تگ H2 در سایت را می توان چند بار در درون محتوا استفاده کرد و در واقع تیتر اصلی محتوای ما می باشد و دیگر تگ ها در واقع زیر مجموعه ی تگ H2 می باشند . تگ H2 باعث نظم در محتوا و دادن شکل به ساختار آن می شود . تگ H2 در واقع اصلی ترین تگ برای تیتر درون محتوا می باشد و به عنوان راهنمایی برای دسترسی به آن است .
تگ H2 چیست و چه کاربرد ی در سئو سایت دارد ؟
در این مقاله قصد داریم درباره ی تگ H2 در سئو سایت و کاربرد آن اطلاعاتی مفیدی به شما مخاطبین عزیز ارائه دهیم پس در ادامه ی این مقاله ما را همراهی کنید .
سئو چیست ؟
اما بهتر است قبل از توضیح آن بدانیم اصلا خود سئو چیست ؛ سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر به جهت بهبود عملکرد سایت و جذب بازدید کنندگان بیشتر است ؛ یا به عبارتی دیگر فعالیت هایی که برای طراحی سایت، تولید محتوا و ….. انجام می دهیم تاجستجوگر بهتر عمل کرده و به بازدید بیشتری مواجه شود.
جلب رضایت بازدید کنندگان از محتوای ارائه شده برای گوگل بسیار مورد توجه و دارای اهمیت بسیار زیادی است .
تگ ها به جهت اهمیت و کاربردشان رتبه بندی می شوند و به ترتیب تگ H1 , تگ H2 در سئو سایت مهم ترین نوع از تگ ها و H6 از اهمیت کمتری برخوردار می باشد اما هرکدام از آن ها کاربرد مخصوص به خود و ویژه ایی را شامل می شوند .
این تگ ها برای جداسازی سر تیتر ها با محتوای اصلی انجام می پذیرد و باعث خوانا بودن و درک بیشتر و بهتر مطالب می شود . اگر به عنوان مثال قصد در ثبت شماره ی تماس در صفحه وب خود را دارید بهتر است در تگ H1 و یا تگ H2 در سئو سایت قرار دهید تا بیشتر مورد توجه ی مخاطب و بازدید کنندگان قرار گیرد .
تگ H1 چیست ؟
تگ H1 یک بار به صورت کلی در محتوای تهیه شده مورد استفاده قرار می گیرد ، باید در نظر داشت که بیش از یک بار نباید از آن استفاده کرد زیرا گوگل فکر می کند شما قصد دارید مطلب خود را به زور به آن تحمیل کنید .
معادل فارسی که می توان برای آن در نظر گرفت تیتر مطلب می باشد و به جهت نگارش ما مجبور به استفاده از آن می باشیم . در واقع می توان از آن به عنوان خلاصه محتوای متن نام برد . و در نوشتار آن باید خیلی دقت کرد زیرا طولانی بودن آن یا بسیار کوتاه بود آن یک ایراد در امر نگارشی محسوب می شود و باید بازدید کننده از سایت را برای دنبال کردن ادامه ی مطلب به وجد بیاورد و در واقع او را ترغیب کند.
تگ H2 در سئو سایت چیست ؟
تگ H2 در سئو سایت را می توان چند بار در درون محتوا استفاده کرد و در واقع تیتر اصلی محتوای ما می باشد و دیگر تگ ها در واقع زیر مجموعه ی تگ H2 در سئو سایت می باشند . تگ 2H سئو سایت باعث نظم در محتوا و دادن شکل به ساختار آن می شود .
در استفاده از تگ های هدینگ ، ترتیب آن بسیار اهمیت دارد یعنی پس از استفاده از تگ H1 شما باید از تگ H2 در سئو سایت و …. استفاده کنید و در صورت پیروی نکردن از این امر شاهد تاثیر منفی این تگ ها بر روی سئو سایت خود می باشید .
درست ترین روش بکار گیری این است که شما موضوعات و کلمه های کلیدی خود را در H1 بکار گیرید و برای عنوان محتوای خود از تگ H2 در سئو سایت استفاده کنید.
تگ H3 نیز برای استفاده ی زیر عنوان ها و نتیجه گیری و جمع بندی مناسب می باشد . اگر گاهی حس می کنید مطلبی دارای اهمیت بسیار زیادی نیست می توانید از تگ H3 به جای تگ H2 در سئو سایت استفاده کنید .
تگ H2 در سئو سایت در واقع اصلی ترین تگ برای تیتر درون محتوا می باشد و به عنوان راهنمایی برای دسترسی به آن است . زمانی کلمه کلیدی شما در گوگل رتبه می گیرد که شما بتوانید حداکثر استفاده از کلمه کلیدی مرتبط را طوری که محتوا مخاطب را خسته نکند استفاده کنید .
برای استفاده ی بهتر از تگ H2 در سئو سایت کلمه هایی که جزو کلمات کلیدی نیستند، استفاده نکنید و صرفا کلماتی که در محتوای شما به عنوان کلمه کلیدی محسوب می شوند را مد نظر قرار دهید. توجه به همه ی این نکات باعث رشد سئو سایت شما می شود .
اطلاع از تعداد تگ ها در سایت
دو روش برای آگاهی از تعداد تگ های مورد استفاده در سایت وجود دارد . یکی از راحت ترین روش های اطلاع از تعداد تگ ها مرورگر MozBar است که فقط در گوگل کروم قابل اجراست .
بعد از دانلود و نصب آن آیکونی نمایش داده می شود که حرف اختصاری M ثبت شده شده است . پس از آن برای اطلاع از هرگونه تعداد تگ ها باید روی این آیکون کلیک کنید تا اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را به شما ارائه دهد . برای دانلود این مرورگر باید از سایت های معتبر استفاده کنید .