پیشنهاد سردبیر
آموزش سئو 2020مقالات سئو

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل اول آشنایی با مفاهیم بهینه سازی وب سایت

4

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو، فرایندی برای بهبود رتبه های بالاتر نتایج طبیعی جستجو، در موتورهای جستجو است. هرچه رتبه وب سایت بالاتر باشد، مخاطب بیشتری آن را مشاهده می کنند.

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی بر می گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار پدیدار شدند. امروزه، سئو یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و هم چنین یک صنعت رو به رشد است.

اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید، باید خود را برای کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی آماده کنید. در زمینه یادگیری سئو، تکنیک های بسیاری با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال، جهت و موضوع اصلی همه آن ها یکسان است.

بنیان های سئو

قبل از اینکه به تکنیک های خاص و جنبه های یادگیری سئو در سال ۲۰۲۰ بپردازیم، اجازه دهید با مطالب بنیادین در فصل اول شروع کنیم. به راهنمای نهایی سئو برای مبتدیان خوش آمدید! آیا شما در سئو تازه کارید؟ آیا تعجب کردید که سئو چگونه کار می¬کند و بیشترین اهمیت را در سال ۲۰۲۰ دارد؟ شما در جای مناسب برای دریافت پاسخ این سئوالات هستید.

سئو چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو، فرایندی برای بهبود رتبه های بالاتر نتایج طبیعی جستجو، در موتورهای جستجو است. هرچه رتبه وب سایت بالاتر باشد، مخاطب بیشتری آن را مشاهده می کنند.

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی بر می گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار پدیدار شدند. امروزه، سئو یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و همچنین یک صنعت رو به رشد است.

نتایج گوگل در دسکتاپ

اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید، باید خود را برای بسیاری از کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی آماده کنید. در زمینه یادگیری سئو، تکنیک های بسیاری با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال، جهت و موضوع اصلی همه آنها یکسان است، یعنی حضور در بین بالاترین نتایج طبیعی جستجو. به عبارت ساده، سئو مربوط به اجرای بهینه وب سایت برای افراد درستکار است.

سئو فقط در مورد یک ساختار کامل یا پیشینه فنی وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه-سازی شده، متناسب با نیاز مخاطبان شما کامل شود و البته باید توجه کنید، محتوای شما نسبت به دیگر وب سایت های مرتبط، باید به اندازه کافی خوب باشد.

آیا بهینه سازی وب سایت سخت است؟

موتورهای جستجو مانند Google ،Bing ، Yahoo و دیگر موتورهای جستجو، وب سایت ها را برای ساماندهی بر اساس الگوریتم های مختلفِ رتبه بندی، فهرست می کنند. آیا می توانیم این الگوریتم ها را شناسایی کنیم؟ هم بله و هم خیر.

بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی توسط گوگل استفاده می شود. گرچه ما بسیاری از آنها را می شناسیم مانند محتوای باکیفیت، بک لینک ها (لینک دهی) و سایر موارد فنی مانند سرعت سایت، اما بسیاری از آن ها به عنوان یک راز نگه داشته می شوند.

البته، لازم نیست همه فاکتورهای رتبه بندی وب سایت خود را بدانید. برای درک اینکه سئو به چه چیزی مربوط است، یک کاسه سوپ را تصور کنید. سه جنبه مهم در اینجا وجود دارد:

  1. کاسه نمایانگر موارد فنی وب سایت است. بدون کاسه مناسب، سوپ روی میز پخش می شود.
  2. خود سوپ به منزله محتوای وب سایت شماست. این مهمترین بخش است. بسیار ساده است، محتوای بد مساوی است با عدم رتبه بندی.
  3. چاشنی سوپ نشان¬دهنده بک لینک های باکیفیت است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود. بک لینک همان آخرین ماده ای است که سوپ سئو شما را کامل می کند.

یادگیری سئو خیلی سخت نیست

کاربران اینترنت برای جستجوهای یک موضوع، از موتورهای جستجو استفاده می کنند و از طرفی شما می خواهید به وب سایت شما مراجعه شود. مهم نیست که شما محصول یا خدماتی را بفروشید یا وبلاگ بنویسید یا هر چیز دیگری، بلکه بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.

وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو فهرست شود. در غیر این صورت انگار گم شده اید.

تکنیک های معقول و صحیح سئو، رتبه بندی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشد. رتبه های بالاتر در نتیجه ترافیک بالاتر است. اگر ترافیک بیشتری به کار گرفته شود، تغییر در رتبه بندی را به همراه خواهد داشت.

به صورت خلاصه، اگر تصمیم دارید با وب سایت خود موفق شوید، باید سئو را اجرا کنید. برخی از جنبه های سئو، پیچیده تر هستند، اما اغلب، موفقیت در سئو مبتنی بر روی درک متعارف و چند تکنیک برتر است.

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟ آیا به کمک کسی احتیاج دارم؟

باید توجه داشته باشید، تغییرات اساسی می تواند تفاوت زیادی را در نحوه رتبه¬بندی وب سایت شما، توسط موتورهای جستجو ایجاد کند. در این راهنمای کامل سئو برای مبتدیان، تمام مباحث مهم و اصولی سئو را آموزش خواهیم داد و شما دانش کافی برای انجام سئو را به تنهایی کسب خواهید کرد.

اگر نمی دانید چگونه بهینه سازی وب سایت را در سال ۲۰۲۰ یاد بگیرید، ما یک جواب ساده برای شما داریم: شما به مطالعه و تمرین زیادی نیاز دارید. نکته خوب این است که شما می توانید حجم زیادی از اطلاعات را در اینترنت به صورت رایگان (از جمله راهنمای پیش رو) پیدا کنید، اما مهم است که عاقلانه انتخاب کنید. از این گذشته، می توانید در دوره ها، کلاس ها یا وبینارهای مختلف شرکت کنید و سئو را یاد بگیرید.

اگر نمی خواهید خودتان را به زحمت بیندازید یا حتی وقت کافی ندارید، می توانید از مشاوران، متخصصان و موسسات سئو کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که این روش در مقایسه با این راهنما رایگان نخواهد بود.

موارد فنی در سئو داخلی صفحات – سئو داخلی ۲۰۲۰پیشنهاد سردبیر

موارد فنی در سئو داخلی صفحات : سئو موجود در صفحه تا حد زیادی از بهینه سازی فنی تشکیل شده است. برای بسیاری ، این فقط یک ...

 

واژگان و اصطلاحات اساسی

سئو داخل سایت و سئو خارج سایت

سئو داخل سایت (داخل صفحه) به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر نتایج ارگانیک (طبیعی) جستجوی است. موارد ذیل همان کاری است که می توانید در وب سایت انجام دهید، بهینه سازی محتوا از طریق جنبه های تکنیکال :

بهینه سازی وب سایت خارج سایت (خارج از صفحه) به کلیه فعالیت هایی اطلاق می شود که می توانید برای بهبود اعتبار و قدرت سئو وب سایت از طریق دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر انجام دهید. روش های زیادی برای به دست آوردن آن ها وجود دارد از جمله :

سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

منشاء کلاه های سیاه و کلاه های سفید، فیلم های وسترن است، مثل بچه های بد در مقابل بچه های خوب است، اما این حرف ها را جدی نگیرید. نگرش ها در مورد هر دو رویکرد سئو متفاوت است.

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غیر اخلاقی برای بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. آنها طوری طراحی شده اند که موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهند، در حالی که فاکتور انسانی و اخلاقی را در نظر نمی گیرند.

سئو کلاه سیاه می تواند در مدت زمان کوتاه رتبه شما را به صدر SERP برساند، اما موتورهای جستجو احتمالا دیر یا زود وب سایت شما را مجازات و تحریم می کنند.فهرست موارد نقض سئو را شما می توانید در صفحه Google’s Webmaster Guidelines و یا در صفحه Bing’s Webmaster Guidelines پیدا نمایید.

سئو کلاه سفید مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که به رهنمودها و رعایت قوانین مربوط می شود. موارد اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از :

سئو کلاه سفید یک راهبرد بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربر اجرایی می شود. به طور کلی، پسر خوب بودن در جهان سئو، یک امر مناسب تلقی می شود.

اصطلاحی نیز به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد، یعنی عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است خطر کمتری داشته باشد. تکنیک های کلاه خاکستری به طور شفاف توسط گوگل تعریف نشده اند، به همین خاطر می توانید هزاران کاربر را به وب سایت خود جذب کنید، در حالی که روز بعد از آن نه مجازات می شوید و نه رتبه خود را از دست می دهید.

به طور کلی، شما (در سئو کلاه خاکستری) نمی خواهید گوگل را تبدیل به دشمن خود کنید.

ادامه سری مقالات سئو ۲۰۲۰ :

با استفاده از لینک های زیر شما می توانید ادامه سری مقالات سئو ۲۰۲۰ را مشاهده و مطالعه کنید :

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل هفتم تجربه کاربر و سئوپیشنهاد سردبیر

تجربه کاربر و سئو دو جنبه بازاریابی دیجیتال هستند که پابهپای هم پیش می روند. در این فصل، ما بر روی مشارکت این دو تمرکز ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل ششم لینک سازیپیشنهاد سردبیر

در فصل ششم راهنمای سئو برای مبتدیان، در مورد لینک سازی، یکی از مهمترین نمودهای بهینه سازی موتور جستجو بحث خواهیم کرد. ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل پنجم تحقیق در مورد کلمات کلیدیپیشنهاد سردبیر

تحقیق (روش انتخاب) در مورد کلمات کلیدی یکی از کارهای اساسی سئو است. در این فصل، نحوه یافتن جایگاه و موقعیت خود و نحوه ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل چهارم سئو محتوا برای موتورهای جستجوپیشنهاد سردبیر

سئو محتوا : آیا محتوا و سئو دو اصطلاح مجزا هستند یا یک زوج آرمانی؟ بسیاری از بازاریابان فکر می کردند که آنها بازیگران ...

آموزش سئو ۲۰۲۰ – فصل سوم سئو داخلی سایت و تکنیکالپیشنهاد سردبیر

سئو تکنیکال سایت شامل لیست کاملی از کارهایی است که باید انجام شود. چند سال پیش، بیشتر موارد سئو داخل سایت، مربوط به ...

 

اسماعیل یک مدرس و نویسنده خلاق است،همچنین مدیر و توسعه دهنده لرن دی ال

۲ دیدگاه
  1. چقدر زیبا و جالب توضیح دادین مرسی از شما

دیدگاه شما