آموزش فارسی SEO – اصطلاحات سئو

3
آموزش فارسی SEO – اصطلاحات سئو

در ادامه مقالات سئو با معرفی اصطلاحات مهم در سئو در خدمت شما کاربران محترم رسانه آموزشی لرن دی ال هستیم.

در زمینه یادگیری سئو داشتن دانش تئوری پیرامون این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و بخشی از این دانش اصطلاحات بکاررفته در سئو است که در این مقاله قصد داریم شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم.

سئو داخلی یا on page seo

سئو داخلی یا بهینه سازی درونی وب سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که روی کدنویسی و مباحث فنی وب سایت و از جهتی روی بازایابی محتوا وب سایت دخیل است.این نوع سئو از اهمیت بالایی برای داشتن یک وب سایت موفق برخوردار است.از استفاده کدنویسی استاندارد برای وب سایت گرفته تا متاتگ های اصلی و تولید محتوا درون وب سایت به این نوع سئو مربوط است که در مقاله سئو داخلی چیست به صورت مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

سئو خارجی یا off page seo

سئو خارجی یا بهینه سازی خارجی وب سایت به مجموعه فرایندی گفته می شود که از بیرون از وب سایت برای رشد کسب و کار و برند سازی اتفاق می افتد.استفاده از شبکه های اجتماعی نمونه بارز این نوع سئو است که بازهم مواردی همچون تبلیغات،ایمیل مارکتینگ از این نوع سئو محسوب می شود که در مقاله سئو خارجی چیست پیرامون این نوع سئو مفصل صحبت کردیم.

SEM یا Search Engine Marketing

Search Engine Marketing به معنای بازاریابی با موتورهای جستجو است،که طبیعی ترین و بهترین نوع بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.SEM دارای یک مفهوم گسترده است که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان SEO یکی از زیرمجموعه های این مبحث است.

در بحث بازاریابی موتورهای جستجو از همه مهم تر موتورجستجو گوگل مفهوم SEM بیشتر روی تبلیغات موتورهای جستجو تمرکز دارد که این نوع بازاریابی از طریق سیستم گوگل ادروز صورت می گیرد و به ازاری مبلغی که شما پرداخت می کنید لینک وب سایت شما در گوگل نمایش داده می شود ولی هیچ گونه امتیازی برای وب سایت شما ندارد.

اما در بحث بازایابی از طریق SEO کسب امتیاز طبیعی از موتورهای جتسجو مطرح است که لینک و اعتبار شما در گوگل از طریق این روش ماندگار خواهد بود و در حال حاظر بهترین نوع بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.

SMO یا Social Media Optimization

Social Media Optimization نوعی بهینه سازی برای وب سایت است که از طریق شبکه های اجتماعی بزرگ دنیا صورت می گیرد،که این نوع بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی وابسته به گوگل مانند گوگل پلاس و یوتیوپ برای شما امتیاز خوبی در بر خواهد داشت و از دیگر موتورهای جستجو باید برای جذف کاربر استفاده کرد.

SMM یا Social Media Marketing

Social Media Marketing هم نوع دیگر از بازاریابی دیجیتال است که از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد و این نوع بازاریابی در بحث سئو خارجی وب سایت قرار می گیرید که شما باید در شبکه های اجتماعی به صورت شبکه ای کارکنید و برند سازی در این شبکه های از اهمیت بالایی برخوردار است.

HEO یا Human Experience Optimization

Human Experience Optimization به معنای بهینه سازی رابط کاربری وب سایت است که این نوع بهنیه سازی بیشتر روی طراحی و پیاده سازی وب سایت تمرکز دارد که این نوع را می تواند از زیرمجموعه سئو داخلی دانست چرا که طراحی رابط کاربری برای ارتباط هرچه بهتر کاربران با محتوا وب سایت در درون وب سایت صورت می گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

BackLink یا بک لینک

به مجموعه لینک هایی که از یک وب سایت به وب سایت دیگری ارسال می شود بک لینک گفته می شود،که امروزه خرید  و فروش بک لینک از دید گوگل بارمنفی برای وب سایت دارد و گوگل به شدت با وب سایت های فروش بک لینک مقابله می کند.اما استفاده از بک لینک ها در قالب ریپورتاژآگهی می تواند مفید باشد.

KeyWord یا کلمات کلیدی

KeyWord ها همان کلمات کلیدی یا کوئری های هستند که کاربران در موتورهای جستجو با استفاده از آنها به دنبال دریافت پاسخ سوالات یا محصولات و نیازهای خود هستند که سئو ۲۰۱۸ استفاده از کلمات کلیدی به صورت مفهومی از اهمیت بالایی برخوردار است و دیگر شما نمی توانید به صورت تصادفی یکسری کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

Internal Links یا لینک داخلی

Internal Links به مجموعه لینک های گفته می شود که در درون وب سایت بین صفحات و نوشته های مختلف استفاده می شود و استراتژی استفاده از این نوع لینک سازی به بهبود رتبه دامین وب سایت شما کمک زیادی می کند.

Outbound Links یا لینک خارجی

Outbound Links مجموعه لینک هایی که به وب سایت های خارج از وب سایت خود شما داده می شود و در بحث لینک بیلدینگ این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

UI یا User Interface

User Interface بخشی از وب سایت که به کاربر شما نمایش داده می شود که در اصل جلوه بصری وب سایت شما است که در زبان فارسی به آن رابط کاربری گفته می شود.

UX یا User Experience

User Experience هم مانند رابط کاربری با کاربران شما سروکار دارد و در UX رفتار و واکنش کاربران شما هنگام استفاده از وب سایت سنجیده می شود.

Responsive Web Design یا واکنش گرایی

Responsive به نمایش استاندارد و مطلوب یک وب سایت در صفحه نمایش های دسکتاب،تبلت و موبایل گفته می شود به صورتی که کاربران شما در تمامی صفحات نمایش بتوانند از وب سایت شما استفاده کنند که با توجه به انحصاری بودن استانداردهای سئو برای گوگل این موضوع در سئو ۲۰۱۸ پررنگ تر شده و امروزه ۶۵ درصد جستجوها در گوگل از طریق موبایل صورت می گیرد.

Anchor Text یا انکرتکست

Anchor Text با عنوان متن یا کلمه یک لینک شناخته می شود در لینک سازی داخلی و استفاده از ریپورتاژهای آگهی استفاده از این نوع لینک دهی از اهمیت بالایی برخوردار است،به عنوان مثال سئو خارجی چیست.

Meta Tag یا متاتگ

این نوع تگ به شناخت موتورهای جستجو از وب سایت شما کمک زیادی می کنند،روبات های موتورهای جستجو در تشخیص بخش های مهم وب سایت از آنالیز کدهای HTML استفاده می کنند که این متاتگ ها هم بخش از کدنویسی وب سایت هستند که اطلاعات مهمی همچون عنوان،توضیح کوتاه و کلمات کلیدی در آنها قرار می گیرند.

Heading Tag یا هدینگ تگ ها

Heading Tag مجموعه تگ های H1,H2,H3,H4,H5,H6 هستند که در مقاله نویسی و تولید محتوا برای وب سایت برای مشخص کردن مجموعه و زیرمجموعه های یک محتوای برای موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنیم.

Redirect یا ریدایرکت

Redirect به معنای ارجاع کاربران و موتورهای جستجو از یک لینک به یک لینک دیگر،که در بحث بهینه سازی سایت از این موضوع برای استفاده روی لینک های خراب وب سایت یا تغییر دامین و مواردی از این دست استفاده می کنیم.

SERP یا Search Engine Results Page

Search Engine Results Page به معنای صفحه نتایج موتور جستجو است،این مورد مربوط به کوئری است که شما در گوگل جستجو می کنید و مطابق با آن کوئری گوگل یکسری لینک را به شما نمایش می دهد که در اصل این نتایج همان SERP هستند.

structured data یا داده های ساختاریافته

داده های ساختاری یافته با موتورهای جستجو کمک می کنند تا اطلاعات مفیدتری از یک لینک در نتایج خود نمایش دهند که این اطلاعات در انتخاب کاربران تاثیر زیادی دارد.

Rich Snippets

شاید شما هم در نتایج گوگل لینک های وب سایت های مختلف را دیده باشید که در کنار لینک ها یک یا چندستاره قرار دارد که این امتیازی است که آن لینک از کاربران خود دریافت کرده است که این موضوع به نرخ بازدید وب سایت شما کمک زیادی می کنید.

URL یا Uniform Resource Locator

URL یا لینک همانظور که از نامش پیداست آدرس اینترنتی یک صفحه را به ما نشان می دهد که شاید در دید اول ساده به نظر برسد اما به این نکته دقت کنید که لینک ها بخش مهمی از سئو در نظرگرفته می شوند.

AMP یا Accelerated Mobile Pages

AMP نام یک فریم ورکی است که در سال ۲۰۱۶ گوگل به توسعع و معرفی آن پرداخت با توجه به استفاده روز افزون انسان ها از گوشی ها موبایل این فریم ورک به وب سایت شما کمک می کند که در صفحات نمایش موبایل با حذف امکانات اضافی سرعت بالاتری را تجربه کند.

Conversion Rate

Conversion Rate به معنای تبدیل نرخ کاربر به مشتری است،هدف ما از سئو افزایش کاربران از طریق موتورهای جستجو است،حالا اگر شما یک وب سایت محتوایی داشته باشید این کاربر را باید به کاربر دائم تبدیل کنید و اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید این کاربر را باید به مشتری تبدیل کنید که افزایش این نرخ راهکارهای زیادی دارید که در لرن دی ال به آنها خواهیم پرداخت.

Robots.txt

Robots نام یک فایل است که درون روت اصلی هاست شما قرار می گیرد و وظیف هدایت قطع هدایت روبات های موتورهای جستجو را دارد،گاهی لازم است که دسترسی الگوریتم های موتورهای جستجو را به یک لینک یا صفحه قطع کنیم که با استفاده از این فایل اینکار امکان پذیر است.

Semantic Search

در سال ۲۰۱۰، بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای به دست آوردن تعداد زیادی از لینک ها بود که در دسترس بودند و شامل کلمات کلیدی بیشتری بودند و بعد از تحقیقات بیشتر جهان گوگل به سمت جستجوی معنایی رفت.اطلاعات بیشتر پیرامون جستجو معنایی

ویدئو آموزش این مقاله

به زودی منتشر خواهد شد.

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

نظرات شما را با گوش دل می شنویم

ارسال دیدگاه

چهار × 4 =