مقالات سئو

تحقیق کلمات کلیدی به کمک گوگل و Kwfinder

6

کلمات کلیدی نقش مهمی در تولید محتوا دیجیتال دارند انتخاب این کلمات باید هوشمندانه باشد. ابزارهای زیادی به صورت آنلاین به ما برای انتخاب کلمات کلیدی کمک می کنند . ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش های انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی آشنا کنم.

در حال حاضر گوگل بیشترین جستجو های دنیا در بین موتور های جستجو را به خود اختصاص داده است و تقریبا از سال ۲۰۱۳ به بعد با بروز رسانی الگوریتم های خود به صورت حرفه ای روی جستجو کلمات کلیدی کار می کند, به طوری که محتوایی در صفحه اول گوگل قرار می گیرند که هم محتوای قوی داشته باشد , مهم استانداری های سئو را به درستی رعایت کرده باشد , هم اینکه کلمات کلیدی هوشمندانه ای برای آن محتوا انتخاب کرده باشند.

توجه به پیشنهادات گوگل هنگام جستجو

اگر دفت کرده باشید هنگام جستجو در باکس جستجو گوگل , پیشنهاداتی از کلمات کلیدی مشابه کلمه کلیدی شما به صورت جستجو Ajax برای شما نمایش داده می شوند.این پیشنهادات را گوگل براساس جستجوهای مکرر کابرات به نمایش می دهد و باید به آن ها دقت ویژه ای را داشته باشید.

کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل

در زبان فارسی گاهی اوقات این کلمات پیشنهادی خیلی هم مرتبط نیستند اما باید شما کلمات را انتخاب کنید که به کلمات کلیدی شما نزدیک تر از لحاظ محتوایی باشد.تهیه چک لیست کلمات کلیدی گام بعدی است که باید کلمات پیشنهادی را استخراج کرده و در چک لیست کلمات کلیدی خود یادداشت کنید.

توجه به پیشنهادات گوگل در پایین صفحه جستجو

هنگام جستجو در گوگل با دو بخش پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط روبرو می شویم که یک کلمه بخش را خدمت شما معرفی کردیم.

پیشنهاد کلمات کلیدی

بخش دیگر این پیشنهادات در پایین صفحه جستجو گوگل در دو ردیف عمودی قرار می گیرد . این پیشنهادات هم از اهمیت بالایی برخودار هستند و باید به آن ها توجه کنید چرا که گوگل این کلمات را بر اساس جستجو کاربران به شما پیشنهاد می دهد, یعنی کاربرات به دنبال این کلمات در موتور های جستجو هستند.

استفاده از ابزار  Google Trends

این ابزار یکی از سرویس های رایگان گوگل به آدرس  trends.google.com برای بررسی میزان جستجو یک کلمه کلیدی در موتور جستجو گوگل است.

این ابزار اطلاعات جامعی را پیرامون کلمات کلیدی براساس تعداد جستجو در تاریخ های مختلف و حتی کشور های مختلف به شما می دهد اما به این نکته دقت کنید که Google Trends  کلماتی را آنالیز می کند که جستجوی زیادی در گوگل توسط کاربران داشته اند.

استفاده از ابزار Kwfinder

Kwfinder نام یک ابزار آنلاین برای بررسی گسترده کلمات کلیدی است که خوشبختانه این ابزار برای کلمات فارسی هم کار می کند و به شما برای تشخیص میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه کمک زیادی می کند.

تنها کافی است در صفحه اصلی وب سایت kwfinder.com در بخش Suggestions کلمه ی کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و در قسمت سمت راست همین باکس زبان فارسی را انتخاب کنید و روی گزینه Find KeyWords  کلیک کنید.

استفاده از ابزار Kwfinder

در صفحه آنالیز کلمه ی کلیدی در قسمت سمت چپ شما می توانید کلمات کلیدی مشابه را مشاهده کنید و از بالا به پایین میزان سختی رقابتی بودن آن ها مشخص است.

بررسی کلمات کلیدی مشابه

در قسمت سمت راست هم شامل دو بخش است که نمودار بالا میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی را نشان می دهد کع این رقابت در تاریخ های مختلف هم قابل نمایش است در این ابزار و در قسمت سمت پایین هم سایت هایی که قدرت بیشتری در این کلمه کلیدی دارند را از بالا به پایین می توانید مشاهده کنید .

میزبان رقابتی بودن کلمات کلیدی

نرخ سختی کلمات کلیدی عددی بین ۵ تا ۱۰۰ است که هر چقدر به عدد ۱۰۰  نزدیک تر باشد میزان رقابت بالایی برا آن کلمات کلیدی در موتور های جستجو وجود دارد و نیاز به محتوا قوی و سئوی عالی دارد پس شما باید از کلمات کلیدی با سختی پایین شروع به کار کنید تا بتوانید با کلمات قوی تر رقابت کنید.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

13 + هجده =