اصول سئو داخلی ۲۰۲۰ : سئو موجود در صفحه به اساسی ترین جنبه های بهینه سازی وب سایت تعلق دارد. سوال این است: چگونه با بهینه سازی صفحه شروع کنیم؟ و چگونه ادامه دهیم؟ اگر می خواهید وب سایت خود را به درستی بهینه کنید ، ما شما را از طریق موارد کلیدی مورد نیاز راهنمایی می کنیم.
قبل از اینکه به ویژگیهای بهینه سازی صفحه بپردازیم ، به برخی از سؤالات اساسی که ممکن است هنگام شروع سئو برای شما بوجود بیاید ، پاسخ خواهیم داد.
سئو داخلی سایت چیست ؟
سئو موجود در صفحه (برخلاف SEO خارج از صفحه) به بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوا اشاره دارد – هر آنچه در صفحه باشد.اگر سئو را به عنوان کاسه سوپ (استعاره مورد علاقه ما) تصور می کنید ، سئو خارج از صفحه عمدتا لینک سازی را تحت پوشش قرار می دهد و سئو در صفحه این دو جنبه را شامل می شود :
- محتوا
- موارد فنی سایت
- لینک سازی به روش کلاه سفید
چگونه سئو در صفحه را انجام دهیم؟
تسلط بر روی جستجوگرهای روی صفحه ، دانش گسترده ای نیاز دارد ، زیرا جنبه های زیادی را شامل می شود.در این مقاله ، ما می خواهیم قدم به قدم شما را از طریق مهمترین فاکتورها و تکنیک های موفقیت در صفحه پیش برویم.
چرا باید روی سئو داخلی سایت کار کنید؟
زیرا این یک بخش جدایی ناپذیر از سئو است که می تواند به شما در کسب رتبه های بالاتر ، رسیدن به مخاطب بزرگتر و ترافیک ارگانیک تر کمک کند.
برخلاف سئو خارج از صفحه ، سئو درون صفحه کاملاً تحت کنترل شماست.
چه زمانی باید سئو را در صفحه انجام دهید؟
برخی از موارد هنگام شروع وب سایت به یکبار تنظیم (به عنوان مثال ساختار صفحه ، HTTPS ، بهینه سازی سرعت وب سایت) نیاز دارند, فعالیتهای دیگر هر چند وقت یکبار مورد نیاز است – شما باید هر بار با انتشار یک نوشته جدید در وبلاگ، بهینه سازی صفحه را در نظر بگیرید. سئو در صفحه باید انجام شود حتی اگر در نتایج جستجو رتبه ۱ را بدست آورید زیرا سئو یک فرایند مداوم است.
چه کسی باید سئو را در صفحه انجام دهد ؟
هر صاحب وب سایت ، وبلاگ نویس ، بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو. در حقیقت ، هر کسی که سعی در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو دارد.
عوامل سئو در صفحه چیست ؟
بهینه سازی روی سئو داخلی سایت شامل مراحل بسیاری است. در اینجا لیستی از ۱۲ عامل مهم سئو در صفحه وجود دارد که تأثیر مستقیم یا غیرمستقیمی در موفقیت وب سایت شما دارند.
- خزیدن وب سایت : وب سایت توسط ربات های جستجو خزنده و فهرست بندی شده است
- معماری سایت : ساختار و منطق روشنی در معماری صفحات وجود دارد.
- لینک های خارج از مرز با کیفیت : وب سایت به منابع خارجی با کیفیت بالا پیوند می زند
- سرعت وب سایت : صفحات در همه دستگاه ها سریع بارگیری می شوند.
- دوستی با موبایل : صفحه به درستی در هر دستگاه و مرورگر ارائه می شود
- استفاده از HTTPS : وب سایت امن است و دارای گواهینامه SSL است.
- URL های کاربر پسند : آدرس های URL ساده و دوستدار UX هستند
- محتوای به خوبی هدفمند : صفحه هدف خاص جستجو را هدف قرار می دهد
- بهینه سازی کلید واژه : صفحه از کلمات کلیدی مربوطه در مکان های مربوطه استفاده می کند
- بهینه سازی تصویر : تصاویر برای موتورهای جستجو بهینه شده اند
- خوانایی و UX : متن بهینه سازی شده ، قابل خواندن و پسند UX است
- نرخ کلیک از طریق : این صفحه برچسب عنوان و توضیحات متا را بهینه کرده است
مواردی مانند HTTPS یا سرعت صفحه عوامل رتبه بندی تأیید شده اند. این بدان معنی است که گوگل از آنها مستقیماً در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند, اما بسیاری از این موارد توسط گوگل یا حداقل به طور مستقیم استفاده نمی شود.
یک بحث جدی در بین سئو وجود دارد که آیا مواردی مانند نرخ CTR یا پیوندهای برون مرزی بر رتبه بندی تأثیر می گذارند. ما در اینجا وارد بحث نمی شویم.
مسئله این است – چه گوگل از این عوامل به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کند یا نه ، آنها مهم هستند زیرا باعث بهبود تجربه کلی کاربر و ارزش بازدید کننده وب سایت می شود.
توجه: صدها سیگنال رتبه بندی وجود دارد اما هیچ کس با اطمینان ۱۰۰٪ نمی داند که آنها چیست و چگونه کار می کنند. افراد در گوگل برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از فرمول خود بسیار مخفی هستند. آنها فقط در مورد برخی از جنبه های جزئی الگوریتم خود اظهارات / تاییدیه های رسمی می دهند.
اگرچه همه عوامل ذکر شده در این راهنما عوامل رتبه بندی نیستند ، اما همه آنها با رتبه های بالاتر همبستگی دارند.این بدان معناست که سایتهای دارای رتبه بالا معمولاً در این زمینه های بهینه سازی صفحه نتایج بسیار خوبی دارند.