مقالات سئو

آپدیت Fred گوگل را بشناسید

2

آپدیت Fred گوگل : در ماه مارس سال دو هزار و هفده حرف هایی از یک آپدیت الگوریتم جدید شنیده می شد.به نظر می رسید که گوگل به سمت نوشته های کم کیفیت که ممکن بود سود آور باشند نشانه رفته بود.

گوگل رسما چیزی را اعلام نکرد حداقل در اوایل.

در واقع با این حال که گری ایلایز از کمپانی گوگل به شوخی اسم این آپدیت را Fred گذاشت اما تا اواخر ماه مارس کسی به صورت رسمی وجود این آپدیت را تائید نکرد.

خوب حالا Fred چیست؟

Fred در واقع یک الگوریتم نیست بلکه حتی یک دسته از پروسه های مشخص نیز نیست.Fred یک اسم لفظی برای هر آپدیت کیفیتی الگوریتم ها از طرف گوگل می باشد که برای آن ها اسم مشخصی تعیین نشده است.

دو نکته مهم پیرامون این بروزرسانی در این ویدئو :

 

Fred از کجا آمد؟

از سال دو هزار و پانزده رشته ای از آپدیت های کیفیتی گوگل (یا همان فانتوم) که ربطی به پاندا نداشته اند منتشر شد. ( و این آپدیت ها ظاهرا تا دو هزار و هفده نیز ادامه پیدا کرده اند. در حالی که گوگل به هیچکدام از آن ها اشاره نکرده است.

مثل Fred این آپدیت های کیفیتی اشاره به دسته خاصی از الگوریتم ها نداشتند. در واقع راهی برای نویسندگان سئو بود که بتوانند درباره آپدیت های تائید نشده ای که بسیار گسترده تر از پاندا بودند سخن بگویند.

سپس در مارس دو هزار و هفده بری شوارتز به نمایندگی از دیگر نویسندگان سئو از گری ایلایز پرسید که اسم این آپدیت های مهمی که رخ داده است چیست؟

گری پاسخ داد: اصلا از این به بعد هر آپدیتی که اسم نداشت اسمش Fred باشد.و Fred به دنیا آمد.

چرا اسم Fred ؟

یک توئیت از رایان جونز مقداری به این موضوع اشاره می کند. به نظر می رسد که گری ایلایز هرچیزی که اسم نداشته باشد را Fred صدا می زند.

چیزی که شمایی که با گری دوست نیستید متوجه نمی شوید این است که او به هر چیزی که اسم نداشته باشد می گوید Fred.

Fred در واقع اول فقط یک جوک بود که گری برای شوخی به یک نویسنده سئو گفته بود.

سپس آن شوخی جدی شد. و حالا Fred می تواند هرچیزی باشد که ما بخواهیم.

در حال حاضر این یک اسم است که به یک سری از آپدیت های کیفیتی اشاره دارد که با قوانین وبمستر ها در تناقض است.

آپدیت Fred چه تفاوتی داشت؟

Fred با هر آپدیت الگوریتم دیگری که نام گذاری شده است فرق دارد چون که در واقع هیچ معنی خاصی ندارد به جز این که گوگل الگوریتم هسته را برای کنار آمدن با مشکلات کیفیتی آپدیت می کند و این اسم فقط یک شوخی است.

حالا گوگل مقدار زیادی از این آپدیت ها را عرضه می کند و اکثر آن ها مورد توجه قرار نمی گیرند.

یک آپدیت فقط در صورتی نام Fred را می گیرد که گستره وسیعی از وبسایت ها را تحت تاثیر قرار داده باشد و نویسندگان سئو بخواهند آن را مشخص کنند.

در واقع تمام آپدیت های بدون اسم که به کیفیت مربوط شوند، از این به بعد با نام Fred شناخته می شوند.

گوگل درباره Fred چه چیزی گفته است؟

با ایلایز در کنفرانس برایتون سئو سال دوهزار و هفده درباره Fred مصاحبه کردند که به اینگونه پیش رفت:

خبرنگار: بیا راجع به Fred صحبت کنیم.

گری ایلایز: راجع به کی؟

خبرنگار: شما کسی هستی که Fred رو ساخته. خوب پس Fred یک الگوریتم…

گری ایلایز: یک الگوریتم نیست، تمام الگوریتم هاست.

خبرنگار: پس شما تائید می کنید که فقط یک الگوریتم نیست. یک چتر گسترده از مقدار زیادی تغییرات متفاوت و آپدیت های پیچیدست که همه به اسم Fred اون رو

میشناسن؟

گری ایلایز: درسته، میدونی در واقع داستان پشت Fred اینه که من توی توییتر آدم بی ادبی هستم و همینطور از گوشه و کنایه هم زیاد استفاده می کنم که ترکیب خیلی بدیه. و بری شوارتز اومد از من درباره آپدیت های جدید الگوریتم ها سوال پرسید.

و اینو اضافه کنم که نمیدونم خبر دارید یا نه اما ما به طور میانگین روزانه دو یا سه تا آپدیت به الگوریتم دسته بندی هامون اضافه می کنیم. پس در نتیجه جواب بری این بود که بله البته که آپدیت صورت گرفته اما اون روز یکم حس کنایه آمیز درونم از همیشه بیشتر بود و بهش قضیه Fred رو تحویل دادم.

اصلا انگار داشت التماس می کرد که یه اسم برای آپدیت الگوریتم ها بهش بدم. چون که لابد از اسم پاندا یا پنگوئن یا چرندیات این شکلی خوشش میاد. منم بهش گفتم اصلا میدونی چیه از این به بعد هر آپدیتی که اسم روش نذاشتیم به اسم Fred شناخته میشه.

خبرنگار: پس الان توی مخمصه Fred ها گیر کردیم؟

گری ایلایز: درسته. در واقع ما هر آپدیتی که منتشر بکنیم یک Fred هست. اصلا از این که مردم روی این قضیه انقدر زوم کردند خوشم نمیاد.

ما هر آپدیتی که منتشر کنیم حول محور کیفیت طبقه بندی سایت ها، لینک ها یا محتوا های موجودشون می چرخه. تمام این ها توی راهنمای وبمستر ها اشاره شده. اگر آپدیتی بفرستیم که با راهنمای وبمسترها در تداخل باشه در نتیجه راهنمای وبمستر هارو هم آپدیت می کنیم.

یا این که یک چیزی مثل الگوریتم پنگوئن رو مطرح می کنیم یا با خبرنگار هایی مثل شما مصاحبه می کنیم که از نتیجه گیری هاتون چیزی مثل پاندا رو به اونا تحویل بدید.

خبرنگار: پس برای این آپدیت هایی که روزانه منتشر میشه و وبمستر ها می بینند که روزانه رنک و طبقه بندی سایتشون بالا و پایین میشه چه کار میشه کرد؟ چه مقدار از این تغییرات قابل دستکاری شدن هست؟

گری ایلایز: بذار باهاتون صادق باشم. میشه گفت برای نود و پنج درصد وبمستر ها راهی وجود نداره و در واقع ما این آپدیت هارو برای همین منتشر می کنیم که تا حدودی اون هارو دور بزنیم و اگر این کار رو نکنیم در واقع از پیشرفت موتور جستجوی خودمون جلوگیری کردیم.

درباره Fred چه می توان انجام داد؟

واقعیت امر این می باشد که زیرا Fred آپدیت مشخصی نیست و قابل پیش بینی نیز نمی باشد، فقط در صورتی می توان اقدامی انجام داد که دیگر نویسنده های سئو به آن آپدیت خاص پی ببرند و برای آن چاره ای بیاندیشند. در غیر این صورت می توان گفت این تنها آپدیتی است که برای دور زدن نویسنده های سئو اندیشیده شده است.

منبع: searchenginejournal

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

چهارده + 3 =