پشتیبانی از ساعت 9 صبح تا 9 شب به جزء روزهای تعطیل

مفهوم لينك UTM چیست؟

4

لينك UTM در واقع URL هايي است که چندین قطعه کد به آن متصل است که در نهایت به شما کمک می کند تا هر پیوند را با جزئیات کامل ردیابی کنید. برای اینکه مثالی از پیوند ردیابی UTM به شما ارائه دهیم ، چیزی شبیه به این است :

لينك UTM

نمونه لينك UTM

همانطور که مشاهده می کنید ، با پیوندی که می خواهید به اشتراک بگذارید ( در این مورد https://www.lilachbullock.com ) شروع می شود و سپس با چندین UTM دنبال می شود .

UTM مخفف Urchin Tracking Module است. در ساده ترین اصطلاحات ، پیوند UTM هر پیوندی است که با یک علامت سوال جایگزین شود. این همان چیزی است که به گوگل امکان می دهد برخی از وب سایت های کسب و کار را شکار کند.

برای پیوند دادن وب سایت خاصی به Google Analytics ، باید یک کد UTM به آن متصل شود. افزودن این کد به URL یک کسب و کار پیوندی به نام پیوند UTM را ارائه می دهد. Google Analytics مجموعه کاملی از تجزیه و تحلیل ها را بر اساس این پیوند خاص به تجارت ارائه می دهد.

لينك UTM چه کاربردی دارد

كاربرد لينك UTM چيست ؟

لينك UTM نه تنها به مشاغل می گوید که ترافیک وب سایت آنها دقیقاً از کجا ناشی می شود بلکه به آنها بینش مهم دیگری نیز می دهد. این اطلاعات شامل منابع و مسیرهایی است که بازدیدکنندگان برای رسیدن به وب سایت طی می کنند.

فقط این نیست. لينك های UTM همچنین به مشاغل اجازه می دهند تا دلیل ترجیح دادن مراجعه ویژه به سمت وب سایت خود را بدانند. این به آنها اجازه می دهد تا بفهمند آیا تلاش خاصی برای بازاریابی وجود دارد که به نظر می رسد پربار باشد یا دلیل دیگری وجود دارد.

چرا لينك UTM مهم است؟

لينك UTM نقش اصلی را در تجزیه و تحلیل تجربیاتی که برای ساده سازی تلاش های بازاریابی خود نیاز دارید ، ایجاد می کند. به عنوان مثال، مشاغلی که زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و روي آنها سرمايه گذاري ويژه اي كرده اند، می توانند ترافیکی را که از طریق لينك منتشر می کنند ردیابی کنند. البته اين تنها در صورتي ممكن است كه اين پيوند به صورت لينك UTM ذخيره شده باشد.

با داشتن بینشی روشن از نحوه انجام پروسه فرايندهاي موجود لينك UTM، مشاغل تجارت الکترونیکی می توانند به راحتی کمپین های فعلی را ساده کرده و برنامه های آینده را به گونه ای برنامه ریزی کنند که نتایج به مراتب بهتری ارائه شوند.

تجارت از طریق لينك UTM همچنین به یک کسب و کار اجازه می دهد پیوندهای خاصی را که بیشترین میزان بازدید را دارند و همچنین پیوندهایی که ضعیف ترین بازديدها را دارا هستند را شناسايي كرده و روي آنها انور دهند. به این ترتیب ، آنها می توانند در مناطقی که واقعاً به آن نیاز دارند سرمایه گذاری کنند.

لينك UTM برای آزمایش استراتژیهای مختلف بسیار مناسب است، زیرا می تواند بیش از هر تجزیه و تحلیل منظم ديگري در مورد ترافیک به شما اطلاعات بدهد. به عنوان مثال ، لينك هاي UTM می توانند به شما بگویند :

  • کدام گروه های رسانه های اجتماعی بیشترین بازدید را دارند.
  • نظرات شما در مورد تبلیغات بیشترین فروش را دارد.
  • کدام نمایه های اجتماعی بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند.
  • کدام یک از انواع به روزرسانی ها از نظر میزان بازدید بهترین عملکرد را دارند.

روش دیگر برای استفاده از این نوع پیوندها اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه در شبکه های اجتماعی است، زیرا به شما امکان می دهد پیوندها را با این جزئیات ردیابی کنید. به عنوان مثال، اگر یک کمپین اجتماعی را هندل يا برگزار می کنید، می توانید از یک لينك UTM برای پیگیری کل کمپین خود به صورت جامع استفاده کنید.

یا اگر هدف شما تقویت اين كمپين از طریق رسانه های اجتماعی است، می توانید با استفاده از پیوندهای UTM ببینید که چگونه هر بروزرسانی و هر پلتفورم شبکه بر نرخ کلی بازديدها تاثیر می گذارد.

مفهوم لینک سازی لينك UTM

پارامترهای لينك UTM چیست؟

اما اگر مي خواهيد بفهمید پیوندهای UTM چه چيزي هستند و چگونه کار می کنند، باید معنی هر پارامتر UTM را به صورت جداگانه مطالعه كنيد.

منبع source

اگر قصد آناليز اين موضوع را داريد که ببينيد ترافیک شما از کجا ناشی می شود، باید یک نرخ مشخص برای “منبع” ارائه دهید، که مشخصه دقیق منبع شما باشد به عنوان مثال، یک گروه خاص تلگرام، یک به روزرسانی خاص و غیره. در واقع، شما می توانید تا آنجا که می خواهید بروید و منبع دقیق ترافیک خود را آناليز و ردیابی کنید.

medium

زماني که شما لينك UTM خود را ایجاد می کنید، می توانید یک رسانه يا مديا را به عنوان یک پارامتر به لينك UTM اضافه کنید. به اين مفهوم كه نوع ترافیکی که دریافت می کنید توسط اين لينك مشخص مي شود. به عنوان مثال ، این ترافيك می تواند ترافیک شبکه های اجتماعی، ترافیک ایمیل، بازدید وبلاگ و غیره باشد.

پویش campaign

سومین پارامتر بسیار رایج UTM که می توانید در لینک های خود استفاده کنید “کمپین” يا همان پويش است. این پارامتر، همانطور که از نامش پیداست، به کمپین ها و پوشش هايي كه توسط شما برگزار مي شوند اشاره دارد.

آموزش ساخت لينك UTM

به عنوان مثال، شما ممکن است یک بروزرسانی را که به یک پست وبلاگ پیوند دارد و بخشی از یک کمپین تبلیغاتی است را به اشتراک بگذارید. در این حالت، ممکن است عبارت “تبلیغ سایت” را به عنوان کمپین خود قرار دهید. یا شايد در بسياري از موارد قصد شما،

تنها آزمايش كردن اين استراتژي ها باشد. در اين موارد مي توانيد کمپین خود را به عنوان “test” قرار دهید تا به شما کمک کند نتایج مختلف به دست آمده را به سادگي آنالیز کنید.

لینک سازی PBN چیست و چگونه کار می کند ؟

لینک سازی PBN ( یا شبکه وبلاگ خصوصی ) شبکه ای از وب سایت هایی است که فقط با هدف ایجاد لینک به یک وب سایت واحد برای ...

پارامترهای دیگری که باید در مورد آنها بدانید؟

این 3 پارامتر متداول ترین پارامترهاي يك لينك UTM هستند زیرا بیشتر اطلاعاتی را که شما برای پیگیری دقیق یک کمپین یا آزمون مورد نیاز دارید، ارائه می دهند. اما، شما با استفاده از برخي ابزارها مي توانيد امكانات سفارشي سازي شده بيشتري را اضافه كنيد. بنابراین می توانید هر پارامتر UTM را که شخصاً به آن نیاز دارید را مطابق با نياز و سليقه شخصي خود ایجاد کنید، همچنین گزینه پارامترهای “پویا” که به شما اجازه می دهد تغييرات لازم به طور خودکار در لينك UTM شما ايجاد شوند.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

دیدگاه شما

لرن دی ال
Logo
Shopping cart