مقالات سئو

افزایش نرخ CTR سایت

4

افزایش نرخ CTR سایت از مهمترین خواسته های یک مدیر سایت است. از آنجایی که اکثر وب سایت های ایرانی به گوگل وابسته هستند، باید سایت را برای گوگل بهینه سازی کنیم. اما این بدان معنی نیست که کاربر را نادیده بگیریم و فقط به موتورهای جستجو فکر کنیم، چون این دو مورد به هم وابسته هستند. به طور مثال شما وقتی یک مطلبی در سایت منتشر می کنید و منتظر ورودی گوگل هستید باید به این فکر کنید که حتی اگر در صفحه اول گوگل هم باشید اما تیتر جذاب و کاربرپسندی نداشته باشید، کاربر وارد سایت شما نخواهد شد.

روش هایی که برای افزایش نرخ کلیک سایت باید بدانیم

افزایش نرخ CTR سایت چیست؟

اول یک تعریف کلی از CTR داشته باشیم. CTR (مخفف Click Through Rate ) در بازاریابی اینترنتی مقیاسی است که تعداد کلیک ها روی تبلیغات شما رو نمایش میدهد؛ این میزان در حقیقت درصد افرادی است که تبلیغ شما رو مشاهده و بعد روی آن کلیک می کنند که فرمول محاسبه آن به این شرح است:

افزایش نرخ CTR سایت : کل کلیک روی آگهی تقسیم بر کل بازدیدها

به طور مثال اگر با عبارت “فروش موبایل” سایت شما هزاربار در نتایج گوگل نمایش داده شود و کاربران ۲۵۰ بار روی سایت شما کلیک کنند، نرخ ctr شما برابر با ۲۵درصد خواهد بود.

افزایش نرخ CTR سایت

چگونه درصد نرخ کلیک را افزایش دهیم؟

برای افزایش افزایش نرخ CTR سایت ، شما باید چندین تکنیک سئو را رعایت نمایید که در ادامه ذکر خواهیم کرد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که پارامترهای گوگل همواره بروزرسانی می شوند و باید سعی کنید همیشه از لحاظ دانش سئو بروز باشید.

نقش تیتر ها در افزایش نرخ CTR سایت

قطعا شما وقتی با یک تیتر معمولی و تکراری مواجه می شوید هیچ انگیزه ای برای کلیک روی آن نخواهید داشت. پس اولین توصیه ما به شما این است که برای نوشتن یک تیتر خوب وقت کافی بگذارید. نوشتن یک تیتر جذاب و مناسب فاکتورهای خاص خودش را دارد که در مقالات بعدی سایت ذکر خواهیم کرد. فقط یادتان باشد اگر محتوا و متن پادشاه باشد، تیتر تاج آن است.

برای افزایش افزایش نرخ CTR سایت ، محتوای تکراری و کپی را فراموش کنید

اگر شما بتوانید یک تیتر جذاب بنویسید که کاربر را ترغیب به کلیک کند و وارد سایت شما شود، اولین مرحله را با موفقیت طی کرده اید. اما اگر متن خوبی نداشته باشید و یا فقط یک کپی پیست ساده از سایت های دیگر باشد، آنوقت اتست که کاربر خود را از دست میدهید و از این به بعد اگر کاربر سایت شما را مشاهده کند اصلا وارد آن نخواهد شد. یادتان باشد نوشتن یک مطلب خوب و اختصاصی بهتر از نوشتن ۱۰ مطلب کپی در روز است.

آموزش بدست آوردن نرخ CTR با استفاده از Performance در ابزار سرچ کنسول گوگل

برای افزایش نرخ CTR سایت ، مطالب قدیمی را بروز کنید

یکی از پارامترهایی که در سال ۲۰۱۸ گوگل به آن اهمیت زیادی داده است، بروزرسانی مطالب قدیمی است. فرض کنید شما سال گذشته در سایت خود مطلبی را منتشر کرده اید. در اکثر مواقع امکان بروزرسانی مطلب وجود دارد. می توانید پاراگراف های جدید به مطلب اضافه کنید و یا برخی پاراگراف ها را تغییر دهید. فقط سعی کنید تیتر و پیوند یکتا را تغییر ندهید و فقط محتوا را بروزرسانی نمایید.

برای افزایش نرخ CTR سایت ، بهینه سازی برای موبایل را فراموش نکنید

اگر به خودتان هم نگاه کنید متوجه می شوید که امروزه بیشتر وبگردی ها با تلفن همراه انجام می شود. اگر سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، کاربران خود را از دست خواهید داد. به طور مثال اگر شما از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و یک ایمیل خوب و بر پایه سئو برای کاربر بفرستید، احتمال اینکه کاربر با موبایل روی آن کلیک کند زیاد است. مطمئنم دوست ندارید که کاربر شما با یک سایت به هم ریخته مواجه شود. پس برای افزایش افزایش نرخ CTR سایت ، چه برای گوگل و چه ابزارهای دیگر، بهینه سازی برای گوشی های هوشمند را فراموش نکنید و حتما یک سایت ریسپانسیو داشته باشید.

نقش کلمات کلیدی

نقش عبارات کلیدی در سایت

شاید از نظر خیلی ها عبارات کلیدی جایگاه خودشان را در گوگل از دست داده باشند، اما اگر جستجوی کوچکی انجام دهید حتما متوجه خواهید شد که هنوز هم مهم هستند. توصیه می کنیم از عبارات کلیدی مناسب و البته در تعداد مناسب استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

پادکست و محتوای ویدئویی، ابزارهای جدید در سئو

امروزه کاربران به دلیل مشغله های فراوان و کمی وقت و حوصله، ترجیح می دهند به جای خواندن متن های طولانی و یکنواخت از پادکست ها و ویدئوها استفاده کنند. اگر شما بتوانید با ابزارهای ساده مثل دوربین موبایل ویدئو تولید کنید مطمئن باشید از بسیاری از رقیبان خود پیشی خواهید گرفت. البته ساخت یک پادکست صوتی یا یک محتوای ویدئویی خیلی راحت نیست و نیاز به کمی خلاقیت دارد. اما به قول معروف به زحمتش می ارزد.

کامنت ها را جدی بگیرید

معمولا کاربران دوست ندارند در پایان مطلبی کامنت بگذارند. مگر اینکه آن مطلب واقعا برای آنها جذاب و مفید بوده باشد. پس اگر از این کاربرها دارید قدر آن ها را بدانید و حتما به کامنت های آن ها پاسخ دهید. اینکار باعث خواهد شد کاربر درک کند برای شما مهم است و ذهنیت خوبی نسبت به سایت پیدا می کند.

در پایان باید اشاره کنیم اگرچه سعی کردیم مطالب و سرتیترهای مهم را برای شما به اشتراک بگذاریم اما قبول داریم دنیای سئو بسیار عظیم است و می توان هزاران نکته ریز و درشت را به آن اضافه کرد. اگرچه نرخ کلیک سایت مقوله بسیار مهمی است اما فراموش نکنید همیشه داشتن کاربران وفادار بهتر از کاربران تازه وارد است. برای پیشرفت در دنیای پر از رقیب سایت ها، شما نیاز دارید تا در ابتدا کاربران قدیمی خود را نگه دارید و بعد به فکر جذب کاربران جدید نیز باشید.

اگر در مورد این مطلب نظر خاصی دارید خوشحال می شویم تا با ما در میان بگذارید.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

هجده + دو =