کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) از دو عبارت کیورد یا کلمه کلیدی و استافینگ که مترادف کلمه پر کردن می باشد، تشکیل شده است.
Keyword Stuffing چیست ؟
در واقع روی هم رفته این عبارت یعنی Keyword Stuffing هم معنی این جمله می شود، که پر کردن صفحه از جملات مرتبط با کلمات کلیدی برای نیل به اهداف بزرگ یک کسب و کار و رسیدن به مراحل و درجات برتر می باشد. البته در استفاده از یک کلمه کلیدی نباید افراط گردد، که محتوا از کیفیت اصلی خود خارج شود. باید از این کلمه به تناسب در متن تکرار داشته باشیم.
در واقع افراط و زیاد از حد استفاده نمودن از کلمات کلیدی دلیل بر محبوبیت و موفقیت در نگارش آن نمی باشد. در نتیجه امروزه بسیاری برای بهتر دیده شدن در نتایج یک جستجو سعی در استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در متون خود بهره می برند.
نمونه های گوناگون کیورد استافینگ (Keyword Stuffing)
از جمله بارزترین نمونه های کیورد استافینگ را در ذیل نام می بریم؛
- استفاده مکرر از کلمات و عباراتی که غیر ضروری هستند.
- افزودن لغاتی که به بستر محتوا مرتبط نیستند.
- گذاشتن یک گروه همسان از لغات کلیدی در بخش های گوناگون محتوا.
- کاربرد از لغات کلیدی بدون ربط با موضوع برگه.
به طور مثال، پاراگراف ذیل یک مدل از کیورد استافینگ به شمار می آید، که با مقصود کسب درجه برتر جهت اصطلاح « بهترین کفش ورزشی » نگارش شده است.
اگر به دنبال بهترین کفش ورزشی هستید، شما به جستجو نیازی ندارید. برند ما بهترین کفش ورزشی جهت امور ورزشی و روزمره را عرضه می نماید. غشا و لایه های زیرین کفش مرغوب بسیار از مواد با کیفیتی که تحت نظر استاندارد بین المللی است، ساخته شده است. شما برای دویدن و پیاده روی می توانید بدون فشار زیاد بر روی کف پا و خستگی تا ساعت ها به بدوید و راه بروید.
همانطور که می بینید در نمونه فوق در استفاده کلمه کلیدی افراط شده است، و اصطلاح هدف، بسیار بیشتر از « چگالی » سفارش شده جهت سئوی بهینه و نرمال به کار رفته است.
ولی مفهوم چگالی را شرح می دهیم؟
کیورد دنسیتی یا همان « چگالی کلمه کلیدی » در سئو به مفهوم درصد تکرار دفعاتی است که یک عبارت کلیدی در محتوا استفاده می گردد. این درصد از نکات مهم رعایت سئوی یک محتوا می باشد، که بر اساس میزان کلمات درخواستی درصدهای متفاوتی را با استفاده از فرمول مختص آن میتوان بدست آورد.
آموزش افزونه Yoast SEO – چگالی کلمات کلیدی
در نهایت باید گفت هیچ گونه عدد و رقم دقیقی را نمی توان به عنوان چگالی مناسب برای یک لغت کلیدی مشخص نمود. اما چگالی ۲ درصد از برترین و قابل اطمینان ترین میزان جهت آزادی از دام Keyword Stuffing به شمار می آید.
در روش های دیگری نیز این روش از نگاه کاربر مخفی است. کلمات و لغات هدف به گونه ای در صفحه قرار می گیرند که کاربر نمی فهمد، که آنها وجود دارند. این تاکتیک را عموما به دو گونه می توان طراحی نمود:
- کاربرد متن همرنگ با پس زمینه جهت مخفی نمودن لغت از نگاه خواننده و نمایش آن به ربات های موتورهای جستجو.
- تکرار متن در کد صفحه، تگ های متا، متن های alt و تگ های کامنت نیز از روش های دیگر پنهان نمودن کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) از دید کاربر می باشد.
در نهایت با وجود اینکه برندهایی که از هر یک از اشکال مشخص و یا نا مشخص این اصطلاح به کار می برند بر این عقیده هستند که قادر به گول زدن موتورهای جستجو درجه های برتری را در نتایج جستجو به دست بیاورند، ولی در عمل هر دوی این روش ها به کاهش درجه آن ها منجر خواهد شد.
آسیب های کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست؟
با دیدن و خواندن پاراگراف نمونه ای که در بالا راجع به بهترین کفش ورزشی خود مشاهده نمودید، که یکی از مشخص ترین مضرات این تاکتیک را به طور مشخص درک کردید:
کیورد استافینگ تجربه بدی را برای کاربر بوجود می آورد. متن موجود در سایت شما می بایست علمی، ارشمند و دارای درجه کیفی بالا باشد و مخاطب را به تعامل یا انجام کار ویژه ای سوق دهد، ولی زمانی که محتوای دلخواه را از کلمه کلیدی پر می نمایید، به نتیجه رسیدن این گونه اهدافی غیر ممکن می گردد. در حقیقت، با تکیه بر این فن، به جای نگارش برای کاربران برای موتورهای جستجو می نگارید.
در نهایت، تجربه خوبی را برای کاربران خود ایجاد نکرده اید و سبب می شوید، که مخاطب شما مرور موضوع حاضر و بلکه موضوعات بعدی را به لقایش ببخشد.
بنابراین نرخ پرش شما بالا خواهد رفت و در نهایت، کاربران بالقوه را از کسب و کارتان دفع می نمایید. در حقیقت شما تصور می کنید که جذب مخاطب خود را افزایش داده اید، اما بر عکس این تصور به حقیقت خواهد پیوست.
آسیب اساسی و مهمی که Keyword Stuffing به صفحه وب سایت شما وارد می کند، این است که در اصول موتورهای جستجو و طرز مواجهه آن ها با چنین فنونی ریشه دارد. موتورهای جستجو کاربرد از این روش را منع می نماید و وب سایت هایی که خاطی هستند را مورد مجازات خاص و ویژه قرار می دهند.
در واقع اگر سایتی را با کلمات کلیدی که ضروری نیست، پر نمودن نه تنها شانسی را برای شما جهت کسب درجات برتر نخواهید داشت، بلکه درجه شما نزول نیز می کند، چه بسا امکان جرایم متنوعی نیز وجود دارد. بنابراین کلمات کلیدی درست را به درست ترین شکل ممکن در پیج وب سایت می بایست نگاشت.
آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل پنجم تحقیق در مورد کلمات کلیدی
در نهایت بهتر آن است که در موتورهای جستجو کاری نکنیم، تا گول زدن و کلاهبرداری به شمار آید و از کارهایی که وسوسه انگیز می باشد، و به ظاهر شما را جلو می اندازد و در باطن هزاران آسیب و خسارت را به صفحه شما وارد می نماید، را انجام ندهیم.
در عوض، با استفاده از مسیرهای صحیح و کاربرد لغات کلیدی به درست ترین شکل ممکن نگارش صفحات خود را به اتمام برسانیم.
برای این کار می بایست از کلمات کلیدی درست و دقیق مرتبط با موضوع در میزان دفعات مجاز و صحیح استفاده نماییم. در این راستا باید کلمه و عبارت دلخواه را به میزان کافی در هر مکانی که منطقی به نظر می رسد، به کار ببرید. بر طبق راه هایی که گوگل بر روی تولید متون ارزشمند و پر از معلوماتی دقیق شوید که کامات کلیدی آن به جا و متناسب با بستر موضوع نمایان شوند.