آموزش سئو ۲۰۱۸

راهنمای مبتدی،حتی مادربزرگ های شما آن را درک خواهند کرد.

شما میخواهید سئو یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید ؟به عنوان یک جایزه، شما می توانید یک گواهی SEO رایگان دریافت کنید!

درس اول

اصول اولیه سئو

قبل از اینکه ما به تکنیک های خاص و جنبه های نحوه یادگیری جستجوگرها در سال ۲۰۱۸ سوق پیدا کنیم، با اولین فصل که با شرایط پایه صحبت می کنیم، شروع کنیم.

به راهنمای راهنمایی نهایی برای مبتدیان خوش آمدید!!

آیا شما به SEO جدید آشنا هستید؟ آیا شما تعجب می کنید که چگونه کار می کند و بیشترین اهمیت را در سال ۲۰۱۸ دارد؟ شما در جای مناسب هستید!

سئو چیست ؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روند بهبود موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو است،که هرچقدر جایگاه بهتری داشته باشید کاربران بیشتری به وب سایت شما جذب خواهند شد.افزایش بازدید برای سایت های تولید محتوا ارزش زیادی دارد و از طرفی برای سایت های فروشگاهی می تواند جذب مشتری داشته باشد.

نتایج جستجوی ارگانیک برای کلمه کلیدی: “پیتزا”

اگر میخواهید SEO را فرا بگیرید، باید به یاد داشته باشید که نیاز به کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی دارید. تکنیک های بسیاری با اهداف متفاوت وجود دارد، با این حال، نقطه اصلی کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو است که با رعایت تکنیک های درست سئو و تولید محتوای اختصاصی می توانید به این مهم دست یابید.

به سادگی می توان گفت، SEO برای راه اندازی هر وب سایتی نیاز است.

این فقط در مورد یک ساختار کامل یا زمینه فنی وب سایت نیست. وب سایت شما باید محتوای با کیفیت خوب بهینه سازی شده متناسب با نیاز مخاطبان شما تولید کند.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی مناسب است و از وب سایت های دیگر کپی نکنید ضمن اینکه برای موتورهای جستجو خوانا باشد.

SEO یک نظم پیچیده است که به دانش شما نیاز دارد. و بهترین قسمت ؟ سئو در همه زمان ها تکامل می یابد، بنابراین وب سایت شما همیشه باید با تغییرات هماهنگ باشد.

چرا باید سئو فرابگیریم ؟؟

موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو! و و دیگران وب سایت ها را برای ایجاد سفارش بر اساس الگوریتم های رتبه بندی مختلف فهرست می کنند. آیا می توانیم این الگوریتم ها را شناسایی کنیم؟ بله و خیر.

گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی استفاده می کند.ما بسیاری از آنها را می دانیم: محتوا، بک لینک ها ، یا چیزهای فنی مانند سرعت سایت، اما بسیاری از آنها به عنوان یک راز نگهداری می شوند.که تمام این فاکتورها را می توان در دو بخش سئو یعنی  سئو داخلی و سئو خارجی پیدا کرد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

کاربران از موتورهای جستجو برای رفع نیاز خود،دریافت پاسخ سوال و خیلی از موارد دیگر استفاده می کنند و روزانه میلیاردها کوئری در گوگل جستجو می شود.

مهم نیست که آیا یک محصول میفروشید، سرویس می دهید ، یک وبلاگ می نویسید ، یا هر چیز دیگری؛ بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.

  • وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو دیده شود. در غیر این صورت، شما ضرر می کنید.
  • رتبه بندی بالاتر باعث افزایش ترافیک می شود.تبدیل ترافیک باعث افزایش فروش شما می شود.

به صورت خلاصه، اگر شما قصد که وب سایت خود موفقی داشته باشد، باید SEO را انجام دهید.

چگونه می توانم SEO را فرا بگیرم؟ آیا به کمک کسی نیاز دارم؟

تغییرات اساسی می تواند تفاوت زیادی در نحوه نمایش سایت شما در موتورهای جستجو ایجاد کند. در این آموزش شما را با نحوه بهینه سازی درست وب سایت برای موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۸ آشنا می کنیم که یکی از مهم ترین این فاکتورها سرعت وب سایت و استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی است.ضمن اینکه سئو محلی یا همان لوکال سئو هم یکی از  فاکتورهای اساسی است.

اگر نمی دانید که چگونه در سال ۲۰۱۸ روی SEO کارکنید، ما یک پاسخ ساده برای شما داریم: شما نیاز زیادی به مطالعه و تمرین دارید.

شما با کمی جستجو در اینترنت به اطلاعات زیادی دست پیدا خواهید کرد.یک بخش دانش سئو ابزارهای سئو هستند که ما آموزش مهم ترین ابزار سئو یعنی سرچ کنسول را برای شما آماده کردیم.اما به این نکته دقت کنید که برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای شما باید همیشه بروز باشید و از مقالات روز سئو در سطح نت استفاده کنید.تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو،سیاست گوگل برای نمایش محتوا از موضوعاتی هستند که باید همیشه دنبال کنید.

اگر نمیخواهید خودتان را خیلی ناراحت کنید  یا زمان یادگیری ندارید، می توانید از مشاوران، متخصصان یا سازمان های جستجوگر اینترنتی برای  سئو کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که این راه گران تر خواهد بود.که در زمینه مشاوره سئو شما می توانید روی لرن دی ال حساب کنید.

اصطلاحات ابتدایی سئو :

  • سئو داخلی و سئو خارجی
  • سئو سفید،سئو سیاه،سئو خاکستری

برای یادگیری بیشتر این اصطلاحات به مقاله آموزش فارسی SEO – اصطلاحات سئو مراجعه کنید.

سئو داخلی  و سئو خارجی :

انجام سئو داخلی به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای تاثیر بر نتایج موتورهای جستجو است. این یعنی هر کاری روی وب سایت میتوانید انجام دهید،از  محتوا گرفته تا موارد فنی برای طراحی :

  • متا تگ ها
  • عناوین
  • ساختار URL
  • تصاویربهینه سازی شده
  • محتوا
  • اندازه و سرعت وب سایت
  • و…

سئو خارجی تمام فعالیت هایی که خارج از وب سایت برای برندینگ و افزایش اعتبار دامین سایت صورت می گیرند از لینک بلدینگ گرفته با شبکه های اجتماعی، راه های زیادی برای سئو خارجی وجود دارد:

  • تبادل لینک ها
  • تلاش های رسانه های اجتماعی
  • همکاری با نفوذگران
  • نوشتن محتوای ارزشمند، بنابراین مردم دوست دارند به وب سایت شما لینک دهند
  • و…

سئو کلاه سفید،سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

آیا شما مرد هستید؟ کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید، منشاء این کلمات برگرفته از فیلم های غربی است. این مثل بچه های بد در مقابل بچه های خوب است. اما این کلمات را خیلی جدی نگیرید. نظرات متفاوتی در مورد هر دو روش SEO وجود دارد.

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از شیوه های غیر اخلاقی برای بهبود رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. آنها طراحی شده اند تا بر موتورهای جستجو تأثیر بگذارند در حالیکه فاکتورهای انسانی را در نظر نمی گیرند.استفاده از تکنیک های این روش سئو در کوتاه مدت شاید برای وب سایت شما مفید باشد و به نتایج اول گوگل برسید اما به این نکته توجه داشته باشید که پس از مدتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحا پنالتی خواهید شد و وب سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل و دیگرموتورهای جستجو حذف خواهد شد.پس راه درست را برای فراگیری سئو انتخاب کنید.

سئو کلاه سیاه می تواند در یک زمان کوتاه به شما در SERP برسد ؛ به هر حال موتورهای جستجو دیر یا زود احتمالا وب سایت شما را جریمه می کنند.

لیستی از موارد نقض قوانین را می توان یافت :

سئو کلاه سفید یک مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که به دستورالعمل ها و قوانین پایبند هستند. بخش های اصلی کلاه سفید SEO عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • پیاده سازی وب سایت استاندارد

سئو کلاه سفید یک استراتژی دراز مدت است که به تجربه مشتری متکی است. یک مرد خوب در دنیای سئو باید مسیر مناسب را انتخاب کند.

همچنین یک اصطلاح به نام “سئو کلاه خاکستری” وجود دارد. تکنولوژی کلاه خاکستری به وضوح توسط گوگل مشخص نیست بنابراین شما می توانید هزاران نفر از کاربران وب سایت را به دست آورید در حالی که هیچ یک از روزهای بعد از جریمه شدن و یا رتبه بندی خود را از دست ندهید.

به طور کلی، شما نمی خواهید Google را دشمن خود قرار دهید.

درس دوم

موتورهای جستجو

در بخش دوم آموزش سئو ۲۰۱۸، شما یاد خواهید گرفت که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، چگونه کاربران از آنها استفاده می کنند و چه نوع پرس و جو های جستجو را ارائه می دهند. به پس زمینه فنی گوگل نگاهی می کنیم.

بگذارید نگاهی دقیق به موتورهای جستجو داشته باشیم،عواملی که باید روی آنها تمرکز داشته باشیم را بررسی می کنیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورجستجوگوگل دارای الگورتیم های پیچده ای است که هریک با استفاده از محاسبات پیچیده ریاضی شروع به بررسی وب سایت شما می کنند.این الگوریتم ها که خزنده هم نامیده می شوند وارد وب سایت شما شده و محتوای وب سایت شما بررسی می کنند.

موتورهای جستجو شامل سه موضوع اصلی هستند:

  1. Crawling ( خریدن )
  2. Indexing ( ایندکس )
  3. Picking the results ( نمایش نتایج )

این فرآیند را در تصویر زیر مشاهده کنید:

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

 

Crawling :

خزیدن یا spidering به معنی اسکن وب سایت است ، بخش های آن، محتوا ، کلمات کلیدی، عنوان ها، لینک ها، تصاویر توسط هزاران نفر از ربات های کوچک. هر داده ای که می تواند در وب سایت یافت شود، خزیده می شود.

خزنده ها هر لینک hypertext را در یک وب سایت نشان می دهد که به وب سایت های دیگر اشاره دارد.

سپس آنها آن صفحات را برای لینک های جدید دوباره و دوباره تجزیه می کنند. ربات ها به طور منظم اینترنت را به روز می کنند تا اطلاعات را به روز کنند.

نمایه سازی :

هنگامی که وب سایت خزیده می شود، نمایه سازی انجام می شود. این فهرست را به عنوان یک فروشگاه غول پیکر یا یک کتابخانه پر از وب سایت ها از سراسر جهان تصور کنید. معمولا یک وب سایت برای indexing شدن وقت می گیرد. از تجربه ما،  آن از ۱ تا ۱۰ روز است.

اشاره کوتاه:

شما می توانید با استفاده از این اپراتور جستجو: site: domain.com  صفحاتی که قبلا نمایه شده اند را بررسی کنید.

علاوه بر این، هر بار که تغییر می کند، خزنده دوست خوب ما دوباره آن را اسکن می کند. به یاد داشته باشید که تا زمانی که به روز رسانی در وب سایت نمایه نشوند، در موتورهای جستجو قابل مشاهده نخواهد بود.

انتخاب نتایج :

نتایج برای توسعه دهندگان و کاربران بسیار مهم است. هنگامی که کاربر اینترنت یک پرس و جو جستجو را ارسال می کند ، موتور جستجو به شاخص وارد می شود و نتایج مطابقت می شود. این فرآیند بررسی پرس و جو در برابر میلیاردها وب سایت بر اساس الگوریتم های مختلف است.

شرکت های دارای موتورهای جستجو (گوگل، مایکروسافت، یاهو!) محاسبه دقیق الگوریتم های خود را به صورت

راز نگه دارید. با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی به خوبی شناخته شده است.

عوامل رتبه بندی :

بسیاری از این عوامل اثبات شده اند، اما برخی از آنها تنها درحد گمانه زنی ها یا حتی افسانه ها هستند. در بالای آن، برخی از اهمیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. برایان دین از Backlinko یک لیست خوب از آن ایجاد کرد عوامل رتبه بندی گوگل .

شما لازم نیست همه ی آنها را با قلب به یادگیری جستجوگرها بشناسید، اما خوب است که حداقل یک مرور کلی داشته باشید.

یکی از مهمترین عوامل، نمایه Backlink بر اساس تعداد و کیفیت لینک هایی است که به وب سایت منجر می شود. این یک دیدگاه بسیار ساده در تقریب گوگل از قدرت وب سایت است. هر بک لینک تقلیدی از استناد دانشگاهی است.

عوامل رتبه بندی گوگل

اینها بعضی از مهمترین عوامل رتبه بندی هستند (بدون نظم خاص) :

  • قدرت و رعایت پیوندها (لینک های ورودی به وب سایت شما)
  • ربط و کیفیت محتوا
  • معیارهای تعامل مانند ) CTRمیزان کلیک) و زمان توقف به اصطلاح pogo-sticking))
  • اندازه وب سایت و سرعت بارگذاری
  • تراکم کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی در سرفصلها، متا تگ ها، URL ها – این ها امروزه مهم نیستند زیرا از دیدگاه فنی استفاده می شود.
  • دستور زبان و املا
  • ساختار وب سایت
  • بهینه سازی موبایل
  • مجوز کلی دامنه
  • سیگنال های اجتماعی
  • پیوند داخلی
  • قابلیت استفاده وب سایت

عوامل رتبه بندی را می توان به فاکتور جستجو داخلی (شامل SEO فنی ) و فاکتورهای پیوند ساختمان و یا سئو خارجی تقسیم کرد .

آنها بسیار مهم هستند و ارزش بیشتری دارند. ما روی آنها در فصل ۳ و فصل ۶ تمرکز می کنیم.

چگونه مردم از موتورهای جستجو استفاده می کنند

نقطه اصلی سئو این است که دوستانه هر دو به کاربران و موتورهای جستجو است.  اگر همه پول و زمان خود را به SEO کامل فنی اختصاص دهید، خوب است. اما اگر تعامل کاربر ضعیف باشد، موقعیت شما ممکن است دچار رنج شود . و همینطور شروع به هدر رفتن پول می کنید. دیدگاه کاربر اولویت شماره یک است.

تصویر زیر نشان دهنده یکی از سفرهای رایج مشترک در جستجوی Google است :

جستجو کوئری در گوگل

تعامل با موتورهای جستجو در طول سال ها تکامل یافته است. با این حال، اصل  یکسان باقی می ماند:

  • نیاز به یک راه حل، اطلاعات یا یک پاسخ
  • تایپ نیاز به صورت پرس و جو (کلمه کلیدی) به موتور جستجو
  • رفتن از طریق اولین نتایج
  • کلیک بر روی یک یا چند نتیجه (وب سایت)
  • وب سایت های اسکن برای پاسخ
  • اگر پاسخ بیشتر یافت نشد، از طریق نتایج بیشتر در SERP 1 و یا تغییر پرس و جو جستجو ؛ جستجو کنید.

سهم بازار موتورهای جستجو

در نمودار زیر می توانید ببینید که افراد از کدام موتورهای جستجو  بیشترین استفاده  را می کنند . داده ها از  ( نام لینک در سایت )

سهم بازار موتورهای جستجو

چگونه می توانیم پرس و جوهای جستجو را طبقه بندی کنیم؟

سه نوع پرس و جو جستجو وجود دارد:

  • پرس و جو جستجوی ناوبری
  • پرس و جوهای جستجوی اطلاعات
  • پرس و جوهای جستجوی تراکنشی

پرس و جو جستجو ناوبری

آنها نشان می دهند قصد جستجو برای یک نام تجاری یا وب سایت خاص است . مردم به جای استفاده از تاریخچه مرورگر یا نشانکها، به «موتورهای جستجو» تمایل دارند «یوتیوب» یا «گوگل» را تایپ کنند.

بر اساس ( نام لینک در سایت ) جایی که ما ۳۰۰+ میلیون کلمه کلیدی را تحلیل کردیم، یوتیوب، فیس بوک و گوگل به بالاترین میزان جستجو همراه با سایر پرس و جو جستجوی ناوبری رسید.

پرس و جوهای جستجوی اطلاعات

این اطلاعات زمانی ارائه می شوند که کاربران اطلاعات را جستجو می کنند. آنها به دنبال یک وب سایت خاص نیستند، اما برای پاسخ یا راهنمایی در مورد چگونگی انجام کاری هستند. به عنوان مثال، “چگونه پیتزا بپزم”.

پرس و جوهای جستجوی تراکنشی

این نوع قصد ایجاد یک معامله است. معمولا با یک نام محصول  ( Nike Airmax) یا دسته (کفش ورزشی) می آید. علاوه بر این، می توان آن را با “از کجا بخرم …”، “… قیمت” یا به روش مشابه نوشته شده است.

چندین پست وبلاگ در مورد چگونگی جستجوی یک پرس و جو جستجو مشخص وجود دارد. با این حال، به دلیل محبوبیت روزافزون دستیارهای صوتی مانند Siri، Google Now یا Alexa، این کار آسان نیست.

پرس و جو جستجوی اطلاعات می تواند به سرعت با باز کردن یک برنامه جدید و یا دادن گزینه ای برای خرید تبدیل به معاملات می شود.

اولین مکان در مقابل اولین صفحه :

در اولین صفحه نتایج جستجوی ارگانیک خوب است، به ثمر رساندن سه امتیاز عالی است، اما فقط یک برنده وجود دارد، درست است؟ یا آن؟این مسئله از چشم انداز است.

وبسایت های سراسر جهان روزانه، هفتگی یا ماهانه به روز می شوند. اینترنت هر روز افزایش می یابد. هنگامی که وب سایت ها و تغییرات جدید توسط یک موتور جستجو نشان داده می شوند، نتایج ارگانی ممکن است تغییر کند. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم ، الگوریتم گوگل است که همه زمان ها تغییر می کند. ترفند های کوچک ممکن است هیچ چیزی را ایجاد نکند، اما بروزرسانی یک الگوریتم اصلی می تواند یک زلزله باشد.

آنچه ما می خواهیم بگوئیم این است که حتی اگر شما برنده باشید، موقعیت شما می تواند (و احتمالا خواهد بود) با رقبا در یک روز دیگر جایگزین شود و بالعکس.

در نمودار زیر، می توانید اهمیت بالاترین رتبه بندی در Google را براساس میزان انتشار کلیک کنید  (CTR) خود را برای آوریل ۲۰۱۸ (بر اساس رتبه بندی وب پیشرفته) ببینید.

میزان نرخ CTR

البته رتبه اول بسیار مهم است، اما امروز هم باید به اصطلاح “موقعیت صفر” نیز توجه داشته باشید. بیایید نگاهی به نتایج جستجو برای جستجو “چگونه سیب زمینی را بپزیم” بیاندازیم. نتیجه اول یک قطعه گوگل برجسته با تمام اطلاعات است، بنابراین شما دیگر نیازی به بررسی سایر نتایج دیگر ندارید.

جستجو معنایی

واژگان فصل دوم:

  1. خزیدن
  2. نمایه سازی
  3. انتخاب نتایج
  4. عوامل رتبه بندی
  5. پرس و جو جستجوی ناوبری
  6. پرس و جوهای جستجوی اطلاعات
  7. پرس و جوهای جستجوی تراکنشی

درس سوم

سئو فنی

SEO بر روی صفحه شامل یک چک لیست کامل از وظایف برای انجام است . چند سال پیش، بیشتر در مورد برچسب های متا، محتوای و سرفصل های بهینه شده بود. اگر میخواهید SEO در سال ۲۰۱۸ یاد بگیرید، بسیار خیلی سرگرم کننده تر خواهید بود. بیایید شیرجه برویم.

در صفحه و SEO  فنی

SEO بر روی صفحه شامل یک چک لیست کامل از وظایف برای انجام است . چند سال پیش، بیشتر در مورد برچسب های متا، محتوای و سرفصل های بهینه شده بود. اگر میخواهید SEO در سال ۲۰۱۸ یاد بگیرید، بسیار خیلی سرگرم کننده تر خواهید بود. بیایید شیرجه برویم.

الگوریتم های موتور جستجو مسیری طولانی ای پیدا کرده و پیچیده تر از زمان هایی هستند که محتوای، عناوین و توصیفاتی که با کلمات کلیدی پر شده بودند برای رسیدن به رتبه بندی بالا در نتایج جستجو کافی بود.

اگر میخواهید SEO در سال ۲۰۱۸ یاد بگیرید ، نمیتوانید در گذشته گیر بیفتید. یکی از بزرگترین پیشرفت های موتورهای جستجو این است که آنها فاکتور انسانی را، به عبارت دیگر، تعامل کاربر، را در نظر می گیرند.

فراموش نکنید که جستجوگرها نه تنها موتورهای جستجو بلکه در مورد هدف قرار دادن افراد واقعی نیز هستند.

متا تگ ها:

برچسب های متا بخشی از کد HTML هستند. آنها محتوای وب سایت را توصیف می کنند. مهمترین آنها عبارتند از متا و شرح متا.

متاتگهای سئو

آنها از لحاظ فنی از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.

عنوان های متا و توصیفی که با کلمات کلیدی بسته بندی شده اند، به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد، اما آنها یک عامل روان شناختی قوی هستند که بر روی CTR و تعامل کاربر کل تاثیر می گذارد .

بنابراین با وبلاگ ها اشتباه نگیرید که عناوین و توضیحات مهم نیستند. از سوی دیگر، به یاد داشته باشید که Google عناوین و توصیفهای خود را تغییر می دهد تا نسبت به موضوع جستجوی خود ارتباط بیشتری نشان دهد، در صورتی که متن شما به اندازه کافی مطابقت ندارد.

مرگ متاتگ های سئو

ابزار و پلاگین های بسیاری وجود دارد (مثلا Yoast برای وردپرس در تصویر زیر) با تجزیه و تحلیل محتوا از لحاظ تمرکز استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ، توضیحات متا، عنوان ها، تراکم کلیدی کلمات کلیدی، ویژگی های تصویر alt  و دیگران وجود دارد. آنها چندین اشاره را ارائه می دهند، اما به سختی می توانند الگوریتم گوگل را با تمرکز بر تجربه کاربر دنبال کنند. اطمینان حاصل کنید که در هنگام ایجاد متا تگ ها هر دو دیدگاه فنی و تجربه کاربر را در نظر بگیرید.

افزونه Yoast seo

چک لیست SEO در صفحه

بیایید با چیزهایی که می توانید در وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگر انجام دهید شروع کنید.

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، کشف کنید مردم چه چیزی را جستجو می کنند

آیا شما قصد دارید در مورد موضوعی که مردم جستجو می کنند بنویسید؟ آیا شما مطمئنید که دیدگاه شما متفاوت است، منحصر به فرد است؟ آیا شما می توانید ارزش جدیدی به موضوع اضافه کنید ؟ آیا زمان بندی شما درست است؟

اینها سؤالات مهم قبل از شروع نوشتن هستند و مهم نیست که آیا این یک وبلاگ یا یک صفحه فرود محصول است.

راه های زیادی برای پیدا کردن وجود دارد. تحقیق کلید واژه یک بخش اجتناب ناپذیر از آن است. ما در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلیدی در فصل پنجم بحث می کنیم.

 برچسب ها و سرفصل های عنوان

یک عنوان جذاب، توضیحات متا و سرفصل های ایجاد کنید. به یاد داشته باشید آنچه قبلا ذکر شد. کلید واژه اصلی تمرکز شما باید در آنجا وجود داشته باشد، بنابراین کاربران می دانند که وب سایت شما درباره چیست. از توصیف متا به عنوان یک فرصت عالی برای تماس با عمل  (CTA) تاکید کنید.

هر دو کاربران و موتورهای جستجو را متقاعد کنید که وبسایت شما تک است بر روی آن کلیک کنید.

یک بار دیگر، با توجه به تعامل کاربر فکر کنید، بنابراین با استفاده از کلمات ارزان یا بیش از حد شیرین کاری نکنید.

به رقبای خود نگاه کنید، تحلیل کنید که چه چیزی برای آنها کار می کند و استراتژی خود را بسازید.

راهنمایی سریع:

  • گوگل عناوین را نشان می دهد اگر آنها تا ۷۰ کاراکتر و متا توصیف تا ۱۵۵ کاراکتر باشد (به روز شده در ماه مه ۲۰۱۸)
  • اطمینان حاصل کنید که از ساختار <h1>، <h2>، <h3>، صحیح برای خواندن و ساختار خوب استفاده کنید
  • پیش نمایش نتایج جستجو را در ابزارهایی مانند SEOSiteCheckup یا پلاگین های WordPress بررسی کنید

 

 استفاده از URL های دوستانه SEO

اجتناب از استفاده از URL های تولید شده با ارقام و کاراکترها :

www.example.com/2017/post318e7a349f6

از URL های مربوط به محتوای شما و عنوان آن استفاده کنید :

www.example.com/how-to-bake-pizza

اگر از WordPress استفاده می کنید، می توانید پیوندها را در تنظیمات معمول تنظیم کنید.

برخی از متخصصان جستجوگر اینترنتی و وبلاگ نویسان می گویند URL های کوتاه در گوگل بهتر است. ما فکر می کنیم این موضوع از تجربه کاربر است. البته این به این معنی نیست که URL 20 کلمه ای درست است.

چند رسانه ای

میخواهید بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید؟ از تصاویر، اینفوگرافیک ها، نمودارها و فیلم ها استفاده کنید.

آنها منجر به پایین آمدن میزان بازدهی و مشارکت بیشتر می شوند. بعضی چیزها باید در حالت خوب و قدیمی ساخته شوند، اما چند رسانه ای باید باشد.

جریان ویدئو در طول چند سال گذشته یکی از داغترین روند بازاریابی بوده است. علاوه بر این، آنها انگیزه مردم را برای لایک کردن ، به اشتراک گذاری و یا قرار دادن نظر خود در زیر محتوا بر می انگیزند.

راهنمایی سریع :

  • بهینه سازی تصاویر با استفاده از نام فایل های مربوطه (jpg. بپزیم–پیتزا-چطور) ، ویژگی های تصویر alt و اندازه فایل
  • قراردادن چند رسانه ای تعاملی مانند فیلم ها و نمودارها را تعبیه کنید
  • فراموش نکنید که رونوشت را وارد کنید تا کلمات کلیدی مهم را از دست ندهید (خزنده ها نمی توانند “ویدیو” را بخوانند)

لینک های خروجی و داخلی

با استفاده از لینک های خروجی یک سند ربط از موضوع خود را به گوگل می دهد. اطمینان حاصل کنید که به منابع مرتبط و معتبر پیوند دهید.

لینک های داخلی یک راه عالی برای تبلیغ مقالات دیگر یا بخش های وب سایت شما هستند. به راحتی می توانید از آنها بازدید کنید و منجر به مشارکت بیشتر می شود. پیوند داخلی نیز به ربات ها کمک می کند تا ساختار وب سایت را درک کنند.

راهنمای سریع :

  • لینک های خروجی ممکن است به طور مستقیم رتبه بندی شما را بهبود بخشند، با این حال بسیار مفید است که از آنها استفاده کنید
  • با توجه به طول محتوا، از ۲-۳ لینک داخلی استفاده کنید
  • خزنده های موتور جستجو این لینک ها را اسکن میکنند ، بنابراین سعی نکنید تقلب کنید و به دنبال لینک های خراب باشید

بگذارید مردم درگیر شوند

محتوای بزرگ خود را به اشتراک می گذارد. بله، شاید در گذشته .اما امروزه افراد تنبل هستند بنابراین دکمه های به اشتراک گذاشتن همیشه باید در وب سایت شما باشند. با توجه به BuzzSumo، به اشتراک گذاری اجتماعی از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است.

علاوه بر فیس بوک، توییتر و یا لینکدین، در نظر داشتن اضافه کردن شبکه های اجتماعی خاص و موضوعی مانند Reddit یا Pinterest را در نظر بگیرید.

چک لیست فنی SEO در صفحه

ما می توانیم SEO فنی را به عنوان بخشی از جستجوگرهای صفحه ای طبقه بندی کنیم که به مسائل فنی بیشتر مربوط می شود. این معمولا نیاز به مهارت های توسعه یا یک توسعه دهنده وب دارد

سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل (ابزار وب مستر) یکی از اصول جستجوگرها است. این به شما کمک می کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت و نگهداری کنید.

این شامل ارسال محتوای برای خزیدن، انتخاب چیزی است که شما می خواهید و نمی خواهید، خطاهای سایت، داده های ساختار یافته و یا خطاهای کد.

سرچ کنسول به شما کمک خواهد کرد تا رتبه بندی کلمات کلیدی، CTR ها، مجازات های احتمالی Google و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر را برای SEO فنی تجزیه و تحلیل کنید.

راهنمایی سریع :

  • برای استفاده از ویژگی های سرچ کنسول، هر دارایی (وب سایت) باید تأیید شود
  • سرچ کنسول با Google Analytics را وصل کنید

سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه بندی است. وب سایت آهسته باعث می شود مردم ترک کنند. شناخته شده است که ۵۰ درصد از کاربران وب انتظار دارند که سایت در ۲ ثانیه یا کمتر بارگیری شود. اگر ظرف ۳ ثانیه بارگذاری نشود، آنها ترک خواهند کرد.

راهنمایی سریع :

  • تست سرعت در Insights PageSpeed
  • بهینه سازی تصاویر، فعال کردن فشرده سازی GZIP، فشرده سازی HTML، JS و تعریف CSS و سعی کنید زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
  • میزبانی وب سایت با کیفیت نقش مهمی در سرعت وب سایت دارد، بنابراین مطمئن شوید که یک ارائه دهنده قابل اطمینان را انتخاب کنید.

این گام به گام راهنمای شما کمک خواهد کرد که سرعت وب سایت خود را بهبود بخشد.

بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل ضروری است. جهان از دسکتاپ به موبایل تغییر می کند. در واقع، اجرای یک وب سایت که بهینه سازی شده توسط موبایل بر روی رتبه بندی شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

گوگل در ماه مارس سال ۲۰۱۸،شروع به نمایه سازی تلفن همراه کرد. نمایه سازی موبایل در ابتدا به این معنی است که گوگل از نسخه موبایل وب سایت شما برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده خواهد کرد.

شما همچنین می توانید AMP  (صفحات سریع موبایل را در نظر بگیرید). AMP یک کد HTML است که با ویژگی های سفارشی گسترش یافته است که به سرعت محتوای استاتیک را ارائه می دهند. در سال ۲۰۱۷، جستجوی موبایل یکی از پروژه های اصلی جستجوی گوگل بود. خواهیم دید اگر آینده ای برای این وجود داشته باشد.

راهنمای سریع :

  • تست پاسخ پذیری وب سایت شما در تست موبایل-دوستانه
  • رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در نتایج جستجوی تلفن همراه نظارت کنید
  • اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل وبسایت شما مانند یک افسون است

نقشه سایت

یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را خالی کنند. این یک فایل است که در آن همه بخش های وب سایت ذکر شده است. خوب است که به خصوص هنگامی که شما یک وب سایت بزرگ با ساختار پیچیده و یا استفاده از محتوای رسانه های غنی را اجرا کنید.

داشتن نقشه سایت به این معنا نیست که رتبه بندی شما بهبود خواهد یافت. به گفته گوگل، این یک مزیت است، اما شما هیچ وقت مجبور نیستید که یک حساب کاربری داشته باشید.

راهنمای سریع :

  • همه وب سایت ها نیازی به یک نقشه سایت ندارند
  • نقشه سایت نباید بیش از ۵۰،۰۰۰ URL داشته باشد و نباید بیش از ۵۰ مگابایت باشد
  • نقشه سایت را در دایرکتوری ریشه وب سایت قرار دهید:

https://example.com/sitemap.xml

Robots.txt

Robots.txt یک فایل است که به خزنده ها می گوید که بخش های وب سایت شما نمی خواهید دسترسی پیدا کنید. این در https://example.com/robots.txt واقع شده است و عمومی است.

هنگامی که شما برخی از اسکریپت ها، فایل های غیر ضروری یا تصاویر مورد نظر را نمی خواهید، مفید است.

robots.txt syntax:

User-agent: * (e.g. Googlebot)

Disallow: / (e.g. /images/pizza.png)

راهنمای سریع :

  • از txt برای مخفی کردن محتوا از موتورهای جستجو استفاده نکنید
  • ربات های نقض کننده یا بدافزار قادر به نادیده گرفتن txt هستند

هک های SEO فنی بیشتر

SEOSiteCheckup یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل جستجو در صفحه است . شما می توانید یک URL در روز را تجزیه و تحلیل کنید و یک گزارش PDF را بدون ثبت نام دانلود کنید.

از مدیریت گوگل تگ برای مدیریت پیشرفته تگ استفاده کنید، بنابراین از توسعه دهندگان وب به هیچ کمکی نیاز ندارید.

HTTPS در مقابل HTTP :

در سال ۲۰۱۴، گوگل اعلام کرد که رتبه بندی وب سایت های HTTPS / SSL را افزایش خواهد داد. امروزه ما می دانیم که این یک عامل رتبه بندی سبک وزن است که بر درصد کمی از نمایش های جستجو تاثیر می گذارد.

با این حال، امنیت یک عامل روان شناختی قوی است . به عنوان مثال گوگل کروم یک وبسایت را نشان می دهد که با SSL رمزگذاری شده است که “غیر امن” است، که بر تعامل کاربر تاثیر می گذارد.

URL/IP canonicalization:

هنگامی که یک وب سایت تحت هر دو آدرس IP و نام دامنه آن نمایه شود، کانونیزاسیون IP مهم است.

URL canonicalization بدین معناست که:

https://example.com and https://www.example.com/ should resolve to the same URL

کاربران گرامی محتوا این آموزش هنوز در حال کامل شدن است،پس این صفحه را در مرورگر خود ذخیره کنید.

منبع مقاله : mangools