مقالات سئو

لینک های sponsored و UGC توسط گوگل معرفی شدند

3

لینک های sponsored و UGC : حتما همه ی شما با لینک های Follow و No Follow آشنایی دارید ولی در ابتدا به توضیح مختصر این دو لینک میپردازیم. و در ادامه به سراغ انواع جدید لینک هایی که گوگل معرفی کرده با توجه به اطلاعات مختصر خود گوگل بپردازیم.

لینک های Follow

به آن دسته از لینک هایی که توسط ربات های موتور های جستجو برای انتقال امتیاز دنبال می شوند لینک های فالو گفته می شود و به صورت عادی اگر لینکی در قالب تگ زیر در کد های یک سایت استفاده شود به عنوان لینک Follow شناخته می شود .

<a href=” https://www.learndl.ir”> لرن دی ال </a>

لینک های فالو و نوفالو

لینک های NoFollow

تقریبا ۱۵ سال پیش گوگل برای جلوگیری از تولید لینک های زیاد برای تبلیغات بی اثر وب سایت ها نوع دیگری از لینک را معرفی کرد که به لینک NoFollow معروف است , این نوع لینک توسط ربات های موتور های جستجو دنبال نمی شود و معمولا در بخش نظرات سایت , پرسش و پاسخ , فرم ها و سایت های بزرگی نظیر ویکی پدیا از این نوع لینک دهی استفاده می شود.

۱ لینک nofollow و کاربردهای آن

لینک nofollow و کاربردهای آن

لینک nofollow همان لینک هایی می باشند که شما آنها را برای محاسبه رتبه بندی صفحات اصلی سایتتان قرار داده اید و آن لینک ...

۰

این نوع از لینک اگر به صورت زیاد استفاده شود یعنی اینکه شما در سایت خودتان تبلیغات بنری استفاده کنید که روزانه بازدید زیادی را به سایت دیگری هدایت کنید که این بازدید ها منجر به خرید از آن سایت یا ماندگاری کاربران می شود ,این موضوع با توجه به اینکه از لینک NoFollow استفاده کرده اید باز هم امتیاز را برای آن سایت خواهد داشت .لینک نو فالو به صورت تگ زیر در کد های سایت استفاده می شود.

<a href = “ https://www.learndl.ir” rel=”nofollow”> لرن دی ال </a>

اما لینک های جدیدی که گوگل معرفی کرده است

لینک sponsored و ugc گوگل

لینک های sponsored و UGC

این لینک ها در ۱۰ سپتامبر در وبلاگ رسمی گوگل معروفی شده اند و ما هم با استناد به همین خبر در ادامه پیرامون این دو لینک جدید صحبت می کنیم . لینک sponsored و UGC دو نوع لینک جدید هستند که از طرف گوگل برای استفاده معرفی شده اند که یکی برای معرفی لینک ها اسپانسر شده و دیگری برای لینک های تولید شده توسط کاربران است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

لینک sponsored

همانطور که از نام این لینک پیداست به معنای اسپانسر است به نوع لینک های خریداری اشاره دارد که ریپورتاژ آگهی یکی از انواع عالی خرید لینک است .از این پس شما می توانید از این نوع لینک برای تبلیغات سایت خود استفاده کنید برای اینکه به روبات های گوگل بفهمانید که این لینک در سایت شما در ازای دریافت مبلغی قرار داده شده است .

البته از این نوع لینک تنها برای تبلیغات استفاده نمیشود و شما میتوانید در استفاده های دیگری که قصد دارید تا حد امکان امتیازی از سایت شما توسط لینکی که قرار داده اید به سایت دومی انتقال نیابد می توانید از این لینک استفاده کنید .

لینک ugc

UGC یا User Generated Content به هر نوع لینکی اشاره دارد که توسط کاربران سایت شما ایجاد می شوند که از مهمترین این نوع لینک را می توان در بخش نظرات سایت به آن ها اشاره کرد.

این نوع لینک می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد از بخش نظرات گرفته تا استفاده در وبلاگ نویسی و فرم های پرسش و پاسخ که شاید کمک زیادی به مدیران سایت ها بکند البته پیش بینی این موضوع کمی زود است .

با توجه به معرفی این دو نوع از لینک ها دیگر نیازی به لینک های نوفالو نخواهد بود که گوگل در مورد این موضوع هم توضیحی داده است که از ۱ مارس ۲۰۲۰ دیگر لینک های نوفالو هم همانند لینک های فالو توسط ربات های موتور های جستجو بررسی و دنبال می شوند که شما باید به جای این نوع از لینک , از لینک های UGC یا sponsored استفاده کنید .
اما ما باید چه کنیم ؟

لینک های جدید گوگل

به این نکته دقت کنید که از این پس می توانید به جای لینک های نوفالو از یکی از این دو نوع لینک یا از هر دو در قالب یک لینک استفاده کنید , نکته بعد اینکه بهتر است لینک های نوفالویی که به سایت های دیگر داده اید به یکی از این دو نوع لینک جدید یعنی UGC و sponsored تغییر دهید .

استفاده همزمان از ۳ نوع لینک یعنی NoFollow , UGC , sponsored را هم پیشنهاد نمی کنیم چرا که در این نوع لینک, عملا صفت noFollow هیچ اثری ندارد.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

13 + 11 =