موارد فنی در سئو داخلی صفحات – سئو داخلی ۲۰۲۰

موارد فنی در سئو داخلی صفحات - سئو داخلی 2020

موارد فنی در سئو داخلی صفحات : سئو موجود در صفحه تا حد زیادی از بهینه سازی فنی تشکیل شده است. برای بسیاری ، این فقط یک شر ضروری است، اما دانستن اصول چندان دشوار نیست.

دسترسی به ربات و فهرست بندی صفحه را بررسی کنید

دسترسی به سایت شما پایه و اساس سئو فنی است. موتورهای جستجو صفحات وب را خزیده و آنها را در پایگاه داده ها فهرست می کنند تا بیشترین نتایج را به کاربران خود نشان دهند. چگونه می توان فهمید که آیا صفحات شما ایندکس شده اند؟  با استفاده از کنسول جستجوی گوگل.

در سئو داخلی صفحات شما باید حتما از این ابزار برای بررسی خطاهای صفحات و محتوا سایت خودتان استفاده کنید.

اگر از آن استفاده نمی کنید ، همین حالا دست به کار شوید!

نحوه تنظیم کنسول جستجو

سئو داخلی صفحات : برای اتصال به سرچ کنسول ، باید با یک حساب گوگل وارد شوید و دامنه خود را تأیید کنید.

در گذشته ، شما مجبور بودید تمام نسخه ها را تأیید کنید (http: // ، https: // ، www ، غیر www) ، حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مالکیت خود را از طریق رکورد DNS تأیید کنید که انجام آن بسیار ساده است. می توانید این راهنمای گام به گام را دنبال کنید.

کنسول جستجو به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی ، CTR ها ، مجازات های احتمالی گوگل و فهرست بندی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا صفحات شما در گوگل هستند؟

کنسول جستجوی گوگل را باز کنید. در نمای Coverage ، بخش “Excluded” را انتخاب کرده و بررسی کنید که آیا صفحاتی وجود دارد که باید در آن فهرست نمایه شوند.

شما احتمالاً صفحات حذف شده زیادی خواهید دید. ممکن است مشکلی باشد یا نباشد.کنسول جستجو به شما تمام صفحات مستثنی را نشان می دهد و این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید صفحات فهرست شده توسط  گوگل فهرست بندی بشوند یا نشوند.

ممکن است صفحاتی مانند این را مشاهده کنید:

  • آدرس ها به طور خودکار در CMS شما ایجاد می شوند – / embed /، / feed /، / wp-admin /
  • نشانی های اینترنتی با استفاده از پارامترهای – ?ref, ?tags, ?utm
  • صفحات صفحه بندی – ?page=2, /page/2/

نگران نباشید شما نیازی به این صفحات برای فهرست بندی ندارید.اما اگر آدرس های مهم صفحات فرود ، پست های وبلاگ ، دسته ها یا محصولات را مشاهده می کنید ، می تواند مشکلی ایجاد کند.این مسئله می تواند به دلیل اشتباه کمی در وب سایت (ویژگی صحیح “noindex” اشتباه) یا موارد جدی تر مانند محتوای تکراری یا کم ایجاد شود.اگر مشکل به نظر می رسد ، سعی کنید دلیل احتمالی را پیدا کنید یا فقط یک متخصص را استخدام کنید تا به شما کمک کند.

نکته : یک روش سریع دیگر برای مشاهده اینکه وب سایت شما ایندکس شده است وجود دارد. فقط از این عملگر جستجو در گوگل استفاده کنید:

  • برای دیدن تعداد تقریبی صفحات فهرست بندی شده: site:yourdomain.xy
  • برای دیدن اینکه آیا صفحه خاصی ایندکس شده است:site:yourdomain.xy / page

اگر تعداد صفحات ایندکس شده ای را به طور مشکوکی مشاهده می کنید یا به هیچ وجه صفحه ای مشاهده نمی کنید ، ممکن است در فهرست بندی مشکلی داشته باشید.

آیا تمام صفحات مهم شما نمایه می شوند؟ حرف نداره ، بیایید حرکت کنیم

یک ساختار سایت کامل بسازید

سئو داخلی صفحات : ساختار سایت یکی از مواردی است که باید حتی قبل از راه اندازی وب سایت در مورد آن فکر کنید زیرا ویرایش بعد از آن می تواند دشوار باشد.داشتن یک ساختار خوب و آسان برای درک صفحه به دو دلیل اصلی مهم است:

  1. این کمک می کند تا سایت crawler-friendly باشد.
  2. این به بهبود تجربه کاربر کمک می کند.

بیایید به مراحل خاصی که می توانید برای داشتن یک معماری بهینه شده وب سایت بپردازید ، نگاهی بیندازیم:

نقشه سایت

اگر یک وب سایت بزرگ با هزاران صفحه دارید می توانید از یک نقشه سایت استفاده کنید.
نقشه سایت یک فایل ساده است (معمولاً یک .xml) با آدرس های اینترنتی تمام صفحات شما. این کمک می کند تا خزندگان بتوانند تمام صفحاتی را که می خواهید خزنده و فهرست بندی شوند در یک مکان پیدا کنند.
در اینجا مثالی از نقشه سایت ایجاد شده توسط افزونه Yoast SEO برای وردپرس آورده شده است.

اطلاعات غلط زیادی وجود دارد ، بنابراین این موارد را بخاطر بسپارید:

  • داشتن نقشه سایت یک عامل رتبه بندی نیست و به شما هیچ “امتیاز اضافی” از گوگل نمی دهد
  • اگر یک وب سایت اطلاع رسانی ساده دارید ، نیازی به نقشه سایت ندارید. گوگل قادر است بدون نقشه مطالب شما را خزیده و نمایه سازد.

عمق ساختار

ساختار وب سایت نباید بیش از حد عمیق باشد تا موتورهای جستجو بتوانند همه مطالب مهم را به راحتی خزیده و افراد سریعاً بتوانند محتوای مورد نظر را پیدا کنند.

هنگام طراحی ناوبری وب سایت ، از اصطلاح قانون سه کلیک استفاده کنید:

کاربر وب سایت شما باید قادر به یافتن اطلاعاتی با بیش از سه کلیک ماوس از صفحه اصلی باشد.
برای رسیدن به این هدف دو نوع پیوند وجود دارد:

  • پیوندهای ساختاری (به عنوان مثال پیمایش در فهرست و پاورقی ، راهنمای مسیر(breadcrumbs) ، تماس با اقدامات) – آنها براساس سلسله مراتب صفحات به صورت عمودی می روند.
  •  پیوندهای متنی (به عنوان مثال پیوندهای در متن ، پیوندهای بیشتر را بخوانید) – وابسته به سلسله مراتب نیست.

عمق ساختار از نزدیک با پیوندهای داخلی مرتبط است. بیایید نگاهی دقیق تر به اهمیت پیوندهای داخلی بیندازیم.

لینک های داخلی

در بحث سئو داخلی صفحات پیوندهای داخلی راهی عالی برای نگه داشتن خواننده در سایت شماست. آنها تعامل کاربر را افزایش داده و با ارائه منابع یا صفحات مربوطه ارزش افزوده را به همراه می آورند.پیوندهای داخلی همچنین به موتورهای جستجو می گویند که چه صفاتی مهم هستند و چگونه می توانند به آنجا برسند.

نکته:جنبه دیگری از پیوندهای داخلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – انکرتکست. این اطلاعات حاوی اطلاعات مهم در مورد محتوای صفحه مرتبط است.وقتی صحبت از بلاگ ها می شود ، یک راه عالی برای استفاده از پیوندهای داخلی پیروی از مدل خوشه موضوعی است.این کمک می کند تا به “گروه بندی” پست های موضوعی مرتبط و برجستگی به مهم ترین تکه های محتوا بپردازید.

دو نوع اصلی از محتوا در مدل خوشه موضوع وجود دارد:

  • محتوای ستون – یک پست یا صفحه با فرم طولانی به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد.
  • محتوای خوشه – پشتیبانی از پست های وبلاگ که مشروح این جزئیات را توضیح می دهد.

در اینجا مثالی از یک پیوند داخلی در یک خوشه موضوع آمده است:

در واقع از چه تعداد پیوند داخلی باید استفاده کنید؟

این بیشتر به طول متن بستگی دارد. چندین پیوند داخلی در همان صفحه برای سئو کاملاً خوب است ، فقط طبیعی جلوه دهید و به افراط و تفریط نروید.به عنوان نمونه ، بررسی کنید که چه تعداد پیوند داخلی را در این مقاله استفاده کرده ایم. زیاد!تا زمانی که پیوندهای داخلی مرتبط باشند و یک UX خوب به خواننده ارائه دهید ، لازم نیست نگران شماره ها باشید.

نکته طرفدار: اگر وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید ، به آخرین مقاله خود نگاه کنید و بررسی کنید که تعداد پیوندها به صفحات دیگر وب سایت شما چگونه است.اگر وجود ندارد ، بررسی کنید آیا پست هایی در وبلاگ شما وجود دارد که ممکن است برای خواننده مرتبط باشد. اگر بله ، آنها را پیوند دهید! این فرآیند را قبل از انتشار مقاله بخشی از روال خود قرار دهید.

پیوند به منابع خارجی با کیفیت

بسیاری از مبتدیان سئو از پیوند دادن به وب سایت های دیگر دریغ می کنند.

حقیقت این است که ، پیوند دادن در واقع می تواند برای شما سودمند باشد.

جان مولر از Google در Hangout Webmaster گفت:
“پیوندها از سایت شما به سایتهای افراد دیگر مشخصاً یک عامل رتبه بندی نیست. اما می تواند برای محتوای شما ارزش قائل شود و به نوبه خود می تواند برای ما در جستجوی مرتبط باشد. “

مطالعه موردی

این مطالعه موردی عالی توسط Reboot Online نشان می دهد که پیوندهای خروجی ممکن است توسط گوگل به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده شود.به طور خلاصه ، آنها ۱۰ وب سایت ایجاد کردند که بر روی یک کلمه کلیدی ساخته شده تمرکز دارند. پنج مورد از آنها به وب سایتهای معتبر دیگر پیوند دارند ، در حالی که ۵ مورد دیگر هیچ پیوند خروجی ندارند.

پس از مدتی ، وب سایت هایی که به سایت های دیگر پیوند دارند ، هنگام جستجوی کلمه ساخته شده در گوگل ، در رتبه بالاتر قرار گرفتند.

البته ، پیوند دادن باید شرایط خاصی را برآورده کند:

  • این باید با اعتدال انجام شود
  • شما باید به وب سایت های با کیفیت پیوند دهید (زباله های بدون سایه ، اسپم ، با کیفیت پایین)
  • باید طبیعی و مرتبط باشد

یک مزیت دیگر از پیوندهای خارجی وجود دارد: آنچه شما به آن پیوند می دهید نشانه ای از صفحه شماست.ممکن است بپرسید: چه تعداد پیوندخروجی خوب است؟

تنها توصیه ما در این مورد – استفاده از عقل و فکر کردن به خواننده است. مقاله ای که به نظر می رسد قطعاً UX خوبی نیست:

یک مورد آخر – مراقب باشید با چه کسی پیوند دارید.وب سایت های معتبر تمایل دارند که به وب سایت های قانونی دیگر پیوند برقرار کنند ، اما نه به وب سایت های اسپم با کیفیت پایین.به این ترتیب ، تشخیص شبکه وب سایتهای اسپم بسیار آسان است. به گوگل نشان دهید که شما به “شبکه” سایتهای قانونی تعلق دارید.

سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید

سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است و دلیل آن مشخص است.در این دوره سریع ، هیچ کس حاضر نیست در صورت وجود گزینه های سریع تر دیگر ، منتظر دریافت اطلاعات از یک سایت باشد.چه اتفاقی می افتد اگر صفحه ای را باز کنید و بیشتر از آن صبر کنید ، بگذارید ۳ ثانیه بگوییم؟ احتمالاً دکمه بازگشت را زده اید و به دنبال نتیجه دیگری هستید.گوگل این سیگنال ها را جمع می کند و آنها را در الگوریتم خود مورد توجه قرار می دهد.

برای تست سرعت صفحه ، می توانید از PageSpeed Insights گوگل استفاده کنید. علاوه بر نمره سرعت، و نکاتی درباره نحوه بهبود سرعت سایت نیز دریافت خواهید کرد.

نکته : PageSpeed Insights فقط نتایج را برای یک صفحه در یک بار نشان می دهد. بنابراین ، نتایج فقط در این صفحه اعمال می شود. انواع مختلف صفحه (صفحه اصلی ، پست وبلاگ ، صفحه محصول) را انتخاب کنید و همه آنها را آزمایش کنید.فراموش نکنید که با اولویت بندی موبایل ، گوگل در وب شما “از طریق دستگاه تلفن همراه” را جستجو می کند. بنابراین ، توجه ویژه ای به سرعت صفحه در تلفن های همراه داشته باشید.

توجه: نمره ۱۰۰ در دستگاه های تلفن همراه تقریبا غیرممکن است (ما نمی توانیم صفحه ای را پیدا کنیم)خیلی نگران نباشید . فقط سعی کنید از منطقه قرمز خارج شوید.برای اجرای کامل تمام موارد فنی ، ممکن است به یک توسعه دهنده احتیاج داشته باشید (مگر اینکه چیزی در مورد کوچک سازی HTML / CSS یا عناصر DOM بدانید).

از طرف دیگر ، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید حتی اگر توسعه دهنده وب نباشید.برای اکثر کاربران ، رعایت این بهترین عملکردهای کلیدی برای حفظ سرعت وب سایت در سطح رضایت بخش کافی است:

میزبانی وب مناسب را انتخاب کنید

هاستینگ تأثیر قابل توجهی در سرعت صفحه دارد ، بنابراین حتماً یک ارائه دهنده مطمئن را انتخاب کنید.

مواری که باید به آنها توجه کنید:

  • سرعت
  • وقت تمام وقت
  •  محل سرور

تصاویر را بهینه کنید

این یکی از مهمترین مواردی است که می توان به سرعت صفحه اشاره کرد.فایلهای تصویری که خیلی بزرگ هستند بارگیری می شوند (که می تواند به معنای چند ثانیه در دنیای سئو باشد). بنابراین ، شما باید اندازه های تصویر را بهینه کنید و تعادل ایده آل بین اندازه و کیفیت را پیدا کنید.همچنین ، فشرده سازی پرونده های تصویر را فراموش نکنید. می توانید ابزار optimizilla را امتحان کنید.

پرونده های بزرگ رایج ترین مسئله بارگذاری کند صفحه هستند. اطمینان حاصل کنید که این مورد شما نیست.

نکته طرفدار : سعی کنید در صورت وجود تصاویر زیاد در صفحه ، اندازه پرونده تصویر را زیر ۲۰۰ کیلوبایت نگه دارید و از بارگذاری تنبل استفاده کنید.

حافظه پنهان مرورگر را فعال کنید

ذخیره سازی چیست ؟

هربار کسی به وب سایت شما مراجعه می کند ، همه عناصر بارگیری می شوند. این عناصر در داخل یک حافظه موقت در مرورگر آنها به نام cache ذخیره می شوند.اگر آنها دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند ، وب سایت از حافظه پنهان بارگیری می شود.

ذخیره سازی تضمین می کند که وب سایت شما برای بازگشت بازدید کنندگان بسیار سریعتر خواهد بود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، افزونه های حافظه نهان بسیار خوبی وجود دارد که می توانید نصب کنید تا از مزایای حافظه پنهان مرورگر استفاده کرده و به سایت خود سرعت بخشید.

نکته: انواع دیگری از حافظه پنهان وجود دارد که ممکن است باعث کاهش چشمگیر بارگذاری صفحه شما شود ، به عنوان مثال حافظه پنهان صفحه سرور.

یک CDN را در نظر بگیرید

بیایید بگوییم که شما میزبان آلمان هستید ، اما بازدید کنندگان زیادی نیز از ایالات متحده دارید. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این صفحه به سرعت بارگیری می شود برای همه ، حتی اگر سرور به دور از موقعیت مکانی آنها باشد؟

پاسخ این است : از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای میزبانی تصاویر یا حتی صفحات خود استفاده کنید.

ارائه دهندگان CDN دارای سرورهایی در هر قاره هستند و تصاویر یا صفحات شما را از سرور نزدیک به بازدید کننده خدمت می کنند تا بارگذاری سریعترین صفحه ممکن باشد.

وب سایت خود را با موبایل سازگار کنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، در اکثر موارد ، شاخص اول موبایل گوگل از سایتهای بهینه شده برای تلفن همراه پشتیبانی می کند.گزینه های مختلفی برای موبایل وجود دارد: یک سایت جداگانه تلفن همراه یا یک طراحی واکنشگرا.هر کدام مزایا و معایب خود را دارند ، اما بهترین راه حل برای سئو و تجزیه و تحلیل امروزه نسخه واکنشگرا است.که شما باید برای پیاده سازی سئو داخلی صفحات حتما به این نکته دقت زیادی داشته باشید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، آرام باشید زیرا اکثر قالب های وردپرس واکنشگرا ساخته می شوند.فقط برای اطمینان ، موبایل فرندلی خود را در ابزاری از گوگل آزمایش کنید یا هرگونه مشکل در سرچ کنسول ، بخش قابلیت استفاده موبایل را بررسی کنید.

اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست ، مراحل خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • یک قالب واکنشگرا نصب کنید – یا یک توسعه دهنده را استخدام کنید تا در واکنشگرایی وب سایت شما کارکند
  • فهرست را ساده کنید – در دستگاه های تلفن همراه آن را روشن کنید
  • فشرده سازی اندازه تصویر – این می تواند سرعت صفحه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد
  • پنجره های پاپ آپ تهاجمی را از بین ببرید – نیاز به توضیح اضافی نیست.
  • متن را بهینه کنید – از بلوک های طولانی متن خودداری کنید و مطمئن شوید که قلم روی تلفن های قابل خواندن است
  • AMP را در نظر بگیرید – AMP یک فناوری است که توزیع سریعتر محتوا را در دستگاه های تلفن همراه امکان پذیر می کند. به ویژه برای وبلاگ های بزرگ یا وب سایت های اخبار و مجلات مفید است.

وب سایت خود را ایمن کنید

یکی از موارد مهم در سئو داخلی صفحات توجه به امنیت سایت است،که شما بایدحتما غیر از پیاده سازی کانفیگ های امنیتی از نکات دیگری هم استفاده کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

آیا سایت شما از HTTPS امن و در حال اجرا است؟ اگر هنوز از http: // (که واقعاً نباید استفاده می کنید) استفاده می کنید ، ممکن است چند مشکل داشته باشید.


در سال ۲۰۱۴ ، گوگل اعلام کرد که HTTPS به یک سیگنال رتبه بندی (سبک) تبدیل شده است. به عبارت دیگر ، داشتن یک وب سایت ایمن می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند ، به خصوص اگر صفحه شما با صفحه مشابه با کیفیت مشابه اما بدون گواهی SSL مقایسه شود.

علاوه بر این ، یک وب سایت نا امن می تواند تأثیر منفی بر مناطق دیگر نیز بگذارد:

  • از طریق نرخ کلیک
  • نرخ پرش وب سایت
  • حراجی
  • اعتبار


حکم مشخص است – یک گواهی SSL بگیرید. این روزها ، حتی لازم نیست هزینه آن را بپردازید. بیایید Encrypt گواهی SSL رایگان ارائه دهیم که بطور خودکار توسط همه ارائه دهندگان میزبانی وب اصلی ارائه می شود.

آدرس های کوتاه و ساده ایجاد کنید

از دیگر نکات مهم در سئو داخلی صفحات توجه به آدرس ها یا پیوند های صفحات است که این مورد شامل همه بخش های سایت هم خواهد شد.آدرسهای صفحه شما در نتایج جستجو به چه صورت است؟ آیا آنها به درک مطالب موجود در آنها کمک می کنند؟

در اینجا بهترین روشها در مورد URL ها آورده شده است:

  • هر چه کوتاه تر باشد ، بهتر است
  • کلمات را با خط تیره جدا کنید
  • در حالت ایده آل ، باید کلمه کلیدی تمرکز را در بر بگیرد
  •  از اعداد یا کاراکترهای خاص دیگر استفاده نکنید

آدرس ها باید کوتاه و توصیفی باشد

چرا ؟ اول از همه ، به نظر می رسد حس بیشتر و بهتری برای کاربران ایجاد می کند.

اگر ما پستی راجع به “۱۰ مورد از رایج ترین خطاهای سئو در صفحه” نوشتیم ، احتمالاً آدرس ایده آل این است:

Learndl.ir/blog/on-page-seo-mistakes

از طرف دیگر ، باید اجتناب کنیم از:

Learndl.ir/blog/on-page-seo :نوشته به طور کلی با سئو در صفحه سروکار ندارد ، فقط با رایج ترین اشتباهات سرو کار دارد.

Learndl.ir/blog/10-on-page-seo-mistakes → اگر تصمیم گرفتیم یک اشتباه دیگر به پست اضافه کنیم ، شماره موجود در آدرس نادرست می شود.

ثانیاً ، اگر آدرس به خوبی ساختار یافته باشد ، گوگل breadcrumbs را برای نمایش در قطعه های SERP ایجاد می کند. شبیه به این:

به نظر می رسد این خیلی بهتر از یک آدرس زشت و طولانی پر از علائم و اختصارات است که به هیچ وجه معنی مشخصی ندارد ، درست است؟

نکته: در وردپرس ، رشته های آدرس به طور خودکار از عنوان یک مقاله ایجاد می شوند. این معمولاً خیلی طولانی است ، بنابراین مطمئن شوید که آدرس را قبل از زدن دکمه انتشار کوتاه کنید.پس از تسلط فنی بر سئو در صفحه ،بیایید به بخش مهم دیگری از سئو در صفحه – بهینه سازی محتوا بپردازیم.

امیدواریم که از مقاله سئو داخلی صفحات به درستی برای پیاده سازی سئو فنی در سایت خودتان استفاده کنید.

اسماعیل فدائی
اسماعیل فدائی

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

ما از شنیدن دیدگاه های شما خوشحال خواهیم شد

      دیدگاه شما

      14000+

      کاربران فعال سایت

      730+

      محصولات فارسی سایت

      18000+

      تیکت های مشتریان

      6

      سال فعالیت حرفه ای

      لرن دی ال
      Logo