوار خریداری شده مشتری با پیراهنی همرنگ آن باز هم مشتری خود را اغفال نموده تا از این پیشنهاد شما نیز استقبال کند. شاید تا اینجای مطلب قیف فروش برای شما جذاب بوده باشد.

ولی قیف فروش تنها به همین امر بسنده نمی کند و می خواهد با فوت و فن های خاص خود از مشتری خود به یک مشتری وفادار و مشتری همیشگی بسازد که نه تنها او بلکه تمامی دوستان و آشنایانش را مجاب به خرید از شما کند.

ارائه این راهکارها در بازاریابی اینترنتی می تواند به افزایش فروش شما کمک کند. اینک به خوبی درک کرده اید که چرا به این کار قیف فروش اطلاق می گردد. چرا که تمامی مشتریان در نگاه اول در دهانه ورودی و پهن قیف جای دارند ولی تنها تعداد کمی از آن ها خرید می کنند و خیلی از آن ها فقط بازدیدکننده هستند و این هنر شماست که چقدر از افراد را از ابتدای قیف به انتهای قیف روانه سازید تا در زمره مشتریان ثابت و همیشگی شما قلمداد گردند.

قیف فروش چیست

مراحل مختلف قیف فروش به ترتیب

با توجه به رقابتی بودن بازار و وجود برندهای بسیار زیاد برای هر محصول امروزه کسی می تواند گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید و بازار را در دست خویش بگیرد و به نوعی آن را به طور کامل در تسخیر خود قرار دهد که از قیف فروش و بازاریابی بهینه و مطلوب تری بهره مند بوده باشد. قیف فروش دارای مراحل مختلفی است که به ترتیب زیر می باشند:

اطلاع رسانی

اولین گام برای افزایش فروش که در قیف فروش مطرح است، مرحله اطلاع رسانی است که در این مرحله شما بایستی به طرق مختلف مانند به اشتراک گذاشتن پستی جدید در شبکه های اجتماعی خود یا هر اقدام دیگری مشتریان خویش را به صورت اینترنتی از محصولات جدید خود آگاه سازید.

ایجاد علاقه مندی در دل مشتری

پس از اطلاع رسانی و ورود مشتریان مختلف به فروشگاه خود بایستی با تبلیغاتی هدفمند آن ها را علاقه مند به خرید کنید و مزایای هر یک از محصولات خویش را به آن ها توضیح دهید

تصمیمی گیری

در این مرحله است که بایستی با قیمت های جنجالی یا تخفیف های جذاب آن ها را علاقه مند به خرید از خود کنید تا تصمیم خود را مبنی بر خرید از شما به طور قطع بگیرند.

اقدام به خرید

سرانجام قیف فروش به مرحله آخر می رسد و از سیل عظیم مشتریان تعدادی به نقطه پایان قیف رسیده اند و اقدام به خرید از شما می کنند. پس از خرید از شما با حفظ مشتری و جذب آن وی را به مشتری ثابت خود قرار می دهید.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

      دیدگاه شما

      14000+

      کاربران فعال سایت

      730+

      محصولات فارسی سایت

      18000+

      تیکت های مشتریان

      6

      سال فعالیت حرفه ای

      لرن دی ال
      Logo