مقالات سئو

محتوای تولیدی کاربر یا UGC چیست؟

4

محتوای تولیدی کاربر ساده ترین ارزان ترین و تاثیرگذارترین محتوایی که است که می تواند در سئو سایت مورد استفاده قرار گیرد. کاربران با مشاهده محتوا و یا استفاده از خدمات یک تجارت نظرات مثبت خود را ابراز خواهد کرد. نظرات مثبت کاربران بهترین تبلیغات برای هر نوع تجارتی به شمار می رود.

محتوای تولیدی کاربر یا UGC چیست؟

UGC مخفف User Generated Content به معنای محتوایی است که توسط کاربران تولید می شود. محتوای تولید شده توسط کاربر به هر نوع محتوایی که توسط کاربران بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای و تنها با طرفداری از برند یا خدمات خاصی ایجاد شده، گفته می شود. محتوای کاربر می تواند شامل انواع محتوا ها از جمله تصاویر، فیلم ها، متن ها، توییت ها، نوشته های وبلاگ و غیره باشد.

در روند محتوای تولیدی کاربر، کاربران به جای برند به عمل تبلیغ می پردازند. به همین جهت یکی از راه های جذاب و کلیدی در بازاریابی دیجیتالی، محتوای تولیدی کاربر است.

محتوای تولیدی کاربر یا UGC چیست؟

اهمیت محتوای تولیدی کاربر چیست؟

محتوای تولیدی کاربر جلوه ای از مشتری مداری یک برند است. برند ها به واسطه ایجاد انگیزه و اشتیاق در کاربران به جهت ایجاد محتوا، باعث می شوند تا کاربران با آنها در تعامل قرار گرفته و در نتیجه احساس کنند که بخشی از یک برند هستند. اگر برند ها این مسئله را فراموش کنند، افراد به راحتی یک برند را کنار گذشته و از برند دیگری استفاده میکنند. شرکت ها با ترغیب کاربران به ایجاد محتوای تولیدی کاربر سبب می شوند تا وفاداری مشتریان افزایش یابد.

علاوه بر این مسئله محتوای تولیدی کاربر، نوعی بازاریابی کم هزینه به شمار می رود. همانطور که میدانید امروزه بازاریابی دهان به دهان یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است که توسط بزرگترین شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد، در محتوای کاربر نیز این روش استفاده شده و افراد به واسطه به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط خودشان نقش بازاریابانی حرفه ای را ایفا میکنند.

در واقع بر اساس تجربه ثابت شده است که مردم به بازاریابان اعتماد نکرده اما به کسانی که می شناسند به راحتی اعتماد می کنند. همین امر سبب می شود تا اگر فردی آشنا برندی را به صورت آگاه یا ناآگاه به واسطه تولید محتوای کاربر تبلیغ کند، روند بازاریابی تاثیر گذاری شکل بگیرد که این روند در نهایت سبب بازخوردی چشمگیر خواهد شد. به عنوان مثال اگر کاربران مشاهده کنند که برندی مشخص توسط فردی که محبوب آن ها است مورد استفاده قرار می گیرد، قطعا تمایل بیشتری به استفاده از آن برند خواهند داشت.

محتوای تولیدی کاربر مقرون به صرفه

اولین و شاید مهم ترین مزیت محتوای کاربر مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در منابع است. بر اساس بررسی های به عمل آمده یکی از بزرگترین چالش ها برای بازاریابان محتوا یافتن منابع برای محتوا مرتبط و باکیفیت است. محتوای کاربر زمانی که بازاریابان برای یافتن منابع صرف می کنند را به حداقل می رساند و هزینه های بهینه سازی سایت را تا حد زیادی پایین می آورد.

محتوای کاربر راه علاجی برای محتوای بی کیفیت سایت است. بازاریابان محتوا از محتوای تولیدی کاربر به شدت استقبال می کنند. این محتوا ساده ترین و یکی از معتبر ترین ابزاری هستند که مهر تاییدی بر سایت زده و آن را به عنوان سایت معتبر و با کیفیتی به موتور های جستجو معرفی می کند.

بازاریابان محتوا برای ارتقا و تکمیل محتوای سایت باید به دنبال بالا بردن رتبه سایت از طریق حاشیه نویسی، لینک سازی های مرتبط باشند. سئو در تمام این موارد در تلاش است تا با دریافت مهر تایید از دیگر اشخاص و یا با ارسال تاییدیه برای دیگران به اهمیت سایت اشاره کند.

در سئو با لینک سازی های داخلی و خارجی، تمام تلاش بازاریاب محتوا صرف کسب اعتبار است. از این رو محتوای تولیدی کاربر منبع بسیار خوبی برای بهینه سازی محتوای سایت به شمار خواهد رفت. در ادامه به برخی از مزایای محتوای کاربر اشاره خواهیم کرد.

  • مدیر برند با استفاده از محتوای تولیدی کاربر از نقاط ضعف و قوت خود آگاهی پیدا می کند.
  • رهبران تجاری با استفاده از محتوای تولیدی کاربر اعتبار خود را افزایش می دهند.
  • بهینه سازی سایت
  • منجر به تولید بیشتر لید ها و سرنخ ها می شود

گستردگی شبکه های اجتماعی

گستردگی شبکه های اجتماعی

محتوای تولیدی کاربر در پلتفرم ها ی شبکه های مجازی بسیار خوب عمل کرده اند. استفاده از محتوای تولیدی کاربر در شبکه ای اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر راهکار بسیار خوبی برای استحکام رابطه برند و مخاطب است. تجارت ها و برند ها برای آنکه شاهد رشد هرچه بیشتر در کسب و کار خود باشند باید با کاربران تعامل خوبی برقرار کرده و پاسخ نظرات کاربران را بدهند.

تعاملاتی از این دست، هم برای رونق و شکوفایی برند و هم برای کاربران مفید خواهد بود. ۷۵ درصد کاربران تمایل دارند تجربیات خوب خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. از این گذشته استفاده از محتوای تولیدی کاربر در شبکه های اجتماعی موجب افزایش ترافیک صفحه شده و موجب می شود:

  1. میزان دنبال کنندگان افزایش پیدا کند.
  2. به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  3. مدیر شبکه از نقاط ضعف و قوت صفحه آگاهی پیدا می کند.
  4. میزان لایک ها، نظریات، اشتراک گذاری ها را افزایش می دهد.

منحصر به فرد بودن محتوای تولیدی کاربر

محتوای تولید کاربر بسیار متفاوت از محتوایی است که توسط تیم محتوا نویس در تجارت شما تولید می شود. هر کاربر بر اساس تجربه منحصر به فرد خود در مواجهه با محتوای شما نظرات به خصوصی را ابراز خواهد. دست اول بودن محتوای کاربر نقطه نظر تازه ای را در اختیار سایر کاربران می گذارد. محتوای تولیدی کاربر همواره بر جذابیت محتوای سایت می افزاید.

کاربران در مواجهه با محتوای محبوب خود تجربیات و نظرات خود را به زبانی شیرین و اختصاصی بیان می کنند. خواندن این نظرات برای سایر کاربران الهام بخش بوده و زمانی که کاربر در سایت می گذارند را به مراتب افزایش می دهند. محتوای تولیدی کاربر به دلیل اعتبار ی که برای سایت به ارمغان می آورد در سئو محتوا و بهینه سازی سایت به شدت در نظر گرفته می شود.

غالبا محتوای کاربر نادیده گرفتهم یشود. درحالی که این محتوا اطلاعات بسیار مفیدی را مورد تجارت دراختیار صاحبان برند ها قرار می دهند. برند ها با توجه به این محتوا درک بهتری از مخاطبان و نیاز های آنها پیدا خواهند کرد.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

چهار × یک =