آموزش فارسی SEO – عنوان سئو

4

تگ عنوان

اگر شما با برنامه نویسی زبان HTML آشنایی داشته باشد،حتما با تگ Title آشنایی کامل دارید و می دانید که از این تگ برای وارد کردن عنوان برای یک نوشته یا صفحه استفاده می کنیم.داشتن یک عنوان بهینه برای هر نوشته الزامی است.

تگ عنوان یکی از موضوعات مهم در سئو داخلی وب سایت است که کمتر به انتخاب و سئو آن دقت می شود و معموملا این عنوان ها را به صورت غیرعادی انتخاب می کنند،پس اگر سئو داخلی برای شما مهم است باید کمی روی عنوان تعامل کنید و از عنوان های مناسب و سئو شده استفاده کنید.

به این نکته دقت کنید که عنوان نوشته و صفحات وب سایت شما در نمایش موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود و کاربران بر اساس عنوان محتوا به سایت شما مراجعه می کنند.

همیشه برای عنوان نوشته یا صفحه باید از کلمات کلیدی هم استفاده کنید به این نکته دقت کنید که هرچقدر کلمه کلیدی شما به اول عنوان صفحه یا نوشته نزدیکتر باشد از سئوی قوی تری برخوردار است و طبق استاندارد موتورهای جستجو برای نمایش عنوان باید بین ۶۵ تا ۷۵ کارکتر برای عنوان خود وارد کنید.

در عنوان ها همیشه در کنار یک متن کوتاه پیرامون نوشته که همان عنوان نامیده می شود شما می توانید از نام برند یا وب سایت خود هم استفاده کنید در CMS های آماده مانند وردپرس این نکته به خوبی رعایت شده که شما اگر در تنظیمات وردپرس نام وب سایت خود را تعیین کنید به صورت اتوماتیک این نام در آخر عنوان قرار می گیرد و مکان قرارگیری نام برند در عنوان هم باید آخر باشد.

هدینگ ها

در مبحث سئو محتوا ما از هدینگ ها استفاده های زیادی می کنیم،هدینگ ها یا تگ های H1 تا H6 به به عنوان نوشته و زیرعنوان ها  و زیربخش های مختلف نوشته اضافه می شوند،قرار گرفتن عنوان و زیر عنوان ها در این تگ ها باعث شناخت موتورهای جستجو از محتوا شما می شود،به این نکته دقت کنید که ربات های موتورهای جستجو بر اساس کدنویسی HTML بخش های مختلف وب سایت شما را بررسی می کنند.

تگ H1 و کاربردهای آن در سئو سایت

تگ H1 بر گرفته از کلمات انگلیسی HTML Headings Tags است که معادل فارسی آن تیتر یا عنوان می شود و یکی از مهمترین تگ ها ...

استفاده از هدینگ H1 تنها برای عنوان نوشته یا صفحه است و ما باید از این تگ تنها یکبار در یک نوشته یا صفحه استفاده کنیم،که برای همین موضوع این تگ به عنوان داده می شود.قرار گرفتن عنوان نوشته در تگ H1 برای روبات های موتورهای جستجو مهم است چراکه به این تگ اهمین زیادی می دهند.بازهم در سیستم مدیریت محتواهای آماده مثل وردپرس این موضوع به خوبی رعایت شده است.

هر محتوا باید دارای یک عنوان منحصربه فرد باشد و از تکرار در عنوان دوری کنید،چرا که این موضوع خیلی برای گوگل مهم است و اگر شما از عنوان تکراری استفاده کنید در ابزار  سرچ کنسول به شما نشان داده خواهد شد و شما باید آن را رفع کنید.

عنوان را گفتیم که در تگ Title  قرار می گیرد و این تگ خود یکی از تگ های دورن Head است و به این نکته دقت کنید که همیشه سعی کنید تگ Title اول و قبل از تگ های دیگر قرار گیرد چرا که این موضوع برای گوگل مهم است که اول تگ عنوان را بررسی کند و این عنوان در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو نمایش داده می شود.

همیشه سعی کنید از عنوان جذاب برای محتوا خود استفاده کنید،عنوان هایی که کاربرا را به سایت شما حذب کند و به سمت محتوا شما هدایت شود چرا اینکه این عنوان در گوگل و شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود و هرچقدر با دقت بالاتری انتخاب شود به افزایش کاربران شما کمک زیادی می کند.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

      دیدگاه شما

      14000+

      کاربران فعال سایت

      730+

      محصولات فارسی سایت

      18000+

      تیکت های مشتریان

      6

      سال فعالیت حرفه ای

      لرن دی ال
      Logo