همانطور که می دانید وظیفه بررسی و ایندکس وب سایت در موتور جستجو گوگل بر عهده الگوریتم های این شرکت است که هرکدام یک بخشی از کار بررسی وب سایت ها را انجام می دهند.ما در لرن دی ال شما را با مهمترین الگوریتم های گوگل آشنا کردیم که از بخش Google Search Console می توانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.
اما در این مقاله قصد داریم یکی از الگوریتم های کمتر شناخته شده ولی مهم گوگل را به شما معرفی کنیم با نام Freshness که این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ از طرف گوگل به صورت رسمی معرفی شود ولی کمتر معرفی شده و شاید شما هم از وجود همچین الگوریتم مهمی بی خبر باشید.
یکی از موضوعات مهم در سئو بروزرسانی محتواست که با توجه به اهمیت این موضوع گوگل هم الگوریتمی با نام تازگی محتوا را به جمع الگوریتم های خود اضافه کرد که وظیفه این الگوریتم بررسی بزورسانی محتوا در وب سایت هاست.پیرامون کارکرد و معرفی این الگوریتم در پادکست زیر به صورت مفصل صحبت کرده ایم.
بروزرسانی محتوا یکی از ترفندهای عالی در زمینه بهینه سازی سایت که صد در صد جواب می دهد و به شما برای افزایش رتبه سایتتان در نتایج گوگل کمک زیادی می کند،با استفاده از این روش شما می توانید گاها تا چند برابر تولید محتوای جدید به امتیاز سایت خود در نتایج گوگل کمک کنید.
در این پادکست به شما توضیح داده ایم که به چه صورت از الگوریتم Freshness گوگل به نفع وب سایت خودتان استفاده کنید،دقت کنید که شما می توانید با توجه به بروزرسانی محتوا وب سایت خود توجه این الگوریتم را به وب سایت خودتان جلب کنید که این موضوع باعث افزایش بازخورد سایت شما در نتایج گوگل می شود.
در بروزرسانی محتوا تنها اضافه کردن محتوا به مقالات یا محصولات خیلی تاثیر زیادی ندارد و شما باید فاکتورهای دیگری را هم برای جلب توجه الگوریتم Freshness گوگل انجام دهید که به این فاکتورها در پادکست پرداخته ایم،که پیشنهاد می کنم حتما این پادکست را با دقت گوش دهید.
دیگر الگوریتم های گوگل :